הסרט "שלום ולא להתראות", פסטיבל הקולנוע הצרפתי
הסרט "שלום ולא להתראות", פסטיבל הקולנוע הצרפתי

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ייפתח בסוף השבוע הבא בסינמטק חיפה

הפסטיבל השנה, שיתקיים במסגרת התו הירוק, יציע את מיטב התוצרת הקולנועית הצרפתית. הסרט שיפתח את הפסטיבל הוא סרטו עטור הפרסים של הבמאי-שחקן אלבר דופונטל, "שלום ולא להתראות". עוד בפסטיבל: סרטים דוקומנטריים ומחוות ליוצרים שהלכו השנה לעולמם

פורסם בתאריך: 10.5.21 12:35

"שלום ולא להתראות" (ADIEU LES CONS), סרטו עטור הפרסים של הבמאי-שחקן אלבר דופונטל, יפתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-18, שייערך בסינמטק חיפה בין התאריכים 20 במאי עד 6 ביוני.

בדיוק לפני שנה וחודשיים נערכו בסינמטק לפסטיבל מרשים, עם הקרנות של סרטים מרתקים ואורחים שהיו אמורים להגיע מצרפת, אבל ככל שהתרבו הידיעות על המגפה, נאלצו המארגנים לערוך שינויים. תחילה בוטלו ביקורי האורחים מחו"ל, וארבעה ימים לפני הרמת המסך, הודיעו על סגירת כל אולמות התרבות, וישראל נכנסה לסגר. הפסטיבל השנה יתקיים אמנם במסגרת התו הירוק, אך ללא אורחים ועם הקרנות של מיטב תוצרת הקולנוע הצרפתית.

סרט הפתיחה "שלום ולא להתראות" הוצג בבתי הקולנוע בצרפת במשך שבועיים בלבד עד לסגירת בתי הקולנוע בשל המגפה. קבלת הפנים לסרט הייתה נלהבת, הן מצד המבקרים, שרבים מהם העניקו לו חמישה כוכבים והן מצד הקהל. בתנאים לא פשוטים הצליח הסרט להביא לבתי הקולנוע  בזמן קצר יותר מ-700 אלף צופים, ובטקס הסזאר האחרון היה הזוכה הגדול כשקטף שבעה פרסים, בהם לסרט הטוב, לתסריט ולבימוי וכן פרס מיוחד על פי בחירת תלמידי הכיתות הגבוהות בבתי הספר התיכונים.

דופונטל, יוצר הלהיט "להתראות שם למעלה", יצר בסרטו החדש שיר אהבה לקולנוע, הומור, רגש, טירוף, אהבת אדם, עיצוב מוקפד, צילום מרהיב. זהו סרט שיגרום לכם לצחוק להתרגש ובעיקר להתפעל. סרט אותו הוא מקדיש לטרי ג'ונס מיוצרי "מונטי פייטון" ומארח בו יוצר אחד של החבורה, טרי גיליאם. בסרט מככבים וירז'ני אפירה, אלברט דופונטל וניקולא מארייה שזכה בסזאר על תפקידו המבריק.

הסרט "נאום החתונה", פסטיבל הקולנוע הצרפתי

הסרט "נאום החתונה", פסטיבל הקולנוע הצרפתי

סרט הנעילה של הפסטיבל הוא "נאום החתונה" (Le Discours) של לורן טיראר, אורח קבוע בפסטיבלים הצרפתיים. ביחד עם השחקן הראשי בנג'מין לברן, שחקן הקומדי פרנסז', יצר טיראר מפגן קולנועי ומפגן משחק מרשים ביותר, מצחיק ומרגש. כשהוא מנסה להיכנס לראשו של הגיבור, אדריאן, ולנסות להעביר באמצעים קולנועיים מרהיבים את תחושותיו ופחדיו של הגיבור, שהם התחושות והפחדים של כולנו, כמו לחץ בארוחה משפחתית, הודעה מבן או בת הזוג על חל"ת במערכת יחסים, הציפייה לטלפון שמחזירים אותו לעבודה, חרדת קהל ועוד. הסרט נבחר לתחרות הרשמית בפסטיבל קאן. ההקרנה בישראל היא סוג של בכורה עולמית, מכיוון שהסרט לא הוצג עדיין על מסך גדול ועם קהל באף מקום בעולם.

במסגרת הפסטיבל יוקרנו סרטים שונים מהשנה האחרונה וסרטים דוקומנטריים, יוקדש מקום מיוחד לעשייה הטלוויזיונית הצרפתית ויתקיימו מחוות ליוצרים שהלכו השנה לעולמם.

 

 

הפסטיבל הוא הזדמנות נוספת לצפות בסרט "החמור המאהב ואני" (Antoinette dans lesCévennes), סרטה של קרולין ויניאך, שזיכה את כוכבתו, לור קלאמי, בפרס הסזאר לשחקנית הטובה ביותר. קאלמי מוכרת לקהל הישראלי מתפקידה המושבח בסדרה "10 אחוז". הסרט הוקרן בגרסה המקוונת של פסטיבל חיפה וזו הזדמנות לראות את הסרט המקסים הזה על המסך הגדול.

הבמאית הישראלית קרן בן רפאל, ביימה את הסרט הצרפתי-ישראלי "סוף האהבה", שהוצג בבכורה בפסטיבל ונציה. לצד השחקנים הצרפתיים ג'ודית שמלה, אריה וורטהלטר ונעמי לבובסקי, משתתפים בו הישראלים ג'וי ריגר, אודיה קורן ונתן דטנר, וגם הסבא הישראלי הפרטי של אריה וורטהלטר. זו יצירה מיוחדת המספרת בשפה קולנועית חדשנית סיפור אהבה והתפרקותה, המתרחש בין צרפת לישראל. הסרט זכה לביקורת נהדרות מעיתונות החשובה ביותר בצרפת והוצג בכל רחבי צרפת בין הסגרים. ההקרנה בנוכחות יוצרת הסרט.

במסגרת הפסטיבל יוקרנו שני פרקים מן הסדרה "שטח הפקר", שיתוף פעולה ישראלי, צרפתי ואמריקאי. זו הזדמנות לראות את הסדרה שביים עודד רסקין על המסך הגדול. כמו כן יוקרן הפיץ' אותו עשו יוצרי הסדרה ומפיקיו, כדי לגייס כספים להפקת הסדרה.

הסרט "סוף האהבה", פסטיבל הקולנוע הצרפתי

הסרט "סוף האהבה", פסטיבל הקולנוע הצרפתי

כן יוקרנו חמשת הפרקים הראשונים מן הגרסה הצרפתית של "בטיפול". הבמאים-תסריטאים אריק טולדנו ואוליבייה נקש, יוצרי "מחוברים לחיים", בשיתוף פעולה עם המפיקה יעל פוגל, ישראלית הפועלת בצרפת, יצרו גרסה צרפתית ללהיט הישראלי. מכיוון שמדובר בשלושה יוצרים יהודים הם מן הסתם בחרו שלדמות הראשית, המטפל, יקראו פיליפ דיין.

בתחום הקולנוע הדוקומנטרי יוקרן "המבט של ז'יל קארון"  (Histoire d'un regard), סרטה של מריאנה אוטרו. הסרט עוקב אחרי הצלם שצילם שורה של אירועים היסטוריים בהם שחרור ירושלים ונפטר באורח מסתורי בגיל 30,  הסרט הוקרן במסגרת מקוונת של פסטיבל ירושלים ועתה הזדמנות לראות אותו על מסך הגדול.

ניתן להתעדכן בתוכנית ההקרנות המלאה באתר הסינמטק.

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חסן שוקרי

    בצל הארועים הפסיטבל לא ידחחה למועד אחר כי אתם לא מענינים אותי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר