אסון במירון (צילום: דוברות איחוד הצלה)
אסון במירון (צילום: דוברות איחוד הצלה)

אסון במירון: 45 הרוגים. ארבעה פצועים קשה ופצוע בינוני פונו במסוקים לרמב"ם

ברמב"ם החלו בהכנות לקליטת אירוע רב נפגעים עם היוודע דבר האסון. נכון לעתה ארבעה פצועים קשה ופצוע בינוני פונו לרמב"ם מזירת האסון באמצעות מסוקים. שני פצועים קל פונו באמצעות אמבולנס. לייזר היימן, סמנכ"ל מטה מתנדבים איחוד הצלה, מסר: "מדובר באירוע קשה מאוד שלא חוויתי מאז שנת 2000 כשנכנסתי לתחום של הצלת חיי אדם"

פורסם בתאריך: 30.4.21 02:20

45 הרוגים ועשרות פצועים במתחם ההדלקה של תולדות אהרון בהר מירון בשל צפיפות ודוחק. עשרות פצועים פונו לבתי החולים בצפון כאשר ארבעה פצועים קשה ופצוע באורח בינוני פונו מזירת האסון באמצעות מסוקים לטיפול בקריה הרפואית רמב"ם. מבית החולים נמסר כי בין חמשת הפצועים שני מבוגרים ושלושה נערים. מאוחר יותר הלילה פונו לבית החולים באמבולנס שני פצועים נוספים שהוגדרו כפצועים באורח קל. סך מספר הפצועים שפונו לבית החולים נכון לשעה 05:00 בבוקר עמד על שבעה פצועים; ארבעה מהם, כאמור, מוגדרים כפצועים קשה. בבית החולים נערכו מבעוד מועד לקליטת מספר רב של נפגעים עם היוודע דבר האסון.

בעדכון על מצב הנפגעים אמר מנהל בי"ח, ד"ר מיכאל הלברטל: "לצערנו הרב יש שם אסון גדול. לבית החולים רמב"ם הגיעו עד עכשיו שלושה מסוקים בתוכם חמישה פצועים: שני אנשים מבוגרים ושלושה נערים וילדים. ארבעה מהם מוגדרים במצב קשה ואנחנו עדיין עוסקים בהערכה שלכם, ופצוע אחד בינוני. בית החולים ערוך מבחינת כל המערכות שלו לקלוט את כל הפצועים ולתת את המענה לכל הצרכים של הפצועים שיעברו מבית החולים זיו ומהשטח. המנחת פתוח, צוותי בית החולים נמצאים בבית החולים ואנחנו ממתינים להתפתחויות בהמשך". עוד הוסיף ד"ר הלברטל כי מהערכה ראשונית עולה כי מדובר בפציעות ראש ופציעות מעיכה.

יהודה גוטליב, חובש איחוד הצלה שנתקל בקריסה והזעיק את הכוחות, סיפר: "הייתי באבטחה במקום ונתקלתי בקריסה של עשרות איש שנפלו האחד על השני. חלקם נרמסו ואיבדו את הכרתם. ביקשתי ממוקד איחוד הצלה להזעיק למקום כוחות נוספים ודיווחתי כי יש צורך בסיוע רפואי דחוף לעשרות נפגעים".

לייזר היימן, סמנכ"ל מטה מתנדבים איחוד הצלה, מסר: "מדובר באירוע קשה מאוד שלא חוויתי מאז שנת 2000 כשנכנסתי לתחום של הצלת חיי אדם".

דב מייזל, סמנכ"ל מבצעים של איחוד הצלה, הוסיף: "עקב אופי האירוע צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו ומעניקים סיוע למספר רב של נפגעי חרדה שנתקלו בזירה הקשה".

מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק מנכ"ל, שהגיע אף הוא לזירה הוסיף: "מדובר באירוע חריג מאוד בהיקפו ולצערנו נגבו חיי אדם. עשרות מתנדבים של איחוד הצלה השתתפו בפעולות ההחייאה והעניקו סיוע לכמאה נפגעים במצבים שונים – חלקם פונו למרכז הרפואי זיו בצפת, רמב"ם בחיפה, וגליל מערבי בנהריה באמבולנסים של איחוד הצלה".

ההילולה במירון הסתיימה בהוראת המשטרה.

 

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הכל מתחיל ונגמר בהתנהגות והישמעות להוראות ולהגבלות ואת זה אין אצלם

    במקרה אחר בחיפה באולם שמחות שמכיל 300 איש הם דרשו להכניס 500 איש ו"הוכיחו" לבעל האולם שאין בעיה שייכנסו. היה דוחק נוראי המאפיין ארועים רבים של הציבור הדתי והחרדי כאילו עצם כמות האנשים והדוחק שלהם סביב הרבנים זה הכבוד שמביאים לארוע..
    הגיע זמן להישמע להוראות, להפסיק להידחק בכח, להפסיק להוכיח למשטרה ולבעלי אולמות ש"סתם זרקו מספר ואפשר גם 200 יותר".
    ההתנהגות היא שמולידה אסונות כאלו!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר