בעירה עזה בלפידים של בזן (צילום: ליאת ובר, חדר מצב ארצי)
בעירה עזה בלפידים של בזן (צילום: ליאת ובר, חדר מצב ארצי)

צפו: בעירה עזה בשני הלפידים של בזן

מכבאות והצלה נמסר על בעירת שני לפידים מארובות הייצור. נכון לעכשיו, צוות החירום המקומי של המפעל השתלט על האש. לוחמי האש חיפה נמצאים גם הם במפעל בכוננות לפעולות חירום

פורסם בתאריך: 30.4.21 23:10

לפני זמן קצר (שישי) הוזנקו לוחמי האש של כבאות והצלה מתחנת חיפה, בפיקודו של מפקד התחנה טפסר משנה סויסה יצחק, לשריפה בבתי זיקוק. במקום בערו שני לפידים מארובות הייצור.

נכון לעכשיו, צוות החירום המקומי של המפעל השתלט על האש. לוחמי האש חיפה נמצאים גם הם במפעל בכוננות לפעולות חירום.

שריפה בבזן (צילום: דוברות כבאות והצלה)

שריפה בבזן (צילום: דוברות כבאות והצלה)

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "לפני שעה קלה אירעה תקלה בצנרת של אחד מהמתקנים בבתי הזיקוק בחיפה (CCR). כתוצאה מכך התלקחה שריפה שטופלה על-ידי צוות החירום של המפעל וכוחות כבאות והצלה. צוות המשרד להגנת הסביבה, בראשות מנהל מחוז חיפה, שלמה כץ, נמצא במקום ומבצע בדיקות. המפעל הפסיק את הזנת הדלקים למתקן, והגזים הופנו לשריפה בלפיד, שנועד לטפל באירועים מסוג זה.

"מערך ניטור אוויר ארצי הפרוש במפרץ חיפה, גם בסמוך למתחם בזן, מודד בזמן אמת את ריכוזי המזהמים באוויר, ועד לשעה זו לא נמדדה חריגה מהתקנים. ניתן לצפות בנתוני תחנות הניטור בזמן אמת באפליקציה 'אוויר בסביבה' של המשרד להגנת הסביבה".

 

מאיגוד ערים להגנת הסביבה – מפרץ חיפה נמסר, כי מבדיקה ראשונית של כוננית האיגוד עולה כי פרצה שריפה במתקן CCR. המתקן הודמם וגזים הופנו לשריפה בלפיד. "בהתאם לנוהל, ידאג האיגוד ביחד עם המשרד להגנת הסביבה לבצע תחקיר לאירוע ובדיקה האם המפעל עמד בתנאי ההיתר שניתן לו לרבות בחינת פליטת מזהמים לאוויר.

דיווחים נוספים ככל שיידרש.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הכל בסדר בארץ כסת"חיה

    אסון רודף אסון ותמיד אותו מכנה משותף: גופים כוחניים ללא םיקוח, שמכתיבים לעצמם את הכללים, לא עומדים בשום סטנדרט רציני של בטיחות ומתחמקים מאחריות.
    בין אם זה עיריית חיפה וטיפול בחזירי הבר.
    הגורמים החרדיים שהשתלטו על הר מירון.
    הלחצים מהפטרוכימיה שמטאטאת מחדלים מתחת לשטיח.
    ההפקרות בכבישים שיוצרת מאות הרוגים בשנה
    הפדיחות השבוע מחדירה לבסיסי צה"ל בדרום
    או הטכניון והשמירה הלקויה בו שגם תיגמר באסון חדירה

  2. כועסת

    כאילו שמישהו מאמין לדיווח שלא נרשמו חריגות בזיהום האויר… וכאילו מישהו מאמין שלמישהו בכיר באמת אכפת מהתושבים ולא רק כסאו, כוחו וממונו. הרגתם אותנו, לכל אחד מכם יש יד בדבר התחלואה והמוות בחיפה וכל המטרופולין סביבה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר