אנחנו מוכנים לבדיקה ולכל חקירה. משפחת אבו נסאר
אנחנו מוכנים לבדיקה ולכל חקירה. משפחת אבו נסאר

"אני מתאר לעצמי שאם היינו משפחה יהודית, ההתנהגות הייתה קצת אחרת"

וודיע אבו נסאר, קונסול הכבוד של ספרד ויועץ בכיר של הכנסייה הקתולית ושל הוותיקן, היה בטבריה, כשהגיעה שיחת הטלפון ששלוש בנותיו מותקפות בחיפה על ידי פורעי חוק יהודים. לדבריו, הן יצאו מהאירוע בנס עם חבלות קלות בלבד, אבל עם פגיעה נפשית קשה. עיקר טענותיו מופנות למשטרה שלא הייתה שם, לדבריו, כדי להגן על הבנות, למרות קריאות חוזרות ונשנות

פורסם בתאריך: 19.5.21 12:22

יום רביעי שעבר ייזכר בתולדות העיר כיום שחור, ואם לדייק, כאחד הערבים היותר אלימים שעברו על העיר. זה התחיל יומיים קודם לכן בהפגנות בשדרות בן גוריון, אך בכל יום שעבר, זלגו ההתפרעויות והפרות הסדר לשכונות המגורים המעורבות של יהודים וערבים.

לאחר שסיימה את עבודתה בקניון חיפה, חזרה סמא אבו נסאר (23), לביתה שברחוב אלנבי והחנתה את מכוניתה. היא פגשה בחברה, והשתיים עמדו ושוחחו מחוץ לרכב, כשלפתע הותקפו באבנים על ידי פורעי חוק, רעולי פנים יהודים. לשמע הצרחות, ירדו שתי אחיותיה הצעירות של סמא, נרדין והלא (16, 20) לראות מה קרה, והותקפו אף הן.

אביהן, וודיע אבו נסאר, שהוא קונסול הכבוד של ספרד ויועץ בכיר של הכנסייה הקתולית ושל הוותיקן, היה באותה השעה עם רעייתו, רים, ובתם הרביעית בטבריה. המשפחה בדיוק התיישבה לאכול ארוחת ערב, כשהגיעה שיחת הטלפון מבתו הבכורה. לשמע צעקותיה, עזבו כולם בחופזה ומיהרו לחזור לחיפה.

שבוע עבר, מה שלום הבנות?

"משתפרות אבל באיטיות. הפגיעה הנפשית היא יותר קשה, מבחינה גופנית הן יתמודדו. למזלנו, כל האבנים שנזרקו על הבנות פגעו בעיקר ברכב ולא בהן, אם כי הרביצו להן עם מקלות, בעטו בהן. יש להן כאבים בגוף, אבל הפגיעה הנפשית היא יותר קשה".

בוא נחזור לערב של אותו יום רביעי.

"הגדולה שלנו הגיעה מהעבודה. פתאום החבר'ה עברו, מישהו החליט לזרוק אבן שפגעה ברכב, והעניינים יצאו מכלל שליטה. היא צעקה עליהם והם המשיכו לתקוף. שתי אחיותיה, שהיו בבית ירדו, למטה לקול הצרחות. לא רק הגדולה קיבלה מכות, גם הבת השנייה חטפה ונפצעה ברגל. בשלישית בעטו ודחפו אותה, למזלה היא ללא סימנים של מקלות על הגוף, כמו שיש לאחיותיה. למזלנו האבנים פגעו ברכב, מספיק שאבן אחת הייתה פוגעת בראש של אחת מהבנות, והתוצאה הייתה אחרת לגמרי".

ברשתות החברתיות דווח שאחת הבנות ניגשה לשוטרים שעמדו לא רחוק וסולקה בגסות. זה נכון?

"אני כועס בעיקר על המשטרה, גם כי הבת ברחה לכיוון השוטרים שעמדו לא רחוק מהבית שלנו, ובמקום שיעזרו לה, אחד מהם דחף אותה ואמר לה 'עופי מפה'. אנחנו מוכנים לבדיקה ולכל חקירה ואמרתי זאת לכל מיני גורמים. הבת שלי מוכנה לעבור פוליגרף. אבל עזבי את העניין הזה, עצם זה שהיא התקשרה אליי לטבריה, ואני מיד הרמתי טלפון למשטרה וביקשתי שיגיעו בהקדם והובטח לי ש'תוך דקות אנחנו אצלכם', וזה לא קרה. נסעתי מטבריה כמו משוגע, ובדרך אשתי פתחה מצלמות וגילתה שהמשטרה בכלל לא בסביבה, וזאת יותר מ-30 דקות אחרי השיחה הראשונה. אז אני מתקשר ומזדהה ומתחנן שיגיעו והם מנסים להרגיע אותי שלא אדאג, שהם יזרזו את העניין ויגיעו תוך כמה דקות. אני מגיע לחיפה ומתקשר שוב ושואל איפה אתם והם עדיין לא הגיעו".

ומתי הם כן הגיעו?

"לקחתי את הבנות לבית החולים. עדכנתי את השגריר בתל אביב על מה שקרה, ולקראת חצות אני מקבל שיחה ממשרד החוץ, ועוד שעה עברה, ורק ב-01:00 בלילה מישהו מהמשטרה מתקשר אליי לבדוק איך הם יכולים לעזור. בירכתי אותו בברכת בוקר טוב ושאלתי אם הם חיכו שהבנות שלי ימותו".

 

 

הגשתם תלונה במשטרה?

"כן, הגשנו תלונות על תקיפה ואני עכשיו מתייעץ עם עורכי דין לגבי הגשת תלונה נגד המשטרה. אני אזרח משלם מיסים, ועזבי את כל התפקידים שלי, זה הכל קישוטים. ברגע האמת אני לא קיבלתי הגנה. אני משלם משכורות לשוטרים ואני מצפה שיגנו עליי, שיעשו את העבודה, לא יותר. שלא יעשו לי טובות. כואב לנו על כל אדם שנפצע ולא משנה מה צבעו, דתו או הלאום שלו. זה הדבר האחרון שמעניין אותי. הזעם שלי הוא על המשטרה. זה שיש חמומי מוח וקיצונים, זה בכל מקום ובכל עם. אני מצפה משלטון החוק שיתכונן ויתמודד. היו כל מיני סימנים שלא רציתי להאמין להם. כבר בשעות הערב המוקדמות התחילו להגיע שמועות שחבר'ה מתאספים בקרית אליעזר לקראת מתקפה על שכונות ערביות. אז אני מתאר לעצמי שכמו שאני ידעתי על כך, גם גורמי הביטחון צריכים להיות מודעים לזה. אם היו שולחים ניידת או שתיים ודורשים מהם להתפזר, אני בטוח שזה היה עוזר.

"אני חושב שפה הייתה פשלה, אולי סדרה של פשלות. אם השוטרים היו אומרים לי שהם לא יכולים להגיע, שהם בלחץ, הייתי דואג להזמין משפחה, הייתי קורא לאחים שלי, כדי שיגיעו לעזרת הבנות שלי. אם לא היו משקרים אותי, הייתי מנסה למצוא פתרונות אלטרנטיביים, למרות שזה לא מקובל עליי כמובן. אבל בשביל להגן על הבנות שלי, הייתי מוכן לעשות הכל. ברגע שבמשטרה הבטיחו שהם מגיעים בתוך דקות, העדפתי לתת להם לעשות את עבודתם. לא רציתי להזעיק משפחה ושזה יסתיים חס ושלום במעשה הריגה. חששתי שזה מה שיקרה".

מה דעתך על טיפול ראש העיר במשבר?

"היא הגיעה אליי, שמעתי את מה שיש לה לומר. היא הסבירה שאין לה שליטה על מי שנכנס לעיר, אין לה שליטה על התסכול של גורמי הביטחון. אני יודע איך הדברים מתנהלים פה. אני לא אומר שהיא לא אשמה, אבל היא לא האשמה העיקרית. הייתה פה פשלה בעיקר של גורמי הביטחון, שיכלו לעצור את כל הבלגן הזה. זה לא משהו שבא כרעם ביום בהיר, היו כל מיני סימני אזהרה. אני לא רוצה לצאת להגנתה של ראש העיר, אבל אני לא חושב שהיא יכולה להגיד לחבר'ה תתפזרו. אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה העירונית".

אתה בן אדם עם מעמד, אני מאמינה שיש לך קשרים.

"מאז תחילת הפרשה ועד עכשיו הדגשתי שאני אזרח מהשורה. הדברים יצאו מכלל שליטה, כי כשנודע לשגריר ספרד על התקרית, הוא הגיש תלונה רשמית למשרד החוץ. שר החוץ, גבי אשכנזי, דיבר איתי אישית וכל מיני בכירים אחרים גם דיברו איתי. הסברתי ואני חוזר ומסביר שעם כל הכבוד לתארים שיש לי, אני מבקש שיתייחסו לכל האזרחים כשווה בשווה. אני מדבר בגילוי לב ואני מתאר לעצמי שאם היינו משפחה יהודית, ההתנהגות הייתה קצת אחרת. כואב לי לומר את זה, אבל לנטוש שלוש בנות כשמסבירים להם בפירוש שעשרות מתפרעים תוקפים אותן, זו הפקרות. אנחנו אנשים מאמינים, ולמזלנו אף לא אבן אחת פגעה בבנות שלי. אנחנו מאמינים שאלוהים גדול".

כמה תוקפים היו שם?

"לפי מה שראינו בסרטונים, לפחות 30 איש".

למה הן לא עלו הביתה?

"הקיפו אותן, הן לא יכלו להסתלק משם. אלו היו חיות, לא בני אדם".

העיר תחזור למה שהיא הייתה?

"זה פצע מדמם. אני חושב שהרוב הדומם יתמודד איתו, אבל זה ייקח זמן. אני חושב שהרוב המכריע של תושבי העיר מאמינים בקיום משותף. נכון, זה כואב לראות ערבים מותקפים או יהודים מותקפים, לכן אני חושש שהפצע יישאר לתקופה ארוכה, הוא לא ייעלם תוך שבוע-שבועיים. אני מקווה שלא יהיו עוד פציעות".

נדמה שבימים האחרונים יש רגיעה.

"יש אנשים שאומרים שבגלל הסיפור שלנו, השב"כ נכנס לתמונה. אני לא יודע אם זה בגללנו או לא, אבל אני מאמין שמאז שהשב"כ נכנס לתמונה, הדברים קצת נראים אחרת. לא רק בחיפה, אלא בכל הארץ מזהים מגמה של דעיכה. אני מקווה שזה יסתיים, שיגיעו גם להסדר הפסקת אש בעזה, כי חבל על כל אדם שנפצע, פה ושם. נקווה שכל המעגל הזה יסתיים בהקדם".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אלפי שוטרים פועלים בימים האחרונים בעשרות מוקדים של התפרעויות אלימות מאוד הכוללות יידויי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה, שריפת צמיגים, הצתת מבנים וירי לעבר שוטרים בעכו ובגזרת מחוז חוף. פעילות המשטרה מתוחה מקצה לקצה וכל השוטרים פועלים במתכונת מיוחדת של שעות רבות ואנו עושים את כל המאמצים להגיע במהירות לכל המוקדים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אור

    בנתים הלינץ הכי אכזרים בוצעו עי ערבים לינץ' שגרמו אף למוות ופצועים קשים ולא סתם התקפה

  2. א.ח

    כשהפורעים הערבים תקפו את היהודים בלוד המשטרה הגיע? לא!
    למשטרה אין מספיק כח אדם , נקודה!

  3. חושך לאור

    אז מה, חושך?
    זה שהיו פורעים ערבים שראויים לענישה בגלל פציעות קשות ואף מוות – זה מכשיר את נסיון הלינץ' בצעירה ערביה?
    מוסר מעניין יש לך, חושך.

  4. נוצרי

    מר אור זה בן אדם נוצרי , אנחנו ה נוצרים לא שייכים למחלוקת בינכם בני הדודים .זכור לך על נוצרי שעשה לינץ?

  5. הדס

    ליבי עם כל מי שמותקף ע״י אנשים אלימים ואין שום סיבה בעולם שמצדיקה אלימות-אל תתרגשו אתם רצויים ואהובים רואים שאתם אנשים טובים. אם השכנים לא עזרו הם פשוט זבלים. העולם השתגע וזה עידן האמת-כל השקרים צפים, כל הרוע נחשף. תאמינו בטוב והטוב יהיה בכם תמיד-בהצלחה וסליחה בשם היהודים זה ממש לא מתאים ולא מייצג את האמונה שלנו-מדובר בפראי אדם ופורעי חוק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר