פאדי נג'ר ממסעדת "דוזאן"
פאדי נג'ר ממסעדת "דוזאן"

מסעדות בחיפה סגרו את שעריהן. "עכשיו אנחנו צריכים להתמודד גם עם מלחמת אחים?"

בעלי המסעדות בשדרות בן גוריון החליטו פה אחד לסגור את עסקיהם עד יעבור זעם ולא לקחת סיכונים. פאדי נג'ר ממסעדת "דוזאן": "אתמול הייתי בפגישה אצל ראש העיר. אמרתי לה 'אם את לא חלק מהפתרון של הבעיה, את חלק מהבעיה'"

פורסם בתאריך: 13.5.21 21:21

בעמוד האינסטגרם של מסעדת "לוקס" שברחוב הנמל עלה היום (חמישי) אחר הצהריים הפוסט הבא: "לאור המצב הקיים, מסעדת לוקס תהיה סגורה בימים הקרובים עד שיעבור זעם. אנחנו אופטימיים ומקווים שנחזור בהקדם לימים שקטים יותר. ימים של תקווה, אחווה ושלום. עיד אל-פיטר סעיד לכל החוגגים, חג שמח".

עלאא מוסא, השף והבעלים של "לוקס": "יום שלישי היה היום האחרון שעבדנו, חשבתי לסגור ליום-יומיים, אבל אחרי מה שהיה אתמול (רביעי), החלטתי לסגור בינתיים, עד שהמצב יירגע. לא טוב ולא בריא לפתוח, קודם כל זה לא כלכלי, כי אין טעם ואין לאף אחד מצב רוח לצאת למסעדות. דבר שני, המצב מפחיד לשני הכיוונים. במסעדה שלי אוכלים יהודים וערבים ביחד ואני לא רוצה שיהיו פה כעסים. אני אחראי גם על האורחים וגם על העובדים ואני לא רוצה שיקרה למישהו משהו. אני לא רוצה את זה פה. אני אחכה קצת שיירגע, נראה מה יהיה. אני בן 37, לא חוויתי דבר כזה מימיי. אני חושב שזה תוצאה של שנים של הסתה מלמעלה שהתפרצה עכשיו החוצה. זה בנוסף לחוסר אחריות של הממשלה, אם זה כלפי היהודים או הערבים, הכל נהייה קיצון. אין אמצע. מה שטוב, אני רואה שרוב האנשים שיש להם שכל, יודעים שרק קומץ קטן מאוד של האוכלוסייה הערבית והיהודית אחראי לכל ההרס הזה, ואני בטוח שנחזור לשגרה בקרוב".

הפוסט של עלאא מוסא ממסעדת "לוקס"

הפוסט של עלאא מוסא ממסעדת "לוקס"

בשדרות בן גוריון החליטו בעלי המסעדות כולם, בהחלטה משותפת לסגור את העסקים. ביומיים האחרונים חלק מהמסעדות נפתחו במשך היום, אך בשעה 17:00 מיהרו לקפל הכל ולסגור. בעלי מסעדות רבים סירבו להתראיין לציטוט, אחד מהם הסכים לומר ל"כלבו – חיפה והקריות": "סגרתי בגלל שהעובדים פוחדים להגיע לעבודה. המפגינים, או יותר נכון לומר המתפרעים, בורחים מהמשטרה לתוך העסקים וגורמים למהומה. אין לי שום רצון לקחת סיכון מיותר ולפתוח".

פאדי נג'ר ממסעדת "דוזאן" עבר הרבה ב-20 השנים שהמסעדה שלו פתוחה: "הגענו למצב הכי גרוע שלא חשבנו שיקרה, אף לא בחלומות השחורים. הבעיה שהמשטרה מגבה את כל אלו שמגיעים בהסעות מחוץ לחיפה כדי להשתולל פה. אני עד 01:00 בלילה לא ישנתי, כי כל הזמן אני מסתובב סביב המסעדה שלי, כדי להיות בטוח שלא ינפצו ויבזזו אותה".

 

 

המסעדה סגורה?

"כן, כל הרחוב סגור, כולנו סגרנו. היום כמה מסעדות לא פתחו בכלל בגלל החג של המוסלמים. בשביל מה לפתוח, ממילא יש בלגן. אבל לא זו הדאגה שלי, תאמיני לי, אם המסעדה פתוחה או סגורה. הדאגה שלי הוא המרקם הטוב שנהרס בגלל כמה פנאטים. אתמול הייתי במפגש אצל ראש העיר עם ראשי הדתות – רבנים, כמרים וקאדים – שתתעורר כבר, שתעמוד מול המשטרה ותפגין ושתגיד להם שיביאו כוח משטרה שישמור על חיפה. היא אומרת שהעבודה שלה לא בשטח, היא יודעת איך לנהל את העניינים בעיר".

ככה היא אמרה, שהעבודה לא בשטח?

"לא, היא יודעת איך לנהל את העניינים שלה, לא רק להיות בשטח ולהצטלם. אמרנו לה שהנוכחות שלה בשטח חשובה. דיברנו על כך שבזמנו של עמרם מצנע, כשרצו להביא כהניסטים לחיפה, הוא ירד לוואדי ומנע מהם להיכנס. הוא בעצמו מנע מהם והמשטרה באה ושמרה עליו. אתמול אמרתי לה משפט מאוד חשוב: 'השפה שלנו היא לא שפת מלחמה ואת במיוחד, אם את לא חלק מהפתרון של הבעיה, את חלק מהבעיה'. אנחנו, במיוחד החיפאים, לא עם שרוצה אלימות. כל אלה שבאים מחוץ לחיפה, הפנאטים היהודים שבאו להרוס את העיר, לשבור ולהרוס, לא אמורים להיכנס לעיר ובטח לא בחסות המשטרה. אני מדבר עם המשטרה והם אומרים לי שהיו אתמול 18 עצורים. איך כל כך מעט עצורים כשהיו לפחות 400 איש? אם היו 10 ערבים בהפגנה, היו לוקחים לבית הסוהר 20. כנראה במשטרה יש הנחיה לא להתערב".

איך זה יסתיים?

"תאמיני לי, אפילו במלחמת המפרץ היה לנו יותר קל, גם בקורונה היה לנו יותר קל. עכשיו אנחנו צריכים להתמודד עם מלחמת אחים? חיפה זה לא המקום הנכון, שככה יהרסו לנו אותה. בבניין שאני גר יש חצי ערבים חצי יהודים, כל בוקר שותים קפה ביחד. המסעדה שלי זה סמל לדו קיום ואני יודע שזה לא הרוב היהודי ולא הרוב הערבי, זה כמה קיצונים. אבל אלה שבאים מחוץ לעיר באוטובוסים כדי להרוס את חיפה? אסור לנו להסכים לזה".

יש גם מי שהחליטו אחרת, כמו למשל פאתינה עיסא מחומוס הנמל. "אנחנו לא נישבר, אנחנו נהיה חזקים ולא נסגור את המסעדה", היא אומרת, "נילחם למען החיים המשותפים שלנו. מקווה שהכל יעבור בשלום וכמה שיותר מהר, כי אין לנו לאן ללכת. אני לא מבינה את השנאה הזו, כל כך לא מתאים האלימות הזו. צריך לחיות בשלום, כי אין דרך אחרת, אני רוצה נחת לכולנו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. דניאלי

    הבעיה היא הפניה התוקפנות החצופה של פאדי כלפי ראשת העיר גב' עינת קליש.

  2. עליזה

    כמה פתיטית דניאלה כל ההרס וכל האש והלוחמה זה מה שמעניין אותך?? התשובה של פאדי??? דווקא התשובה הזאת של פאדי בדיוק מתארת חכולנו עד כמה ראש העיר שלנו ישנונית .ואכן פאדי דיבר ותיאר את המצב המדאיג בכללותו בחיפה

  3. אני

    איפה המנהיגים של כל הערבים המשפטיים, שמקבלים את ישראל כמדינה יהודית ומעוניינים בדו קיום וחיים ללא אלימות… איפה הם?? למה שומעים רק את הפנאטים שמחרחרים ריב ומתנהגים כגיס חמישי?! אני מאמינה לך שאתם הרוב והם המיעוט, אבל איפה המנהיגים שלכם שיאמרו את אותו הדבר קבל עם ועדה?? (ולא רק מתוך אינטרס שלא להיפגע כלכלית)

  4. שוקי

    איזו מלחמת אחים?
    מלחמת קיום כמו שהיה מאז ומעולם, הערבים ממשיכים לפגוע ביהודים כמו שהיה מאז ומעולם, מאז מאורעות תרפ"א עברו מאה שנה ולא השתנה כלום

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מלחמת אחים ??????? מה??????? הערבים עושים פוגרומים ביהודים ללאאאא שום סיבההההה !!!!!!!!!! גם בצרפת הפיגועים שם זה מלחמת אחים ???? זה מלחמת האסלאם במערב !!!!!!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה אחים יהודים וערבים הם לא אחים,

    אם כבר מלחמת אזרחים,

  7. אתי

    תסגרו את כל המסעדות גם ככה אף יהודי לא יכנס אליכם לעולם

  8. עמי

    גם ככה אף יהודי לא יבוא לשם בתקופה הקרובה ובלי יהודים אתם לא קיימים לא נסלח ולא נשכח אף אחד ממכם לא גינה את מה שקורה בתור אזרחי המדינה

  9. ורדינה מארגנטינה

    אולי כדאי שתפנה לאחיך הערבים המתלוננים והפורעים ותנסה להרגיע אותם במקום לבוא בטענות לראשות העיר. הרי זה בני עמך בעיקר הפוריים..מתי תתחילו הערבים להפסיק לעסוק אך ורק בהאשמות ותבדקו את עצמכם, את האלימות המקובלת בקרב רבים מחברתכם??!

  10. גולנציק

    להחרים עסקים של ערבים.
    מי זה הפורעים לא הילדים שלהם?

  11. האמת

    שום מלחמת אחים!!
    פרעות של אנשי חמאס בעלי תעודת זהות כחולה נגד יהודים
    ונגד המדינה שהביאה את ערבי ישראל לשיגשוג מטאורי בכל תחומי החיים!
    גיס חמישי לא פחות ולא יותר!

  12. חליסה

    בוא תסביר לי למה היה צריך להצית ניידת ברחוב?
    תן תשובה הגיונית ואקבל את עצתך
    עד אז סגור את המסעדה ושב בבית

  13. חיפאית גאה

    לא הבנתי פאדי, אתה קורא למשטרה למנוע כניסה של אוטובוסים של פורעים ערבים ..לא???
    כי היהודים שהגיעו לחיפה לא הגיעו באוטובוסים לנפץ לשבור ולעשות הרס, קצת התבלבלת בטענות למשטרה

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המדינה מייחסת חשיבות גדולה מאוד לחיות בדו קיום לשני הצדדים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר