החוף השקט (צילום: אלה אהרונוב)
החוף השקט (צילום: אלה אהרונוב)

המו"מ נקלע למבוי סתום, ופתיחת החוף השקט שוב מתעכבת

משרד הפנים אישר את בקשתה של קליש לדחות את פתיחת חוף השקט עד לאחר שבועות, אולם גם כעת לא נראה שזה מה שיקרה. העירייה מתעקשת להיות זו שתפעיל את החוף החל מהשנה הבאה ואילך, החברה המפעילה את החוף מתנגדת לכך בתוקף. הרוחצים, בעיקר הדתיים, ייאלצו להמתין

פורסם בתאריך: 29.4.21 12:22

פתיחתו של החוף השקט תמשיך להתעכב, לאחר שהמשא ומתן בין עיריית חיפה למפעילת החוף זה עשרות שנים, חברת "מפעלי ים", נקלע למבוי סתום. לדברי גורמים המעורים בנושא, העירייה הסכימה כי חברת "מפעלי ים" תפעיל את החוף במהלך עונת הרחצה הנוכחית, אולם, החל מהשנה הבאה ואילך, מבקשת העירייה להפעיל את החוף בעצמה. את התנאי הזה חברת "מפעלי ים" לא מוכנה לקבל. וכך, יותר מחודש מאז פתיחת עונת הרחצה הרשמית, החוף עדיין סגור.

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", העירייה החליטה להפעיל את החוף השקט בעצמה, כמו את כל החופים העירוניים, ובכך לחסוך את התשלום לחברת "מפעלי ים", בעלת הזכויות בקרקע. לשם כך פנתה העירייה לרשות מקרקעי ישראל שתקצה לה את השטחים שבבעלותה בחוף, בניסיון לעקוף את החברה. כאשר היה ברור, כי המאבק מול "מפעלי ים" עלול לעכב את פתיחת החוף, הועלה הרעיון, במפגש של ראש העירייה עם נציגי הסיעות החרדיות במועצת העיר, להכשיר את חוף מרידיאן כחוף מופרד באופן זמני, רעיון שנתקל בהתנגדות של אגודת ישראל וש"ס. במקביל, מנעה העירייה את פתיחתו של החוף ושלחה למפעיליו, יומיים אחרי פתיחת עונת הרחצה, הודעה האוסרת עליהם לפתוח את החוף. בלחץ הסיעות החרדיות, החלה העירייה לנהל משא ומתן לחידוש הסכם ההתקשרות עם חברת "מפעלי ים", בניסיון להגיע לעמק השווה. מלבד הזעם בציבור החרדי מעיכוב פתיחתו של החוף, היה ברור לעירייה, כי עליה לפתוח את החוף לא יאוחר מ-21 יום מפתיחת עונת הרחצה על פי הנהלים. במשרד הפנים אישרו ל"כלבו – חיפה והקריות", כי על העירייה לפתוח את החוף לא יאוחר מהזמן הקבוע.

 

 

לפני יום העצמאות נפגשו הצדדים לראשונה, אחרי נתק של חודשים, ומספר ימים לאחר מכן, נשלחה טיוטת הסכם לחברת "מפעלי ים", שהועברה בחזרה לעירייה, עוד באותו היום, עם הערותיה של החברה. במקביל פנתה קליש למשרד הפנים בבקשה מיוחדת לעכב את פתיחתו של החוף, אישור שניתן לה עד אחרי חג השבועות.

אתמול (רביעי) השיבה העירייה להערותיה של חברת "מפעלי ים", והביעה את הסכמתה להפעלת החוף על ידי החברה במהלך עונת הרחצה הנוכחית, אולם הוסיפה, כי מהשנה הבאה ואילך – תהיה זו העירייה שתפעיל אותו.

גורמים בחברה אומרים, כי לתנאי כזה בוודאי שלא יסכימו. בינתיים, העיכוב לא מותיר את הסיעות החרדיות על הגדר. יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר, הרב אורי אוזן, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות", כי יפנה עוד היום (חמישי) לקליש בנושא. "רק ביממה האחרונה נחשפתי לעניין שפתיחת החוף השקט מתעכבת. אי לכך, אני מתכנן להגיש פנייה בעניין לראש העיר ולבדוק את הסטטוס של פתיחת החוף. אני מאמין שהעניין ייפתר בהקדם".

במשרד הפנים אישרו את הדברים ומסרו: "משרד הפנים אישר את בקשת ראשת עיריית חיפה להאריך את תקופת סגירת החוף עד לאחר שבועות, וזאת בשל משא ומתן של הרשות מול מפעילי החוף".

מחברת "מפעלי ים" נמסר: "כל התנאים לפתיחת החוף השקט לרחצה בעונת 2021 סוכמו בישיבה שנערכה בערב יום הזיכרון, ב-13 באפריל. ב-19 באפריל נשלחה טיוטת הסכם מהעירייה לחברת 'מפעלי ים', ובאותו הערב הועברה תגובת חברת 'מפעלי ים' לעירייה. מאז ועד עתה העירייה ניתקה מגע ולא ענתה לפניות ולטלפונים. רק הערב הגיע מכתב תשובה, הכולל נושאים חשובים שאינם קשורים לפתיחת החוף וייקח זמן עד שיגיעו להסכמות. הנושא הבוער לתושבי חיפה ולמשרד הפנים הוא חובת פתיחת חוף הרחצה. ניתן לפתוח מיידית את החוף ולדון בהמשך בנושאים האחרים".

בעיריית חיפה סירבו להגיב.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר