הרב משה דגן (צילום מתוך אתר הרבנות הראשית)
הרב משה דגן (צילום מתוך אתר הרבנות הראשית)

ההסתדרות דורשת מהמועצה הדתית להקפיא לאלתר את השימוש ביישומון הנוכחות

במכתב ששלח עורך דינה של ההסתדרות במרחב ליו"ר המועצה הדתית בחיפה, הרב משה דגן, נטען, כי השימוש ביישומון פוגע בזכויותיהם של המשגיחים, מהווה שינוי חד צדדי בתנאי העסקתם ומנוגד לסיכומים שהושגו בהידברות בין הצדדים

פורסם בתאריך: 25.4.21 16:15

ההסתדרות במרחב חיפה, בשיתוף יו"ר הסתדרות המעוף גיל בר טל, שלחו מכתב ליו"ר מועצה הדתית בחיפה, הרב משה דגן, שבו הם טוענים בין היתר, כי ההחלטה לחייב משגיחי כשרות להשתמש ביישומון "שירת הים" ולחתום באמצעותו נוכחות מהווה פגיעה קשה בזכויותיהם וכן שינוי חד צדדי בתנאי העסקתם. בהסתדרות דורשים מיו"ר המועצה הדתית להקפיא לאלתר את השימוש ביישומון.

עורך דינה של ההסתדרות במרחב חיפה, אלון מזרחי, כותב לדגן: "בימים האחרונים התקבלו בידי נציגי ההסתדרות במרחב חיפה פניות ממשגיחי כשרות, המצביעים על כך שהמועצה הדתית בחיפה פועלת לחייב משגיחים לחתום ולעשות שימוש ביישומון 'שירת הים'. למען שלמות התמונה יוזכר, כי ישומון 'שירת הים' מבוסס על טכנולוגיית איכון ומעקב ג'י פי אס, אותו נדרשים משגיחי הכשרות להתקין בטלפון הנייד הפרטי ואשר באמצעותו נדרשים משגיחי הכשרות (לראשונה) להעביר דיווחי מיקום ותיעוד פעולותיהם בזמן אמת, בניגוד לצורת העבודה בה נהגו שנים".

מוסיף וכותב עו"ד מזרחי: "במצב דברים זה, אבקש להביא לתשומת ליבך, כי התנהלות המועצה הדתית עולה לכדי שינוי חד צדדי בתנאי העסקתם של משגיחי הכשרות מטעמה. כך גם, כי התנהלות המועצה מעלה חשש, בין היתר, לפגיעה קשה בזכויותיהם של משגיחי הכשרות, לרבות, אך לא רק, בזכותם לפרטיות. כך גם, כי התנהלות המועצה עומדת בסתירה להסכמות שהתקבלו בפגישה מ-15 באפריל שנערכה בלשכתך ובנוכחותך, בה נכחו יו"ר החטיבה הדתית עו"ד רפי מלאכי ומנהל החטיבה יניב שפירא, ובמסגרתה הוסכם בין היתר על הקפאת השימוש בישומון 'שירת הים' עד להסדרת הנושא במישור הארצי. כך גם, כי התנהלות המועצה עומדת בסתירה לניסיונות הידברות ארציים המתקיימים בימים אלה בין נציגי ההסתדרות לבין משרד הדתות, שעניינם הסדרת תנאי העסקתם של משגיחי הכשרות, בזיקה (בין היתר) ליישומון 'שירת הים'".

עו"ד מזרחי מסיים את מכתבו: "למותר לציין, כי ההסתדרות לא תוכל לתת ידה להתנהלות מעין זו של המועצה הדתית, המהווה מהלך חד צדדי, העומד בסתירה להליכי הידברות ארציים. בנסיבות אלה, על מנת להימנע מפגיעה חד צדדית בזכויות המשגיחים, הימנעות מסיכול ניסיונות ההידברות הארציים, ושמירה על שיח חיובי ובונה בין הצדדים, הנך מתבקש להקפיא את הדרישה לחתימה, התקנה ושימוש ביישומון 'שירת הים', וזאת עד להגעה למתווה מוסכם בין משרד הדתות לבין ההסתדרות".

 

 

אפליקציית "שירת הים" היא מערכת אינטגרטיבית לניהול ותפעול המועצות הדתיות שנכנסה לשימוש ביוזמת המשרד לשירותי דת. בתוכנית העבודה של המשרד שפורסמה בשנת 2018 נכתב: "'שירת הים' היא מערכת מחשוב ייחודית וחדשנית, הנותנת מענה לניהול כלל פעילותן של המועצות הדתיות באופן אחיד, מבוקר ויעיל, תוך הנגשה פשוטה ומהירה לציבור באמצעות פלטפורמות מתקדמות. בשנת 2017 הורחבה הטמעת המערכת ל-90 מועצות דתיות, והיעד לשנת 2018 הינו גמר הטמעה ב-130 המועצות. בשנים 2020-2019 צפויה מגמת שימור הטמעת המודולים הקיימים והוספת מודולים חדשים למערכת, כך שיוטמעו בקרב המועצות המחוברות. יודגש, כי המדד תלוי בנכונות המועצות הדתיות להצטרף למערכת 'שירת הים', לאור העובדה, כי ההצטרפות הינה וולונטרית".

מקורבים לרב דגן טוענים, כי החלטה לשימוש ביישומון היא חלק מחזונו לשיפור מערך הכשרות במועצה הדתית עם כניסתו לתפקיד בתחילת שנה שעברה, לאור תלונות על מחדלים במערך הכשרות בחיפה, כפי שאמר בעת מינויו לתפקיד יו"ר המועצה הדתית. לעת עתה, אומר הרב דגן, כי לאחר פגישה שנערכה בינו ובין נציגי ההסתדרות, הוא לא ייצר אכיפה או סנקציות נגד משגיחים שלא ידווחו במערכת, זאת עד הפגישה שאמורה להתקיים בין הצדדים בשבוע הבא.

הרב דגן: "בעיקרון מערכת 'שירת הים' היא אפליקציה שמסייעת בכל תהליכי העבודה של המשגיחים, המפקחים וכל מי שאחראי על מערך הכשרות בכל עיר ועיר. זוהי מערכת סגורה לחלוטין, ואנחנו יכולים להפעיל אותה בטכנולוגיה של אמצעים כשרים. זאת אומרת, אנחנו לא פוגעים ברגשות הציבור החרדי שמשגיח לא להחזיק מכשיר פרוץ. ההתנגדות, לדעתי, היא לא עניינית. מה שחשוב לנו, באמצעות השימוש במערכת, זה שהמשגיחים המבקרים בעסקים השונים ידווחו על נוכחות במקום העסק ושיוכלו לציין אילו ליקויים נמצאו בביקורת שלהם, אם נמצאו ליקויים. זו הדרך שלנו לבנות תוכנית עבודה לכל משגיח, כשתוכנית זו תהיה גם מפוקחת וניתנת לבקרה אצל המפקחים שמינינו במועצה הדתית, וגם מנהלי המחלקה וכל שאר הגורמים יוכלו להעיר או לכוון כשצריך. זו מערכת שמביאה המון תועלת לכשרות ואינה פוגעת בצנעת הפרט בשום דרך. בכל ארגון שמכבד את עצמו, העובדים מחויבים לדווח על נוכחות, על אחת כמה וכמה, אצלנו, כאשר יש משגיחים שאמורים להשגיח בכמה מקומות, אז זה חשוב שבעתיים. כך נוכל לראות שההשגחה נעשתה כראוי, ושאם חלילה התגלתה איזושהי תקלת כשרות, נוכל להיות במעקב כדי לוודא שהתקלה טופלה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דוד

    טוב מאוד שיש את האפליקצייה הזאת עד עכשיו המשגיחיים היו מטיילים מעכשיו שיתחילו לעבוד

  2. איצקו קיקו

    אוי איזה אסון
    המשגיחים רוצים לשבת רגל על רגל ולקבל שכר מלא
    ואנחנו רוצים להרוס להם את הסטטוס קוו הזה
    ואי ואי ברור שהם יתנגדו
    מי לא היה רוצה לשבת רגל על רגל בבית ולקבל כסף

  3. אחד שיודע

    כמה לא מפתיע שהגוף הרקוב הזה שנקרא הסתדרות נגד..
    הרי איך זה יכול להיות שלא נותנים לעובדים להמשיך להתבטל בשקט,

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר