נפגעת תקיפה מינית (אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
נפגעת תקיפה מינית (אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

50 חודשי מאסר לעובד עיריית חיפה לשעבר שהפיץ תוכן מיני של עשרות נשים ונערות

על רונן שיך נגזר העונש החמור ביותר שניתן בישראל על עבירות של הפצת תוכן מיני. מגזר הדין: "הנאשם הפיץ עשרות אלפי תמונות וסרטונים מיניים של 187 צעירות בעירום או בעת ביצוע אקט מיני, ללא הסכמתן, לקהל רב, המונה יותר מ-100 אלף משתמשים בטלגרם"

פורסם בתאריך: 25.4.21 16:35

בית משפט השלום בחיפה הטיל עונש של 50 חודשי מאסר בפועל על רונן שיך, עובד לשעבר בעיריית חיפה, שהורשע בריבוי עבירות לפי "חוק הסרטונים" (פרסום תצלומים מיניים ללא הסכמת המצולם – עבירה על חוק למניעת הטרדה מינית). כמו כן פסק בית המשפט, כי על שיך לפצות את נפגעות העבירה בסך כולל של יותר מחצי מיליון שקלים. כל זאת בגין הקמתם, הפעלתם וניהולם של קבוצות וערוצים באפליקציית טלגרם, ששימשו פלטפורמה להפצה של תמונות וסרטונים, המכילים תוכן מיני מפורש של 187 נשים ונערות ישראליות, חלקן קטינות, ליותר מ-100 אלף משתמשים בטלגרם. מדובר בעונש החמור ביותר שניתן בישראל בגין עבירות על פי "חוק הסרטונים".

מעובדות כתב האישום עולה, כי שיך פרסם תמונות וסרטונים בהן נחזות צעירות ישראליות, על פי רוב, בצירוף פרטיהן האישיים והפרופיל האישי שלהן ברשתות החברתיות, וזאת לשם זיהוין, וכדי להוכיח לחברי הקבוצות, כי מדובר בנשים ישראליות שאינן עובדות בתעשיית המין. בקבוצות אותן יצר וניהל בטלגרם, היו עשרות אלפי משתמשים, שצרכו את התכנים המופצים. במסגרת הטיעונים לעונש הגיעו חלק מן הנפגעות לאולם בית המשפט ופירטו על הנזק שנגרם להן, ובין היתר, חשפו בפני בית המשפט את ההתמודדות היומיומית המורכבת והקשה עם החשיפה הכפויה, תחושת חוסר האונים וההטרדות הרבות ברשת ומחוצה לה.

שיך הודה במסגרת הסדר טיעון, כי נהג להפיץ תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני של נשים ונערות ישראליות, ללא הסכמתן.

 

 

מגזר הדין: "למעשיו של הנאשם אין אח ורע בתולדות הפסיקה עד כה. מדובר, כאמור, בהפצת עשרות אלפי תמונות וסרטונים מיניים, של 187 צעירות בעירום או בעת ביצוע אקט מיני, ללא הסכמתן. הפרסום המיני הגיע לקהל רב, המונה יותר מ-100 אלף משתמשים בטלגרם. מדובר, ללא ספק ברף חומרה גבוה ביותר. מעשי הנאשם היו מתוכננים בקפידה, שיטתיים, תוך שהנאשם יצר קבוצות ופעל במסגרתן לקידום הפרסומים ולהסוואת פעילותו ברשת, תוך שהוא משתמש במספר טלפונים חכמים, בכרטיסי סים שלא ניתן לאתרם, במטבע דיגיטלי שלא ניתן לאתרו, ועוד כמפורט בעובדות כתב האישום המתוקן. קורבנות העבירה הן 187 נשים צעירות, ישראליות, בטווח גילאים נרחב, כאשר מהתצהירים שבפניי, ומאלה שהחלו להעיד כאן, עולה כי מדובר בעיקר בנשים צעירות, בתחילת דרכן בחיים. בין הקורבנות שלוש קטינות".

עוד מגזר הדין: "הנאשם לא הכיר את קורבנות העבירה, הוא גילה אדישות ואפאטיות מוחלטת אליהן, כשהוא מפרסם אותן במערומיהן, פולש ביד גסה, לקודש קודשי הפרטיות שלהן, תוך אדישות מוחלטת לנזק שהדבר יסב להן, כשכל מעייניו מופנים לרווח הפרסומי שהוא מפיק. עוד יש לקחת בחשבון, בקביעת העונש, בתוך המתחם, את היקף הנזק שנגרם למתלוננות, ובעניין זה אני מפנה… לתצהירים שבפניי, לנזקים הנפשיים שנגרמו למתלוננות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שמיל

    בחור טיפש בשביל מה עשה זאת 50 חודשים זה לא מספיק אני מקווה שהנשים שהוא פגע בהם יתבעו אותו אזרחית על הנזק שגרם להם במיליונים אידיוט מה יצא לו מזה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר