עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)
עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)

גולן שטיינברג: "הובא לידיעתי כי בכוונת העירייה לסגור 17 גני ילדים"

יו"ר סיעת "חיפה בשבילנו" הגישה שאילתה לראש העירייה, לאחר שלדבריה התקבלו אצלה פניות מהורים החוששים שהגנים של ילדיהם לא ייפתחו בשנת הלימודים הקרובה. "עולה החשש כי המניע לסגירת הגנים הוא רצון לחסוך בעלויות שכר של צוותי חינוך", כותבת שטיינברג

פורסם בתאריך: 3.5.21 11:29

יו"ר סיעת "חיפה בשבילנו", עו"ד שרית גולן שטיינברג, הגישה שאילתה לראש העירייה בנוגע לסגירת גני ילדים לקראת שנת הלימודים הבאה. את השאילתה הגישה גולן שטיינברג, לאחר שקיבלה פניות מהורים הטוענים, כי הגנים של ילדיהם עלולים לא להיפתח בנימוק, כי אין מספיק נרשמים.

גולן שטיינברג כתבה בשאילתה: "פניות אלו מצטרפות לפניות נוספות בעל פה שהגיעו אליי, הנוגעות לסגירת גני ילדים בשכונות נוספות כמו בכרמל צרפתי ועוד. בסך הכל, הובא לידיעתי, כי בכוונת העירייה להביא לסגירת 17 גני ילדים בשנת הלימודים הקרובה. המשמעות היא כמובן שגני ילדים באזורי הרישום שייוותרו פתוחים יהיו צפופים יותר ויעמדו על 35 ילדים, שהוא התקן של משרד החינוך, אך ספק האם נכון הוא שהעירייה, אשר ביכולתה לייצר מצב לגנים צפופים פחות, תרצה גנים מלאים עד אפס מקום. דווקא שנת הקורונה המחישה לנו החשיבות של גנים קטנים יותר, מעבר ליתרונות החינוכיים שבכך".

 

 

בנסיבות אלו,", מוסיפה וכותבת גולן שטיינברג, "עולה החשש כי המניע לסגירת הגנים הוא רצון לחסוך בעלויות שכר של צוותי חינוך. לאו דווקא חיסכון שאנו נרצה לקדם בתפקידים אלו. מעבר לבקשתי כי סוגיה זו תובא בהקדם האפשרי לדיון בוועדת החינוך, אבקש לקבל תשובות לשאלות הבאות:

1. כמה גנים עירוניים פעלו בשנת הלימודים הנוכחית בחתך לטרום חובה וחובה? חילוני, ממלכתי דתי וחרדי?
2. כמה גנים צפויים להיפתח בשנת הלימודים הבאה באותם החתכים?
3. לגבי כל גן, שיש כוונה לסוגרו אותו או לשנות סיווגו, אבקש לדעת כמה גנים נוספים פועלים באותו אזור רישום וכמה ילדים משובצים שם לכל גן.
4. האם נבחנו, בהתאם לסוגיית סגירת הגנים, שינוי באזורי רישום או חלוקה אחרת של הגנים כדי לאפשר פעילות הגן?

מהעירייה נמסר בתגובה: "שאילתות מוגשות למועצות העיר ונענות במועצות העיר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שרי

    כל הכבוד לך על הכתבה!!! כאמא וכחיפאית גם אני מאוכזבת קשות מהבחירה בגברת קליש. לצערי היא מוכיחה פעם אחר פעם את האנמיות שלה כמנהיגה ואת חוסר ההגיון בחינוך בחיפה.
    את גן כרמל בנו"ש סוגרים והופכים לגן דתי ומחלקת ההרשמה בעירייה כלל לא מסונכרנים עם ראשת העיר אלא עושים ככל שעל רוחם ורק מעדכנים אותה.
    בושה. הלוואי ודבריך והשאילתא יקדמו משהו
    וכל הכבוד לבןעז הכתב שנותן במה לכזו כתבה חשובה.

  2. אסון הפנסיות

    הפנסיה התקציבית של אלפי גמלאי העיריה העולה בלי הצדקה בהצמדה הזויה לשכר הבכירים שמוצמד גם הוא לבכירים – גורמת להרס הדורות הבאים והנה רק דוגמה.

  3. דודי

    ובסוף עושים לגנים גנים בתוך הדירות משפטים על שימוש חורג. תתביישו לכם גם אין גנים עירוניים וגם פרטיים מחסלים איך יצאו ההורים לעבודה בלי מקום שישמור על הילדים??

  4. מעניין באמת למה

    ואולי סוגרים גנים כי כל המשפחות הצעירות בורחות מהעיר?

  5. גדי

    בורדיה גן ורד שהוא גן חובה יסגר. ילדים יועברו לגנים אחרים.
    גן שושן הסמוך ידחוס בתוכו 35 ילדים.
    רק ראש עיר מנותקת יכולה לקצץ בחינוך לגיל הרך. וזה עוד אחרי שנת קורונה שראינו מה הדחיסות של הילדים גורמת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר