עינת קליש רותם והרב דובי חיון (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; רמי שלוש)
עינת קליש רותם והרב דובי חיון (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; רמי שלוש)

הרב דובי חיון חוזר לקואליציה. התנגדות מבית למהלך של חיון

חיון הודיע על חזרתו לקואליציה לאחר שאתמול התקיימה פגישה בין קליש רותם, צוק וחיון. מזכיר סניף מרצ בחיפה ויועצו של ניצן הורוביץ, תבור להט: "קליש לא ראויה להמשיך בתפקידה כראש עיר והחזרה של מרצ לקואליציה מבזה את המפלגה. אפעל כדי שמרצ תתנער ממהלך זה, מנציגה במועצת העיר חיפה ומהקואליציה של קליש"

פורסם בתאריך: 3.5.21 22:42

סופית: הרב דובי חיון חוזר לקואליציה העירונית.

על האפשרות כי חיון יצטרף לקואליציה דווח לראשונה אמש ב"כלבו חיפה והקריות". ל"כלבו" נודע, כי אתמול (שני) התקיימה פגישה בין ראש העירייה עינת קליש רותם, ממלא מקומה וסגנה נחשון צוק ובין מי שמשמש עד מחר סגן ראש העירייה, הרב דובי חיון. במהלך המפגש הוצע לחיון לחזור לשורות הקואליציה – כך סיפר חיון למקורביו. קליש וצוק הציעו לחיון להמשיך ולהחזיק בתיק התרבות, תיק שהחזיק בו כחלק מההסכמים הקואליציוניים, שנחתמו בין הצדדים לפני הבחירות. אולם חיון, מצידו, דורש בנוסף את תיק הגאווה, תיק, שמאז התפטרותו של תבור להט (מסיעתו של חיון) בשל חילוקי דעות עם ראש העירייה – נותר מיותם. בנוסף, חיון התנה את הצטרפותו בהוספת תיק היהדות הפלורליסטית-ליברלית כפי שיש תיק תרבות תורנית.

 

 

בספטמבר 2020, לאחר שחיון לא הגיע לישיבת המועצה על אישור תקציב 2021, שלחה לו קליש רותם הודעת דואר אלקטרוני, שבה הודיעה לו כי היא מפטרת אותו מתפקידו כסגן בשכר, אולם חיון המשיך באופן פורמאלי להיות סגן ראש העירייה עד סיום הקדנציה שעליה דווח למשרד הפנים. בתגובה, חיון לא היסס להביע את אכזבתו מהתנהלות הנהלת העירייה וראש העירייה, ודיבר על כך בראיונות בתקשורת.

במערכת הפוליטית מעריכים שהחיזורים של קליש וצוק אחר חיון נובעים מהחשש מהתפוררות הקואליציה וכן מהחשש שהיום (שלישי) לא יושג רוב לאישור מינויה של חברת המועצה מסיעת חד"ש שהירה שלבי לסגנית ראש עירייה בשכר. שלבי אמורה להחליף את חיון במחצית הקדנציה מתוקף אותם הסכמים קואליציוניים.

חיון אישר את הדברים.

בעקבות פירסום הדברים, כתב תבור להט, מזכיר סניף מרצ בחיפה ויועצו האישי של ראש המפלגה ניצן הורוביץ, את הדברים הבאים: "אין למרצ חיפה מה לעשות בקואליציה של עינת קליש. קליש לא ראויה להמשיך בתפקידה כראש עיר והחזרה של מרצ לקואליציה מבזה את המפלגה, פוגעת קשות בקהילות בעיר, בערכים של מרצ, בבוחרים שלנו ובכל מה שחשוב לנו בעיר. אפעל כדי שמרצ תתנער ממהלך זה, מנציגה במועצת העיר חיפה ומהקואליציה של קליש".

חיון אמר בתגובה לדבריו של להט: "בשנה וחצי האחרונות, מאז הפך לעוזרו האישי של הורוביץ, התנתק מהעשייה בעיר. צר לי שהוא מתנהל כך. לא הגיוני שמרצ תפעל נגד מינויה של סגנית ראש עיר ערבייה. לא הגיוני שמרצ אם ביכולתה לתרום לעשייה התרבותית ובהתנדבות תישאר באופוזיציה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. בוחרת מרצ

    בושה אם הוא יחזור. חיון מקפל זנב. איפה הכבוד????

  2. מזעזע

    חחח.. כמה עלובה עוד יכולה להיות?
    צוק הורס את קליש טוטאלית
    מכל חברי האופוזיציה זה האחרון בהחלט שהייתי מצרף חזרה, אדם שמוסרית ןערכית אחרי ההפסד במשפט שלו היה צריך להתפטר גם ממועצת העיר..

  3. פוליטיקה מכוערת

    לרב דובי – אתה יכול לתמוך בשהירה גם מספסלי האופוזיציה. כל כך מהר שכחת את האופן המביש בו צוקליש פיטרו אותך? השתמשו וזרקו ועכשיו כשהם צריכים אותך הם שוב מתחנפים. אל תשתתף במשחק הפוליטי המלוכלך והמכוער שהם מנהלים.

  4. מאוכזב קשות

    כבוד ראש העיר — פיטרת אותו בגלל חוסר משמעת קואליציונית. הוא פתח עליך את הפה בכל כלי תקשורת מקומי לאחר המעשה, ועכשיו את שוקלת להחזירו "תחת כנפיך." איפה "היושרה" שעליו את ביססת את הקמפיין שלך? האם כמו ביבי המטרה (אחיזת בקרנות המזבח) מקדשת את כל האמצעים? אם המהלך הזה יצא לפועל אני מקווה שאת יודעת שאיבדת את טיפת האמון האחרון של ציבור בוחריך. בספרי ההיסטוריה תרשמי כראש העיר הגרועה ביותר בתולדות העיר חיפה. לתשומת ליבך.

  5. הומו מצביע מרצ ועצוב מאוד

    מדהים איזה שיאים תשבור הקליש הזו. חש בושה ומבוכה. איך אדם כזה נמצא מרצ בכלל ולא נזרק מכל המדרגות?

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בוחרת מרצ
    להוציא אותו מהמפלגה הוא לא מייצג את מרצ אלא את עצמו.
    בושה !

  7. מצביע מרצ מזועזע

    האם המהלך הזה מיושר קו עם הנהגת מרצ הארצית? האם "הרב" חיון תאם את המהלך עם ניצן הורוביץ או שזה מהלך עצמאי של חיון? מפלגה שהיושרה הפוליטית תמיד מדבר בפני עצמו, פתאום מאשרת "פליק פלאק לאחור"? שאלות המחייבים תשובות.

  8. צביקה

    דובי חיון תקף והשמיץ את קליש במילים קשות יותר. עכשיו הוא זוחל חזרה לקואליציה שלה בשביל הכסא והמשכורת. איך אפשר להאמין למילה אחת ממה שהבנאדם הזה אומר?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר