אריה בליטנטל (צילום: אדיר נמרוד כץ)
אריה בליטנטל (צילום: אדיר נמרוד כץ)

פשקווילים נגד בליטנטל: "התיתן להפוך דמנו להפקר ולביזה?"

בפשקווילים, עליהם חתומים לכאורה חסידי גור, מואשם בליטנטל בסיוע לקהילה הליטאית ובהתערבות בנושא בית הכנסת היביל שהוצב בנווה הדר. "מי שמך בעירייה לסייע לגרועים שבאויבינו?", נכתב בפשקוויל. בליטנטל: "הכל שקר וכזב"

פורסם בתאריך: 29.4.21 18:54

פשקווילים המכילים התבטאויות חמורות נגד יו"ר סיעת אגודת ישראל, אריה בליטנטל, מופצים בימים האחרונים. "המומים ומזועזעים משמועות שהגיעו אלינו אודות התנהגותך הפסולה עד כדי רפיסות, שלא נשמעה כמוה במחוזותינו", מכריזה הכותרת. מהפשקווילים עולה זעם על סיועו של בליטנטל, שמייצג הן את חסידות גור והן את ויז'ניץ, לקהילה הליטאית, כשברקע המאבק בין הקהילות על השליטה בקומה התחתונה של בית כנסת הגדול.

תוכנם של הפשקווילים מכיל התבטאויות קשות נגד בליטנטל וגם נגד נציגי הציבור של הקהילה הליטאית. "העפר להפכנו? התיתן להפוך דמנו להפקר ולביזה? עד להיכן ועד כמה ניתן עוד להבליג ולשתוק? האם מגיע לנו עונש, שהינך מייצג את חסידי סערט ויז'ניץ בראשות הרשימה לעיריית חיפה שאינך חס ולו במעט על כבודנו? האם זה נכון שאתה, כנציג אגודת ישראל, אשר פעלנו בעבורך כפי שלא פעלה עבורך אף קהילה ועוד בהתנגדות מלאה והצבענו עבורך – פועל בידך השנייה או בעצם הראשונה לסייע לבוגדים ולרודים בנו, הציבור הליטאי ונציגיו, המכה אותנו שוק על ירך בכל דבר שבקדושה? האם זה נכון שהינך רץ לשר השיכון, שלוחא דרחמנא הרב יעקב ליצמן הי"ו, ומתחנן בפניו על מנת שיתערב בניגוד לחוק ויעזור לפולשים לשטח של מינהל מקרקעי ישראל? וכל זה בזמן שאותנו הם כבר החליטו ולא יעזור לך כלום! לזרוק מהמתיבתא בבית הכנסת הגדול? מי שמך בעירייה לסייע לגרועים שבאויבינו? עד להיכן וכמה נשתוק האם לסדום הפכנו?".

הפשקוויל נגד בליטנטל

הפשקוויל נגד בליטנטל

הפשקוויל, עליו חתומים לכאורה אברכים מחסידות גור, מסתיים בדברים: "אנו אברכים דעדת חסידי גור זועקים בפניך ומתחננים הרפה! הדר ידיך! הפסק לסייע לפוגעים בנו תמורת כל מחיר. יש גבול לאטימות ולרפיסות. הפסק לפנות לרב ליצמן או לכל אחד אחר לסייע להם בכל דרך שהיא בכל נושא ובעיקר בפרט ובעניין הפלישה והסדרת בית הכנסת שלהם".

 

פשקוויל זה מגלם את שיא ההתנגשות בין הקהילות החרדיות בעיר. הדברים באים על רקע החלטת ועדת ההקצאות להקצות שטח בקומה התחתונה בבית הכנסת הגדול לעמותה מהזרם הליטאי, שטח שלפי הפרוטוקול, פלשו אליו אנשים מחסידות גור ושוץ-ויז'ניץ. הדבר הובא להצבעת מועצת העיר אולם המועצה, בשכנוע הרב של בליטנטל, החליטה ליצור שיח בין הצדדים כדי להגיע לפתרון מוסכם על כולם,כדי לא להחמיר את היחסים בין הקהילות החרדיות השונות. בעקבות כך הוחלט, כי הנושא יועבר להתדיינות בין השר יעקב ליצמן מאגודת ישראל ויו"ר רשימת "יהדות התורה" משה גפני.

נושא נוסף שעולה מתוך הפשקוויל קשור למבנה היביל בשכונת נווה הדר שמשמש כבית כנסת, סיפור שנחשף בעיתון כלבו חיפה והקריות. בחודש שעבר התברר, כי בנווה הדר הוצב מתקן יביל שמשמש בית כנסת על חלק משטח שבבעלות רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). בעקבות תלונה אנונימית שנשלחה לרמ"י, פנתה האחרונה לעירייה בדרישה לפנות לאלתר את המבנה, והעירייה, בתגובה, הוציאה צו סגירה מינהלי למבנה שהיא עצמה נתנה לו היתר.

העמותה לקידום ופיתוח שכונת נווה הדר, המפעילה את בית הכנסת, עתרה לבית המשפט בדרישה להתלות את צו הסגירה המינהלי שהוציאה העירייה. בדיון שהתקיים השבוע בין הצדדים, החליט בא כוחה של העמותה, עו"ד רון ברנט, למשוך את העתירה, כדי לפתור את הסוגיה מחוץ לכותלי בית המשפט. העמותה, מצידה, התחייבה להגיש תוכנית מתוקנת בתוך 30 יום ולבקש היתר להצבת המבנה היביל בחתימת רמ"י. באי כוחה של העירייה אישרו, כי ככל שתהיה פנייה נוספת לבית המשפט מטעם העמותה, לא יטענו לשיהוי. לדברי גורמים המעורים בנושא, התבצעה פנייה ללשכת שר השיכון והבינוי ליצמן, במטרה שזה יסייע וינחה שלא להמשיך בהליכי פינוי המבנה ולהסדיר את הנושא בין רמ"י והעירייה. החתומים על הפשקוויל מאשימים את בליטנטל בסיוע להסדרת הסוגיה.

בליטנטל, הופתע לשמוע לראשונה על הפשקווילים מ"כלבו – חיפה והקריות", ואמר: "הכל שקר וכזב. אין לי מה להגיב״.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הפוליטיקאים בישראל יורקים על מי שמצביע עבורם

    רק היום קראנו על גנץ שהתחייב בפעם השנייה לא לשבת עם נתניהו שניהל שוב מו"מ להיכנס לממשלת נתניהו. קליש הבטיחה לבוחרים להפסיק את מכירת החיסול של חיפה לקבלנים ועוד ועוד ועוד. בגלל פוליטיקאים מהסוגים האלה קמות מפלגות ימין ושמאל קיצוני.

  2. סימבה

    אלו לא חיפאים. אלו עלוקות שהגיעו לחיפה בגלל הדיור הזול והביאו איתם את החולירות של ב"ב וי-ם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר