גריטת רכב ישן (צילום: אור ירוק)
גריטת רכב ישן (צילום: אור ירוק)

חיפה היא העיר המדורגת שמינית בממוצע כלי הרכב החדשים ביותר

נתוני עמותת אור ירוק: ב-2019 נעו על כבישי מדינת ישראל 2,218,736 כלי רכב פרטיים בערים, תוספת של כ-230 אלף כלי רכב לעומת ב-2016. ב-2019 היו בחיפה 113,543 כלי רכב, וגילם הממוצע עמד על שש שנים

פורסם בתאריך: 18.5.21 13:56

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, נכון ל-2019 יש בישראל יותר מחצי מיליון כלי רכב (626,346), בני יותר מ-10 שנים, בעוד הגיל הממוצע של כלי הרכב הרשומים בערים בישראל בשנת 2019 הוא 6.7. סביר להניח, כי ברובם המוחלט של כלי הרכב הללו לא מותקנות מערכות בטיחות שיכולות להציל חיים, ולכן הנוסעים בהם נמצאים בסכנה גדולה יותר לעומת הנוסעים בכלי רכב חדשים וחדישים.

עוד עולה מהנתונים, כי ב-2019 נעו על כבישי מדינת ישראל 2,218,736 כלי רכב פרטיים בערים, תוספת של כ-230 אלף כלי רכב לעומת 1,988,726 כלי רכב שנעו בכבישים רק מספר שנים קודם לכן, ב-2016.

ב-2019 היו בחיפה 113,543 כלי רכב, וגילם הממוצע עמד על שש שנים. חיפה היא העיר המדורגת שמינית בממוצע כלי הרכב החדשים ביותר.

10 הערים עם ממוצע הרכבים החדשים ביותר: לוד, אור יהודה, רמת גן, תל אביב-יפו, חולון, ראשון לציון, מודיעין, חיפה, רמת השרון, ראש העין.

 

 

מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה: "כלי רכב ישנים מסכנים את הנהג ואת שאר משתמשי הדרך והם מעורבים ביותר תאונות דרכים קטלניות מאשר יתר כלי הרכב. על המדינה לעודד את תוכנית הגריטה, שמורידה כלי רכב ישנים ולא בטיחותיים מהכביש, כדי להביא להקטנת מספר הנפגעים בתאונות דרכים. בנוסף, יש ליידע את הציבור ולהגביר את המודעות לחשיבות של מערכות בטיחות בצמצום תאונות הדרכים. העלייה החדה במספר ההרוגים מחייבת את המשרד לבטיחות בדרכים לעודד את הציבור לרכוש מערכות כאלו על ידי מתן תמריצים כלכליים, לצד הגברת המודעות לנהיגה בטוחה יש להגביר את המודעות בקרב הציבור לחשיבותן של מערכות בטיחות ברכישת הרכב כדי להגביר את הטמעתן בציי הרכב דבר שיביא לצמצום תאונות הדרכים ולחיסכון כלכלי גדול למשק הישראלי".

אחת הדרכים האפקטיביות להצערת גיל הרכב היא תוכנית הגריטה של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והמשרד להגנת הסביבה. התכנית מאפשרת לבעלי כלי רכב ישנים, בני 20 שנה ויותר, למסור את רכבם למגרשי הגריטה תמורת 3000 שקלים. גריטת כלי הרכב מצמצמת את הנזק מתאונות הדרכים, מפחיתה את זיהום האוויר ולמעשה מורידה מהכביש כלי רכב ישנים ולא בטיחותיים. עלות התכנית נאמדת בכ-5 מיליון שקלים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אשמת המטרונית

    עליה דרמטית ברכישת כלי רכב פרטיים בחיפה במיוחד בולטת על רקע "הצלחת" המטרונית הקטסטרופלית. לאנשים נמאס להידחק כמו סרדינים לקו אחד איטי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר