מוטי בליצבלאו ויואב רמתי (צילומים: אלדד צלמים, בועז כהן)
מוטי בליצבלאו ויואב רמתי (צילומים: אלדד צלמים, בועז כהן)

מועצה בסחרור: תביעות הדדיות על לשון הרע בין בליצבלאו ורמתי

זו הפעם הרביעית בקדנציה הנוכחית שחבר מועצה תובע חבר מועצה אחר על לשון הרע. אחרי שבדצמבר יואב רמתי הגיש תביעה של 142 אלף שקלים נגד מוטי בליצבלאו בשל דברים שאמר עליו במועצת העיר, הפעם בליצבלאו תובע את יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי בשל דברים שאמר עליו בראיון ברדיו חיפה. בליצבלאו דורש 143 אלף שקלים פיצויים. רמתי בתגובה: "שום תביעת השתקה שכנגד לא תמנע ממני להמשיך. מה גם שתביעה זו שהיא תביעה משוללת כל יסוד". בליצבלאו: "הפוסל במומו פוסל"

פורסם בתאריך: 11.5.21 10:15

חבר מועצת העיר מטעם סיעת "הירוקים", מוטי בליצבלאו, הגיש אתמול (שני) לבית משפט השלום בחיפה תביעת לשון הרע נגד יו"ר סיעת "הבית היהודי", יואב רמתי, בסכום של 143,100 אלף שקלים. את התביעה הגיש בליצבלאו בשל דברים שמיוחסים לרמתי בראיון שנתן בחודש יולי אשתקד לתוכנית הרדיו "זירה חופשית" ברדיו חיפה. הרקע לדברים: חברותו של בליצבלאו בדירקטוריון תאגיד יפה נוף ובוועדת הביקורת של התאגיד, בעוד רמתי שימש יו"ר הדירקטוריון שלו עד חוות הדעת של הוועדה למניעת ניגוד עניינים במשרד המשפטים, שקבעה כי הוא מנוע מלכהן כחבר הדירקטוריון בשל ניגוד עניינים וכפועל יוצא מכך גם כיו"ר הדירקטוריון.

לא תהיה זו הפעם הראשונה שהשניים ייפגשו בבית המשפט. ביולי בשנה שעברה הגישו בליצבלאו ועמותת "שומרי הסף" עתירה לבית המשפט המחוזי בעיר, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, נגד עיריית חיפה, ראש העירייה קליש רותם, יפה נוף ורמתי, לביטול מינויו של רמתי, כדירקטור וכיו"ר הדירקטוריון. במהלך הדיונים הגיעו הצדדים להסכמה, כי עד להחלטה אחרת של הוועדה לניגוד עניינים, ימשיך רמתי להשעות את עצמו מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון. בנובמבר החליטה הוועדה בחוות דעת חוזרת, כי רמתי מנוע מלשמש דירקטור.

בהמשך לכך, בחודש דצמבר היה זה רמתי שהגיש תביעת לשון הרע נגד בליצבלאו בסך 142 אלף שקלים בגין לשון הרע בעקבות דברים שאמר בליצבלאו בישיבת מועצת העיר ב-11 באוגוסט. בכתב התביעה נטען: "באותה ישיבה טען הנתבע (בליצבלאו – ב"כ), כי התובע הגיע לחברת יפה נוף, במטרה להרוס אותה וכי ניצל מצבים שונים על מנת להשיג את מטרתו זו. בנוסף טען הנתבע, כי התובע פועל לפיטוריו (וכלשונו: 'להעיף') את סמנכ"ל הכספים של יפה נוף, לאחר שהאחרון, כך לשיטת הנתבע, חשף את כל השחיתויות של התובע".

עוד כתבו עורכי הדין יאיר אבני ולימור פורר, באי כוחו של רמתי, בכתב התביעה: "אין ולא יכול להיות כל חולק, כי האשמה כה חמורה המציגה את התובע כנגוע בשחיתויות אשר פועל כדי להרוס את יפה נוף ולסלק את 'חושף השחיתויות' מהווה לשון הרע ויש בדברים כוזבים אלו כדי להשפיל את התובע, לשים אותו ללעג ולבוז בפי ציבור הבוחרים ולפגוע באפשרותו לכהן במשרה ציבורית". עוד נטען בתביעה, כי בחודש נובמבר "פנה אל הנתבע בדרישה, כי יחזור בו מדבריו ויתנצל בישיבת המועצה הקרובה וכן דרש פיצוי בגין הדברים שפורסמו. הנתבע התעלם מדרישה זו".

בכתב התביעה, שהגיש אתמול (שני) בליצבלאו נגד רמתי, נטען: "ב-10 ביולי 2020, בעת שהתראיין הנתבע (רמתי – ב"כ) בתוכנית 'זירה חופשית' ששודרה בשידור חי בתחנת 'רדיו חיפה' לעשרות אלפי מאזינים, פרסם הנתבע לשון הרע נגד התובע (בליצבלאו – ב"כ), בכך שהוא האשים את התובע ב'ניסיון להטעות את הדירקטוריון' של חברת יפה נוף וב'זיוף'… אם לא די בכך, בהמשך הריאיון הגיב מר אביהו האן (אשר גם הוא חבר במועצת העיר והתראיין באותה עת בתוכנית) לדברי הנתבע ואמר ש'חמור מאוד שהוא מאשים איש ערכי כמו מוטי בליצבלאו בכלל במחשבה כזאת, ושאם הנתבע חושב שהתובע ביצע מעשה זיוף, אז הוא 'יודע למי לפנות', והנתבע חזר וטען שהוא עומד מאחורי הדברים ואמר 'אני יודע למי לפנות'".

 

 

באי כוחו של בליצבלאו, עורכי הדין אורי שילה, ליאור דץ ואור פרים מוסיפים בכתב התביעה: "דברי הנתבע והפרסום הם כוזבים ומהווים האשמת שווא, וזו הסיבה שבעטיה הנתבע לא פנה ולא הגיש כל תלונה פורמלית נגד התובע במשטרת ישראל. עוד יובהר, כי עסקינן בפרסום הנחזה להיות עובדתי, על אף היותו שקרי, ולכן לא יכול להיות חולק, כי בפרסומו הנתבע ביצע עוולה של פרסום לשון הרע במטרה לפגוע.

"למותר לציין כי הפרסום, שבו האשים הנתבע את התובע באופן כוזב בעבירה פלילית חמורה של זיוף, אשר נושאת בצידה קלון ונמנית עם עבירות המרמה ופגיעה בטוהר המידות, יש בו כדי לגרום לתובע לנזקים מהותיים, לרבות פגיעה במשרתו ובעיסוקו בתור מי שנושא בתפקיד ציבורי, וזאת לצד הפגיעה הברורה והמובהקת בכבודו ובשמו הטוב".

זו תהיה הפעם הרביעית שחברי מועצה בקדנציה הנוכחית נפגשים בבית המשפט בשל דברים המיוחסים להם. במארס 2019 היה זה חבר המועצה מסיעת חד"ש שתבע את חברו לקואליציה, סגן ראש העיר דוד עציוני, תביעה שנסגרה בפשרה, במסגרתה הוחלט כי עציוני יתנצל על דבריו; בספטמבר אשתקד תבעו זעאתרה וסיעת חד"ש את חבר הקואליציה מסיעת חיפה ביתנו, גרי קורן, בסכום של 350 אלף שקלים על התבטאויותיו במועצת העיר ובראיונות בתקשורת. תביעה זו עדיין מתנהלת. תביעת לשון הרע של רמתי נגד בליצבלאו היא השלישית, ואילו תביעת לשון הרע של בליצבלאו נגד רמתי היא, אם כן, הרביעית.

רמתי מסר בתגובה: "אני מוכן שתהיה מחלוקת מקצועית על תהליכים כאלו ואחרים, אבל אני לא מוכן שחבר מועצה אחד יכנה חבר מועצה אחר בתארים כאלה ואחרים שאין להם בסיס במציאות. מאחר שביקשתי מבליצבלאו שיתנצל בפומבי על דבריו אלו והוא לא הסכים – תבעתי. שום תביעת השתקה שכנגד לא תמנע ממני להמשיך. מה גם שתביעה זו שהיא תביעה משוללת כל יסוד, והיא גם תקבל מענה בבית משפט".

בליצבלאו מסר בתגובה: "רמתי, שוב כדרכו, מנסה להפוך את היוצרות. הוא חושב שהציבור מטומטם. כל הספין של רמתי לא ישנה את העובדות, כי הוא הודח מתפקידו בשל מעשים חמורים של ניגוד עניינים בעקבות מאבק ציבורי שניהלתי ללא פשרה ופחד. רמתי ניסה בכל דרך אפשרית, לרבות איום והגשת תביעות סרק, השמצות נגדי וניהול קמפיין שקרי כנגד כל מי שנאבק בהמשך כהונתו בחברת יפה נוף. אני בטוח, כי בית המשפט יעשה צדק כפי שעשה זאת בעתירה שהגשתי ובעקבותיה נאלץ רמתי להתפטר. על רמתי ניתן להגיד כל הפוסל במומו פוסל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. sam

    בליצבלאו, הלוואי והיה לך אחוז אחד של ערכיות ממה שיש ליואב רמתי שידוע ביושר אמינות וערכיות לכל תפקיד שביצע וגם לאלו שהוא מתנדב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר