מפרץ חיפה (צילום: תומר אפלבאום)
מפרץ חיפה (צילום: תומר אפלבאום)

פעילי סביבה יקימו אוהל מחאה בירושלים בדרישה לפינוי המפעלים ממפרץ חיפה עד 2025

ועדת המנכ"לים הבין משרדית ממליצה בדוח שפרסמה בשבוע שעבר לפנות את המפעלים בתוך עשור. מרכזת "קהילת מנקים את מפרץ חיפה", רוית שטוסל: "אין לנו את הפריבילגיה להמתין 10 שנים. הימצאותם של מפעלי הפטרוכימיה במפרץ חיפה היא סכנה מיידית"

פורסם בתאריך: 3.5.21 13:30

ארגוני הסביבה יקימו החל ממחר (שלישי) ובמשך שלושה ימים אוהל מחאה בירושלים, במטרה ליצור לחץ על פינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה עד שנת 2025. את המחאה יזמו ארגון "מגמה ירוקה", בשיתוף "קהילת מנקים את מפרץ חיפה", "המרד בהכחדה", "צלול", "יישובי זבולון להבראת מפרץ חיפה", "הורים למען האקלים" ו"שומרי הבית". הפעילים יקיימו באוהל פעילויות שונות, וממנו יצאו להפגין מול משרדי הממשלה השונים תחת הקריאה "סוגרים את בזן עד 2025".

 

 

ההחלטה על המחאה התקבלה על רקע טיוטת דוח המלצת ועדת המנכ"לים הבין משרדית לנושא פיתוח וקידום מפרץ חיפה, שפורסמה בשבוע שעבר. בטיוטה נכתב, בין השאר: "בתוך עשור יש לקדם שינוי מהותי של מפרץ חיפה, באמצעות קידום תכנון כולל לשם פיתוח וקידום המטרופולין כולו, ואשר יכלול בין היתר את הפסקת הפעילות התעשייה הפטרוכימית ומפעלי דשנים במפרץ חיפה בהקדם". אולם, לעמדת ארגוני הסביבה אין לחכות פרק זמן של עשור, על מנת להתחיל בתהליכי הבראת מפרץ חיפה ופינוי המפעלים.

מרכזת "קהילת מנקים את מפרץ חיפה", רוית שטוסל: "כפי שראינו רק בערב שבת האחרון, כשפרצה שריפה נוספת במתחם בזן, אין לנו את הפריבילגיה להמתין 10 שנים. הימצאותם של מפעלי הפטרוכימיה בצמידות למרכזי מסחר ובילוי ובתי מגורים היא סכנה מיידית, וזאת בנוסף להיותם מקור לזיהום ותחלואה. על ועדת המנכ"לים לקצר מועדים ויעדים בהמלצתה. את בזן ותשן קרית חיים חייבים לסגור עוד ב-2025".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר