שביתה במגזר הערבי (צילום: בועז כהן)
שביתה במגזר הערבי (צילום: בועז כהן)

כיכר העיר ריקה: ערביי חיפה נענו לקריאת ועדת המעקב וסגרו את עסקיהם

ועדת המעקב של ערביי ישראל יכולה להכתיר את השביתה הכללית במגזר בהצלחה. רוב העסקים בוואדי ניסנאס, רחוב יפו והמושבה הגרמנית סגרו היום את שעריהם. בעל עסק: "סגרתי, כי כולם סוגרים, אז למה שאני אהיה פתוח ואחרים יסגרו. שיגידו שלא מעניין אותי מה קורה בסביבה ובמגזר הערבי?"

פורסם בתאריך: 18.5.21 18:05

רבים מבעלי העסקים הערבים בעיר הצטרפו לשביתה הכללית היום (שלישי), עליה הכריזה ועדת המעקב של ערביי ישראל. מי שנקלע לוואדי ניסנאס היום בצהריים יכול היה להתבלבל ולחשוב שמא זה יום ראשון, שבו רוב העסקים בוואדי סגורים. את מספר בתי העסק שכן פתחו ניתן היה לספור בשתי ידיים.

שביתה במגזר הערבי (צילום: בועז כהן)

שביתה במגזר הערבי (צילום: בועז כהן)

כמאל עבוד, הבעלים של "סמייל דונאטס" בוואדי, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "סגרתי, כי כולם סוגרים, אז למה שאני אהיה פתוח ואחרים יסגרו. שיגידו שלא מעניין אותי מה קורה בסביבה ובמגזר הערבי? כולנו רוצים לחיות בשלום ובדו קיום, ובעזרת השם הכל יחזור להיות כרגיל".

במגזר הערבי יכולים לסמן השביתה כהצלחה. את ההוכחה הכי טובה לכך ניתן למצוא במושבה הגרמנית וברחוב יפו, שגם שם, באזורי בילוי ואוכל מרכזיים, בתי העסק היו סגורים.

שביתה במגזר הערבי (צילום: בועז כהן)

שביתה במגזר הערבי (צילום: בועז כהן)

 

 

אמש פורסמו כרוזים ברחבי העיר ובשכונות הערביות שקראו לתושבים הערבים להשתתף בשביתה ולא לשלוח את הילדים למוסדות החינוך. באחד הפלאיירים שהופצו, גם ברשתות החברתיות תחת הכותרת "שביתת הכבוד והתקווה", נכתב: "לא נלך לעבודה וללימודים, כדי לשמור על חיינו ועתידנו. למען עזה ולוד וירושלים, כדי למנוע מהכנופיות הציוניות מלתקוף אותנו ברחובות, לשדוד ולהרוס את בתינו ולחנוק אותנו באלימות ובפשע".

שביתה במגזר הערבי (צילום: בועז כהן)

שביתה במגזר הערבי (צילום: בועז כהן)

פאדי נג'אר, הבעלים של מסעדת דוז'אן במושבה הגרמנית, שהשתתף בשביתה: "כל המגזר הערבי סגור, בפרט שאנחנו נגד אלימות ונגד מלחמות. אנחנו יוצאים נגד קריעת המרקם החיפאי. זה מאוד כואב שכמה פנאטים משני הצדדים הורסים לנו את החיים ואת המרקם החיפאי. אני הייתי ליד המסעדה, כשהגיעו כל המתנחלים, וקיללו, וזרקו אבנים והמשטרה ליוותה אותם ולא עשתה להם כלום, וזה מקומם. זה מקומם שכשיש הפגנה עם 10 מפגינים ערבים אז אוזקים 30, כשגם לוקחים אותם מהבתים, וכשהיו מפגינים בעין הים ובמושבה וברחוב אלנבי והרסו לנו את הכל, אז לקחו 18 מתוך 400 לחקירה. היחס לא צודק. אנחנו רוצים להיות אזרחים שווים".

את דבריו מסיים נג'אר במסר אופטימי: "אנחנו מקווים לימים טובים יותר ושנחזור לחיות ביחד. אין לנו ברירה, כי אין לנו בית אחר ואין לנו מקום אחר".

שביתה במגזר הערבי (צילום: בועז כהן)

שביתה במגזר הערבי (צילום: בועז כהן)

יו"ר סיעת חד"ש בעיר, רג'א זעאתרה: "השביתה הצליחה, אין ספק. אנשים הרגישו שהסכנה הזו של הגעת הכהניסטים והתקיפות שהגיעו עד פתח ביתם, כולל התנהגות המשטרה שעשתה איפה ואיפה בין מפגינים יהודים למפגינים ערבים. היום יש מסר – שלא נסכים לחיות בפחד ורוצים לחיות בכבוד ובשוויון. אתמול ושלשום התקיים דיון ברשתות החברתיות, אם לשבות או לא ואם השביתה בכלל תעזור – בסופו של דבר רוב האנשים השתכנעו שאנחנו חייבים לשדר מסר נגד כל מה שקורה ונגד כל האלימות. זה לא מובן מאליו שכל כך הרבה עסקים ברחבי העיר נענו לדרישה".

שביתה במגזר הערבי (צילום: בועז כהן)

שביתה במגזר הערבי (צילום: בועז כהן)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. נטלי

    גם אחרי השביתה אנחנו לא נגיע אליכם זה בטוח תמשיכו להיות עם החמאס. בנתיים אתם מתפרנסים מאיתנו. נראה אותכם
    שורדים בלעדינו

  2. איאד

    הזדהות לא לגיטימית ויריקה בפרצוף של הדו קיום. הם אומרים שהם מפחדים שישרפו להם את החנות אם יפתחו – סבבה! השאלה אם הם מעדיפים להעליב את הקונים הקבועים שלהם.

  3. אהרון

    ערבים צבועים…אתם חושבים שזה יעבור לנו הפעם מהר ועל זה אתם בונים.
    אנחנו נייבש לכם את הבאר ממנה אתם שותים!!!
    אם אתם בעד דו קיום אתם הראשונים שהייתם צריכים לקום ולמנןע את ההפגנות…!!!

  4. לייבלה

    שיסגרו !!!יש בחיפה המון !!!אפשרויות ומהיום נקפיד לא להגיע למשנאי ישראל !!לא לואדי במיוחד ולא לשווארמות שסגרו!!!

  5. ירין

    טוב מאוד המסעדות של היהודים עשו כסף כמו שלא עשו חודש שלם. מי שלא טוב לו במדינת ישראל יכול ללכת למקום אחר כי שום דבר לא ישתנה המקום הזה ימיך להיות מדינת ישראל לנצח.

  6. איל

    "לא נלך לעבודה וללימודים, כדי לשמור על חיינו ועתידנו. למען עזה ולוד וירושלים, כדי למנוע מהכנופיות הציוניות מלתקוף אותנו ברחובות, לשדוד ולהרוס את בתינו ולחנוק אותנו באלימות ובפשע".

    עם זה הזדהיתם אבל בואו נראה את כל המגיבים פה עומדים במילה שלהם!

  7. ברכה

    יהיה קשה לוותר על אמיל אבל אין ברירה. אני לא מתכוון לקנות בוואדי יותר. חבל אבל דגלי פלסטין שיורים עלינו טילים כבר עשרה ימים – קו אדום. הייתי מצפה מערבים תושבי חיפה שאני מגדיר אותם לא פחות מאחים(!!!) שיצאו עם דגלי ישראל, יפתחו את החנויות ולא יספרו סיפורים שמאיימים עליהם. הכדור במגרש שלכם. בהצלחה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר