נעמה לזימי. איומים אנונימיים? (צילום: נופר חסון הנדלמן)
נעמה לזימי (צילום: נופר חסון הנדלמן)

"פרויקטים לזוגות צעירים זה חשוב, אבל מה עם מסגרות לגיל הרך?"

בשאילתה שהגישה חברת המועצה נעמה לזימי לראש העירייה קליש רותם היא קובלת על היעדר מסגרות לגיל הרך בבת גלים ובקרית אליעזר ומבקשת לדעת מה העירייה עושה בנושא כיום "באופן ממשי ולא הצהרתי"

פורסם בתאריך: 10.5.21 14:04

חברת מועצת העיר מסיעתה של ראש העירייה ("חיים בחיפה"), נעמה לזימי, מעלה על סדר היום את מצוקת המעונות בשכונות בת גלים וקרית אליעזר. בשאילתה שהגישה לקליש רותם, כותבת לזימי: "כאמא צעירה, אני חווה וערה למצוקת מעונות היום בשכונות קרית אליעזר ובת גלים. היעדר מסגרות לגיל הרך הוא סוגיה קשה, המשפיעה רבות על איכות החיים ושגרת החיים באזורנו. עידוד מסגרות פרטיות, מכיוון שהגיל הרך אינו תחת הרשות, הוא דבר שהעירייה יכולה לעודד אותו ולסייע לו, בין אם מעונות בפיקוח ובין אם מעונות פרטיים".

מוסיפה לזימי: "כבר שנתיים שאנו שומעים במועצת העיר, שיש הכרה במצוקה ומתכוונים לטפל בה. בינתיים מקדמים התחדשות עירונית. פרויקטים לזוגות צעירים מבורכים וחשובים, אך את הדבר החשוב מכל מזניחים – מסגרות טובות ובטוחות עבור היקר לנו מכל".

 

 

לזימי מבקשת מענה לשאלות: "מה העירייה עושה בנושא כיום, באופן ממשי ולא רק הצהרתי; האם העירייה מתכוונת לעודד הכשרת מטפלות כדי לסייע לטיב השירות? אם כן איך ומתי? ידוע לי שגופים כמו ויצו מעוניינים לקדם ולסייע בנושא, האם העירייה פנתה לנעמת, ויצו או החברה למתנ"סים, כדי שיסייעו לפתוח מעונות מפוקחים; האם העירייה מוכנה לסייע בהשבחת מבנים ושיפוצם, כדי שישתלם לגופים מפוקחים להיכנס אל השכונות; קהילת "יד-ביד", הדו לשונית, יכולה להוות מסגרת שניתן לקדם איתה מעונות באזור, הן כי אלו שכונות משותפות והן כי ישנו צורך וביקוש כזה ורשימות ההמתנה ארוכות (ידוע לי מניסיון אישי). האם נבחנת אפשרות לתת לקהילה זו מבנה למעונות יום".

לזימי מציינת בשאילתה כי היא מבקשת מענה מפורט על כל אחת מהשאלות ולא במרוכז. "הסוגיה חשובה ואקוטית מכדי לפתור אותה בתשובה כללית ולקונית ללא לוחות זמנים. אשמח להבין מה הצפי לשינוי המצב", דברי לזימי.

ל"כלבו – חיפה והקריות" אמרה לזימי: "כבר תקופה שאני ערה למציאות הקשה הזו בשכונה. גם אנחנו, כזוג צעיר עם ילדה בת 3 ותינוק בן פחות מחצי שנה, חווים זאת, אך דבר לא מתקדם. כבר שנתיים שאנו שומעים הבטחות על דברים נפלאים וחלומיים, אך לצערי דבר מכך לא החל. איכות החיים של כל ההורים הצעירים בשכונה משובשת כבר שנים, הגיע הזמן להעלות את המצוקה הזו על סדר היום".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תמרה

    חברת מועצה קשקשנית מחפשת לקושש קולות פתאום התעוררה? בבת גלים יש מעון מה הבעיה שלך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר