מסעדת אגאדיר (צילום: אתר מסעדת אגאדיר)
מסעדת אגאדיר (צילום: אתר מסעדת אגאדיר)

"הילדות רק רצו לשירותים, מנהלת המשמרת צעקה ואיימה להזמין משטרה"

שתי ילדות בנות 5 ו-9 ביקשו להיכנס לשירותים במסעדת אגאדיר, שבה סעדו עם אימן ועם חברים. את מה שקרה בתוך המסעדה מתארת אחת האימהות: "מנהלת המשמרת עזבה את עמדתה, ובאה אליי תוך שהיא צועקת, בפני מסעדה עמוסה בלקוחות, שאי אפשר להיכנס לשירותים. מעולם לא נתקלתי ביחס כל כך מבזה ומשפיל"

פורסם בתאריך: 3.5.21 17:55

בשבת האחרונה נכנסו שתי נשים עם שלושה ילדים למסעדת אגאדיר ברחוב דוד פינסקי 6 במרכז הכרמל. החמישה התיישבו במרפסת החיצונית והזמינו מהתפריט. בזמן ההמתנה לאוכל, שתיים מהילדות, בנות 5 ו-9, ביקשו להתפנות וניגשו לשירותים שבחצר. לאחר 20 דקות, כשהשירותים עדיין היו תפוסים, ניגשו השתיים לשירותים שבתוך המסעדה, אולם בתוך זמן קצר שבו על עקבותיהן וסיפרו שהמלצר מסרב להכניסן.

"לי יש ילד בן 4 ושתי הילדות הן בנותיה של חברה שלי", מספרת ס"ח (שמה המלא שמור במערכת), "לאחר שהסתובבנו כמעט כל היום, הילדים כבר היו עייפים ורעבים, ובשעה 18:00 נכנסנו למסעדה. הבנות היו צריכות להתפנות, והשירותים בחוץ היו תפוסים המון זמן, שזה בהחלט לא זמן סביר לבנות קטנות להמתין. הן נכנסו פנימה וגורשו החוצה על ידי המלצר בגסות רוח. הוא ממש צעק עליהן והילדות היו מבוהלות".

ומה עשית?

"נכנסתי איתן למסעדה ושאלתי למה לא מאפשרים לילדות לגשת לשירותים, הן ילדות קטנות. נאמר לי שהן לא נכנסות. המלצר התחיל להתווכח איתי, וביקשתי לדבר עם מנהלת המשמרת. היא עזבה את עמדתה, ובאה אליי תוך שהיא צועקת שאי אפשר להיכנס לשירותים שבמסעדה. אני חייבת לציין שאני לקוחה קבועה של המסעדה כבר שמונה שנים, ומעולם לא נתקלתי ביחס כל כך מבזה ומשפיל. אמרתי למנהלת המשמרת שלא מקובלת עליי ההתנהגות הזו, זה לא לעניין, מדובר בילדות קטנות, והיא השיבה: 'אתן תצאו החוצה ואם לא, נזמין לכן משטרה'. ממש ככה, כל כך התאכזבתי. קשה להסביר עד כמה השפילו אותנו וכמה זה היה לא לעניין. היא אפילו לא שאלה אותי אם יש לנו תו ירוק".

ויש לכן?

"כן, אני מחוסנת, ושתי הילדות מחלימות ויש להן תו ירוק".

למה לא אמרת?

"ניסיתי. אמרתי לה 'את אפילו לא שאלת, אבל לבנות האלה יש תו ירוק'. היא לא הקשיבה לי ורק צעקה עליי שאנמיך את קולי, אחרת היא תזמין לי משטרה. היא לא הייתה מוכנה להקשיב, אמרה לנו לצאת החוצה וחזרה לעמדה שלה, הרימה את הטלפון וניסתה לעשות רושם כאילו היא מתקשרת למשטרה. אני לא יודעת אם היא התקשרה, אבל היא בהחלט ניסתה ליצור רושם שזה מה שהיא מתכוונת לעשות".

 

 

איך זה נגמר?

"יצאנו משם מבוישות ורעבות. אני עורכת דין, ולמחרת שלחתי למסעדה מכתב שבו ציינתי את כל העובדות, וביקשתי להעביר את תלונתי לבעלי הרשת או למנכ"ל. הוספתי וכתבתי שככל שלא אקבל התייחסות בתוך שבעה ימים, אני שומרת לעצמי את הזכות לפנות לערכאות משפטיות לצורך קבלת פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לכולנו".

חזרו אלייך עוד באותו יום.

"מישהו בשם איתן שהוא נציג ההנהלה חזר אליי, אמר שהוא מתנצל, שמה שעברנו היה לא תקין והם רוצים לפצות אותנו עם שובר של ארוחה משפחתית. באינסטינקט הראשוני קיבלתי את ההתנצלות ואת השובר, לא בשבילי, אלא כדי לתת אותו למשפחה שבאמת זקוקה לו, כי אני לא מתכוונת לחזור לשם. אך כשעבר יום נוסף, חברה שלי ואני שחזרנו וניתחנו את היחס לו זכינו, החלטתי שאני לא מסתפקת בשובר. אני לא מעוניינת לפגוע לאף אחד בפרנסה, אבל כן מעוניינת לדעת מה תעשה הרשת למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד. הילדים כולם חוו טראומה. הבן שלי מאוד נלחץ, כי צעקו על אמא שלו וזה לא נעים. זו הייתה העלבה והשפלה. יזמינו לי משטרה? למה, מה עשיתי? זו הגזמה ברמות מטורפות, וללא שום פרופורציה. אנשים איבדו פרופורציה. בחורה צעירה ממני בעשור צועקת עליי, משפילה אותי ליד הילד שלי, ליד הילדות של חברתי ובפני מסעדה עמוסה בלקוחות. מה את מתלהמת? זו העלבה בציבור. אגב, הבנות לא הלכו לשירותים בסוף, עזבנו והלכנו למסעדת המבורגרים סמוכה, שם קיבלו אותנו בשמחה והשירות היה מצוין. רק לאחר 40 דקות, שתי הילדות האלה הלכו להתפנות. בקיצור, התעללות. תקרית לכאורה פשוטה, אבל בשביל ילד זה יום ממש קשה וטראומטי".

מרשת אגאדיר נמסר בתגובה: "קיבלנו את פניית הלקוחה. למרות האמור, אנחנו פעלנו על פי כללי התו הירוק בסבלנות וסובלנות ומילאנו אחר הכללים. מי שלא פועל על פי התו הירוק לא נכנס למסעדה. ההנחיות כוללות ילדים ומבוגרים כאחד. לאור כל ההתניות וההנחיות, דאגנו לשירותים בחוץ עבור הילדים ואלו שאינם בעלי תו ירוק. עשינו בירור, והעובדת נהגה ללא רבב, ונשמח אם הלקוחות כולם גם ינהגו כך, בטח בשנת קורונה. תחושת החזרה לשגרה היא משמחת\ אך יש לנו אחריות עליונה לדאוג בריאות של כולם, הן של העובדים וכמובן של הלקוחות שלנו. נשמח לארחה בשנית בשמחה תוך כדי מילוי כל ההוראות כחוק".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. נעה

    מילא מסעדות, שזה עסק פרטי
    מה עם כתבה על כך שבמשרדי עירית חיפה דורשים ( בניגוד לחוק, דרך אגב) תו ירוק כדי לתת שירות לתושבים?
    שוחחנו עם משרש הבריאות שם נאמר לנו מפורשות שבמוסדות ממשלה ושירות ציבורי אסור לדרוש מכזרחים תו ירוק ומחוייבים לתת שירות לכל האזרחים ( כמובן בכפוף לתו הסגול. לא הירוק)
    מישהו בעיריה התבלבל לגמרי.

  2. דני

    לא סומך על עורכי דין להגיד את האמת, סביר להניח שהרשת צודקת והאמא סתם מתלהמת

  3. אינה

    בשכונת הדר יש יריות ופיצוצים ורימוני הלם ואתם מתעסקים בזוטות

  4. חיפה שומרת חוק

    למה לסובב את הסיפר. ילדות קטנות ללא תו ירוק לא יכולות להיכנס למסעדה.
    מה כל כך לא ברור לעורך דין שומר חוק. למה להפוך את היוצרות? המסעדה לא רוצה לקבל קנס פי 50 מעלות הארוחה שלכם.

  5. רמבו

    לדני, מחלתך בסלע:
    מה המשותף בין עורכי דין לנוזל הזרע הגברי?
    אחד למיליון יוצא בן אדם…..

  6. אורנה

    זה מה שקורה כשמנרמלים את הטירלול…בושה למדינה הזו.

  7. עליזה

    איזה שטוייות במיץ עגבניות?? לכתבים אין מה לכתוב? נשמע לי הכל מוגזם ולא אמיתי לצערי העם שלנו מאוד חוצפן וחושב שמגיע לו הכל. במסעדה זאת ישבתי כמה פעמים והשירות נהדר. פשוט אינני מאמינה ואין שום סיבה שיתנהגו כך.

  8. מוש

    בעיקרון היא לא הייתה צריכה לצעוק אבל ידוע שילדים לא מחוסנים וכנראה שבלי קשר לא הייתה להם סבלנות

  9. אייל

    נשים נשים.
    מגדר נקבה.
    מעדיף זכר מטומטם מאשר נקבה רעה.
    והן רוצות לנהל את העולם.

  10. Ron567

    כאשר חלק גדול במדינה נותן יד לאפליה ומידור של חלק אחר, שלא יתפלאו שאלו התוצאות וההשלכות להחלטות עלובות.
    רק בריאות לכולם.
    מי יתן וילמדו כולם שאין דרך ללכת עם ולהרגיש בלי. אלו התוצאות…

  11. מיכאל ליפשיץ

    זה לא קשור לקורונה, לבעלי הרשת והצוות עלה להם השתן לראש. אם רוצים שיתקנו דרכם, צריך להחרים את הרשת עד שישפרו את ההתנהגות המחפירה ( הקבועה) כלפי הלקוחות

  12. גלעד

    לא ברור איך כתבה כזאת נכתבת בכלל…
    למה בחרו לשבת בחוץ בחום ולא בפנים אם כולם בעליי תו ירוק?
    מה בדיוק עורכת הדין המעוללת רוצה שהרשת תעשה?
    איך "תמנע הישנות"?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר