מעון יום לילדים (צילום: אייל טואג)
מעון יום לילדים (צילום: אייל טואג)

15 חודשי מאסר בפועל למטפלת המתעללת מהפעוטון בנו"ש

הבוקר נגזר דינה של ספיר כהן, המטפלת שהורשעה בהתעללות בשישה פעוטות בפעוטון "הכוכבים של טל". מגזר הדין: "הנאשמת סטרה לפעוטות, היכתה אותם על פניהם, משכה אותם בשיערם, בעטה בראשם, דרכה עליהם ונהגה בהם באכזריות, חרף גילם הרך". בסיום הקראת גזר הדין, התפרץ אביה של אחת הפעוטות שעברו התעללות ומחה על קולת העונש

פורסם בתאריך: 5.5.21 19:20

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (רביעי) עונש של 15 חודשי מאסר בפועל על ספיר כהן, מטפלת בפעוטון בנווה שאנן. כהן הורשעה ב-15 עבירות אלימות כלפי שישה פעוטות, לאחר שתועדה חונקת ובועטת, מטלטלת וסוטרת לפעוטות.

הפרשה שהסעירה את ההורים בעיר נחשפה לפני כשנתיים, לאחר שאחת הפעוטות שבה לביתה כששפתיה חבולות. לאחר צפייה בסרטוני האבטחה, התגלו ממדי התופעה בפעוטון ומעשיהן של שתי מטפלות. שמה של המטפלת הנוספת נאסר לפרסום, היא חתמה על עסקת טיעון עם הפרקליטות וממתינה לגזר דינה.

לפני כחצי שנה, הורשעה כהן בעובדות כתב האישום, לפיהן פעוטות בני חצי שנה עברו מסכת התעללות ואלימות קשה. בגזר הדין ציין השופט אמיר טובי: "בזמנים הרלוונטיים לכתב האישום, עבדה הנאשמת כמטפלת בכיתת התינוקייה בגן 'הכוכבים של טל' בחיפה והייתה אחראית על הפעוטות ששהו בגן ועל הטיפול בהם. על מעשי הנאשמת ועובדות כתב האישום, עמדתי בהרחבה במסגרת הכרעת הדין, ומשכך אינני רואה מקום לחזור על הדברים. אציין בקצרה, כי מעשי הנאשמת כללו התעללות גופנית ונפשית בפעוטות, אשר באה לידי ביטוי במעשי אלימות מרובים כלפיהם. הנאשמת סטרה לפעוטות, היכתה אותם על פניהם, משכה אותם בשיערם, בעטה בראשם, דרכה עליהם ונהגה בהם באכזריות, חרף גילם הרך".

ממשך השופט וכותב: "מעשים אלו אשר חזרו על עצמם, התאפיינו באלימות ואכזריות קשה כלפי הפעוטות ונעשו תוך ניצול לרעה של כוחה ומעמדה של הנאשמת אל מול נפגעי העבירה. יצוין, כי מדובר בתופעה מכוערת שלדאבון הלב הפכה למכת מדינה. כן עמדה המאשימה (מדינת ישראל) על פוטנציאל הנזק הרב הגלום במעשי הנאשמת, וזאת כאשר אלו הופנו כלפי פעוטות בני פחות משנה, שאיבריהם וראשם רגישים במיוחד. המאשימה הוסיפה וטענה, כי מעשים אלו היו עלולים להסתיים בנזק פיזי צמית לפעוטות ואף להוביל חלילה לקיפוח חיים. זאת, לצד הנזקים הנפשיים ארוכי הטווח שיש להניח כי נגרמו לפעוטות והוריהם".

 

 

השופט התייחס בעקיפין למטפלת הנוספת, כשכתב: "לגבי הסדר הטיעון שנחתם עם הנאשמת האחרת, טענה המאשימה כי אין להשוות בין השתיים, הן משום שהנאשמת האחרת הורשעה בעבירת תקיפה, שחומרתה ועונשה פחותים מהעבירה בה הורשעה הנאשמת דנן, והן משום שקיים הבדל ניכר בין מעשי הנאשמת לבין האחרת, גם מבחינת מספר המקרים וגם מבחינת חומרת התקיפה והאלימות בכל אחד מהם".

בשקלול כל הנסיבות, השופט סבר, כי נכון לגזור את עונשה של כהן קרוב לרף התחתון של המתחם שנקבע לגביה וזאת לצד עונשים נלווים. לפיכך, הוא גזר על כהן את העונשים הבאים: 15 חודשי מאסר לריצוי בפועל בניכוי שני ימי מעצרה. שישה חודשי מאסר על תנאי, לבל תעבור במשך שלוש שנים מיום שחרורה עבירת אלימות מסוג פשע, ותורשע בגינה. פיצוי כספי בסך 3000 שקלים שישולם להורי כל אחד מהקטינים שנפגעו ממעשיה. הפיצוי ישולם תוך 90 ימים, אחרת יתווסף לו קנס פיגורים על פי דין.

בסיום הקראת גזר הדין, התפרץ אביה של אחת הפעוטות שעברו התעללות ומחה על קולת העונש.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. לאנשים הצבועים והקמצנים של חיפה

    תפתחו את העיניים . תבדקו מיהם בעלי הפוטונים ואת מי הם מעסיקים. הפעוטונים במקרה הטוב מנוהלים ע"י אותם אנשים שמחזיקים פיצריות ומשכירים דירות מפוצלות. העובדים הם בד"כ אנשים עניים מסכנים ולא אחת בעלי בעיות נפשיות או כאלה עם תיקים. אז תפסיקו להיתמם ותבינו
    שהחברה שאתם חיים בה היא תולדה של מעשיכם והתנהלותכם. עש

  2. ירון

    בושה לעונש שניתן למטפלת על התעללות בתינוקות חסרי ישע. בושה לעיניים שרואות עונש קל זה שאינו מרתיע

  3. סבא לנכדים

    בושה גדולה למערכת המשפט אחת כזו היתה צרכה לקבל מאסרי עולם מצטברים כי לצערי הגדול אין במדינה עונש מוות

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה קנס של 3000 ₪?
    המשפחות בפוסט טראומה
    על המפלצת לממן לכל משפחה מימון טיפולים פסיכולוגיים ככל שיידרש.

  5. אלעד

    ומה עם המעונות המפוקחים?שם יש אנדרלמוסיה וכולם שותקים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר