סאלי גליצנשטיין (צילום: דוברות נתיבי איילון)
מנכ"לית יפה נוף, סאלי גליצנשטיין (צילום: דוברות נתיבי איילון)

הישג ליפה נוף: לא תיקנס על ביזיון בית המשפט

בדיון בעתירה שהגיש משרד התחבורה נגד יפה נוף, הגיעו הצדדים להסכמה, כי יפה נוף תוכל לעשות שימוש בחלק מכספי משרד התחבורה הנמצאים בידה לצורך תשלום לספקים. השופטת: "טוב יעשו הצדדים אם ישכילו לפעול בשיתוף פעולה ובשילוב ידיים להשלמת ה'היפרדות' ביניהם"

פורסם בתאריך: 9.5.21 17:07

הישג לחברת יפה נוף בעתירה שהגיש נגדה משרד התחבורה. בדיון בעתירה שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים הגיעו הצדדים להסכמה, כי מיתרת הכספים הנמצאים בידי בחברה, שהועברו לה ממשרד התחבורה בסך כ-70 מיליון שקלים, 40 מיליון שקלים יוקפאו ולא ייעשה בהם שימוש, ואילו בשאר הכספים, תוכל יפה נוף לשלם לחברות ולספקים השונים, איתם עבדה בפרויקטים שהיו תחת חסותה. השימוש בכספים מותנה בהגשת בקשה מטעם יפה נוף למשרד התחבורה ואישורה על ידי המשרד בתוך 20 יום. אם לא יתקבל אישור, תהיה רשאית יפה נוף לפנות לבית המשפט.

בנוסף, הסיר בית המשפט מסדר היום את בקשת משרד התחבורה לקנוס את יפה נוף על ביזיון בית המשפט.

תזכורת: לפני כשלושה שבועות עתר משרד התחבורה לבית המשפט בבקשה לקנוס את יפה נוף לפי סעיף ביזיון בית המשפט בטענה, כי יפה נוף לא הוסיפה לפוליסות הביטוח של הפרויקטים השונים את חברות התשתיות, אליהן הועברו הפרויקטים מידיה, כפי שחייב אותה בית המשפט. כמו כן ביקש משרד התחבורה מבית המשפט להוציא צו האוסר על יפה נוף לעשות דיספוזיציה (שימוש) בכספים שנותרו כיתרות אצל יפה נוף מכספים שהועברו לה לקידום פרויקטים שונים על ידי משרד התחבורה ולא נעשו בהם שימוש, ונאמדים בסכום של יותר מ-72 מיליון ש"ח.

 

 

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", לפני כחודשיים עתר משרד התחבורה נגד יפה נוף ועיריית חיפה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בטענה, כי יפה נוף מסרבת לצרף לפוליסות הביטוח של פרויקטי התשתיות את החברות (חברת נמלי ישראל, נתיבי ישראל, נתיבי איילון וחוצה ישראל), אליהן העביר משרד התחבורה את העבודות מידיה, לאחר שהחליט לא להמשיך את הסכם המסגרת בינו ובין יפה נוף. בעתירה ביקש משרד התחבורה מבית המשפט להורות ליפה נוף להאריך את כל פוליסות הביטוח שעומדות לפקוע ולהוסיף את המדינה כמבוטחת בפוליסות, שהיא אינה כלולה בהן. בית המשפט נענה לבקשת משרד התחבורה והוציא צו ארעי המורה ליפה נוף להוסיף את חברות התשתיות כמבוטחות ראשיות בכל פוליסות הביטוח וצו המורה ליפה נוף להאריך את פוליסות הביטוח שתוקפן אמור לפקוע ב-25 באפריל.

בדיון שהתקיים לאחרונה בעתירת משרד התחבורה, אמרה מנכ"לית יפה נוף סאלי גליצנשטיין: "היה משבר גדול אצל משיבה 1 (יפה נוף – ב"כ), ואחרי עבודה מאומצת, הבראנו את החברה. התמנה בקר חיצוני ונמצאו 70 מיליון שקלים שהם של המשיבה 1 והשקענו אותם בפרויקטים מניבים. כן נמצאו 70 מיליון שקלים נוספים, ויש לנו 30 מיליון שקלים שאנחנו חייבים לספקים, זה נכון להיום. כגון: מרכזית המפרץ חוב של 4.4 מיליון שקלים לפי הסכם פשרה, והמבקשת מסרבת לשלם זאת, ויש עוד תשלומים… יש גם תביעה עם קרית אתא בגלל הפקעה למטרונית, המשיבה חייבת לממן ייצוג משפטי".

בהחלטתו כתבה השופטת מרים ליפשיץ פריבס: "טוב יעשו הצדדים אם ישכילו לפעול בשיתוף פעולה ובשילוב ידיים להשלמת ה'היפרדות' בין המבקשת (משרד התחבורה – ב"כ) והמשיבה 1 (יפה נוף – ב"כ)".

מיפה נוף נמסר בתגובה: "שמחים שבית המשפט קיבל את עמדתנו ברוב הנושאים. חבל שנדרשה כמעט שנה, עיכוב תשלומים לספקים ועיכוב בלוחות הזמנים בפרויקטים, כדי להגיע לאותה התוצאה, לו משרד התחבורה היה פועל כראוי ודואג לפרויקטים, לספקים ולתושבים שתחת אחריותו ומקשיב להמלצות יפה נוף. נמלא את כל חלקנו בהחלטת בית המשפט ונקווה שכך יעשה גם משרד התחבורה".


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר