החוף השקט (צילום: אלה אהרונוב)
החוף השקט (צילום: אלה אהרונוב)

משרד הפנים דורש מקליש להפעיל את החוף השקט לאלתר

חודש וחצי לאחר פתיחת עונת הרחצה, החוף השקט עדיין לא נפתח לציבור בגלל חילוקי דעות בין העירייה לחברת "מפעלי ים", המפעילה את החוף. משרד הפנים במכתב לקליש רותם: "לא הפעלתם את חוף הרחצה כמתחייב בחוק. התנהלות זו ואי הפעלת חוף הרחצה פוגעים קשות בציבור הרחב שזכותו לקבל את השירות המגיע לו"

פורסם בתאריך: 4.5.21 12:44

משרד הפנים פנה אתמול (שני) לראש העירייה קליש רותם והודיע לה, כי עליה לפתוח את החוף השקט לאלתר. כך עולה מתכתובת בין מנהל האגף לחופי רחצה ארצי במשרד הפנים, עאטף ח'יר א-דין ובין קליש רותם שהגיעה לידי "כלבו – חיפה והקריות".

כפי שנחשף לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", עיריית חיפה ביקשה השנה להפעיל את החוף השקט בעצמה, כפי שהיא עושה בשאר החופים בעיר, ולא להמשיך להתקשר עם מפעילת החוף זה עשרות שנים, חברת "מפעלי ים", בעלת הזכויות בקרקע מתוקף התקשרות עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), בעלת השטחים בחוף. בניסיון לעקוף את "מפעלי ים" ולחסוך את דמי ההפעלה שהיא משלמת לה, פנתה העירייה לרמ"י בבקשה שתקצה לה שטחים אלה.

למרות שעונת הרחצה הרשמית נפתחה ב-21 במארס, החוף השקט לא נפתח עדיין לציבור, והדבר גרר ביקורת קשה מצד הציבור החרדי, שכן במהלך השבוע משמש החוף השקט חוף נפרד. בפגישה של נציגי הסיעות החרדיות עם קליש, עלתה ההצעה להפוך חלק מחוף מרידיאן לחוף נפרד באופן זמני, אולם ההצעה נפסלה על הסף על ידי סיעת אגודת ישראל וש"ס. הלחץ שהפעיל המגזר החרדי והוראת החוק לפתוח את החוף לא יאוחר מ-21 יום מפתיחת עונת הרחצה הרשמית – אילצו את העירייה לנהל משא ומתן עם חברת "מפעלי ים" ולפנות למשרד הפנים בבקשה למתן ארכה לפתיחת החוף. בסופו של דבר, נוסחה טיוטת הסכם, לפיה בשנה הנוכחית תמשיך חברת "מפעלי ים" להפעיל את החוף, ואילו מהשנה הבאה ואילך, הפעלת החוף תעבור לידי עיריית חיפה. על תנאי זה סירבה החברה להסכים, והמגעים עלו על שרטון, כשציבור המתרחצים משלם את המחיר.

מהתכתובת בין קליש למשרד הפנים, עולה, כי ב-8 באפריל שלחה קליש מכתב לח'יר א-דין בנוגע לאי הפעלת החוף, ובו טענה כי קיימת סכנה למתרחצים בהפעלת החוף במתכונתו הנוכחית. "להווי ידוע לכם, כי עיריית חיפה פועלת ללא לאות לצורך הפעלת רצועת החוף הידועה כמתחם חוף השקט", כותבת קליש, "ולשם כך פנתה בנושא, בין היתר, לרשות מקרקעי ישראל בבקשה מסודרת לצורך הקצאת המקרקעין של החוף, על מנת שיתאפשר לעירייה להחזיק, להשתמש ולהפעיל את החוף באופן חוקי. ברם, עד אשר לא יוסדר ההיבט החוקי מול רמ"י, מנועה העירייה מלהפעיל את רצועת החוף הנ"ל באופן חוקי ומבלי שיהווה סכנה לציבור המתרחצים והמשתמשים בו. במצב דברים זה, אין מנוס לצערי מלפנות ולבקש בשנית מתן ארכה לפתיחת החוף ולהסדרת הנושא מול רמ"י וכלל הגורמים הנוגעים בדבר".

 

 

במכתבה מבקשת קליש ממשרד הפנים שיסייע לה מול רמ"י. "אנו סמוכים, כי תסייעו לנו בעניין פנייתנו לרמ"י, במציאת פתרון נכון וצודק המאפשר את פתיחת החוף באופן חוקי מבלי שיהווה סכנה לציבור המתרחצים והמשתמשים בו".

מנגד, במכתב לקליש, שאינו משתמע לשתי פנים, דורש ח'יר א-דין לפתוח את החוף לאלתר. "בהמשך למכתבי שבסימוכין ציינתי את חובתכם להפעיל את חוף השקט בהתאם לחוק ודרשתי מכם להפעילו החל מיום 10 באפריל 2021. אך במכתב שבסימוכין ציינת כי טרם הסדרתם את ההיבט החוקי מול רמ"י… האחראים על חופי הרחצה בעיריית חיפה ציינו בפניי, כי הסיבה לאי הפעלת החוף הינה בגלל התנגדות עיריית חיפה שחברת 'מפעלי ים בע"מ' תפעיל את החוף. לצערי, מיום קבלת מכתבך מיום 8 באפריל ובקשתכם להארכת אי הפעלת החוף השקט ועד כתיבת מכתבי זה (25 ימים), טרם הסדרתם את הנושא ולא הפעלתם את חוף הרחצה כמתחייב בחוק. התנהלות זו ואי הפעלת חוף הרחצה פוגעים קשות בציבור הרחב שזכותו לקבל את השירות המגיע לו".

עוד כותב ח'יר א-דין: "שוב אני מציין, כי משרד הפנים רואה ברשות המקומית האחראית הראשית והעיקרית להפעלתם של כלל חופי הרחצה בתחומה, והדאגה לשלומם, בריאותם, בטיחותם וביטחונם של כלל המבקרים בחופי הרחצה וזאת בהתאם לחוק, לצו, התקנות וההנחיות של משרד הפנים. לאור האמור לעיל ומתוך דאגה לכלל ציבור המתרחצים הינכם נדרשים להפעיל את חוף הרחצה (השקט) לאלתר, ולמען הסר ספק עיריית חיפה הינה האחראית למתרחש בתחום חוף הרחצה הנ"ל והיא האחראית לשלומם של כלל המבקרים בחוף".

תגובת העירייה תפורסם כאשר תתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר