החוף השקט (צילום: בועז כהן)
החוף השקט (צילום: בועז כהן)

בשעה טובה: הצדדים הגיעו להסכמות, והחוף השקט ייפתח מחר לציבור

אתמול חתמה עיריית חיפה על הסכם לשנה אחת בלבד עם מפעילת החוף, חברת "מפעלי ים", ובכך באה על סיומה הסאגה הארוכה שמנעה את פתיחת החוף. העירייה החלה לבצע פעולות מיידיות להכשרת החוף, ומחר (שישי) הוא ייפתח לציבור

פורסם בתאריך: 20.5.21 12:40

סוף לסאגה: מחר (שישי) ייפתח החוף השקט לציבור הרוחצים, זאת לאחר שפתיחתו התעכבה בחודשיים בשל התעקשות עיריית חיפה לא להתקשר עם מפעילת החוף חברת "מפעלי ים". אתמול (רביעי) חתמה עיריית חיפה על הסכם הפעלה מחודש עם החברה לתקופה של שנה בלבד.

חילוקי הדעות בין עיריית חיפה לחברת "מפעלי ים" נחשפו, לראשונה, ב"כלבו – חיפה והקריות" עם פנייתה של העירייה לרשות מקרקעי ישראל בבקשה להקצות לה שטחים שבבעלותה בחוף, כדי להפעיל את החוף בעצמה ובכך לייתר את ההתקשרות עם חברת "מפעלי ים", שמפעילה את החוף זה עשרות שנים. גורמים בעירייה ציינו, כי מטרת צעד זה היא לחסוך את עלות ההפעלה שמשלמת העירייה לחברה וכן להפעיל את החוף בעצמה כמו יתר החופים העירוניים. העירייה אף הגדילה לעשות והודיעה לחברה כי החוף לא ייפתח ואף דרשה ממנה להסיר כל סממן שעשוי להיות "נחזה לרחצה" ועלול להטעות את הציבור, לרבות הצבת שלט אזהרה "הרחצה אסורה". הניסיונות של העירייה להתנתק מחברת "מפעלי ים" הובילו לעיכוב בפתיחת החוף, שבמהלך השבוע משמש חוף מופרד עבור האוכלוסייה החרדית, ובשעה שעונת הרחצה הרשמית כבר נפתחה, פתיחתו של החוף התעכבה, והדבר עורר תרעומת וזעם בקרב הציבור החרדי. בעקבות זאת, התקיימה פגישה בין ראש העירייה לראשי הסיעות החרדיות במועצה, כאשר אחד הפתרונות שהוצעו היה להפוך את חוף מרידיאן לחוף מופרד באופן זמני. יו"ד אגודת ישראל, אריה בליטנטל, ויו"ר סיעת ש"ס, הרב אורי אוזן, התנגדו בתוקף לרעיון.

בתשובה לפניית "כלבו – חיפה והקריות", אישרו במשרד הפנים, כי קליש רותם ביקשה ארכה לפתיחתו של החוף וכי ארכה זו אמורה לפוג 21 יום לאחר פתיחת עונת הרחצה הרשמית. אולם גם לאחר פרק הזמן שהותר לעירייה לעכב את פתיחתו, החוף נותר סגור.

 

 

בתחילת החודש חשף "כלבו – חיפה והקריות" כי במכתב נוקב ששלח משרד הפנים לקליש, היא נדרשה לפתוח את החוף באופן מיידי. מנהל האגף לחופי רחצה ארצי במשרד הפנים, עאטף ח'יר א-דין, כתב לקליש: "בהמשך למכתבי שבסימוכין ציינתי את חובתכם להפעיל את חוף השקט בהתאם לחוק ודרשתי מכם להפעילו החל מיום 10 באפריל 2021. אך במכתב שבסימוכין ציינת כי טרם הסדרתם את ההיבט החוקי מול רמ"י… האחראים על חופי הרחצה בעיריית חיפה ציינו בפניי, כי הסיבה לאי הפעלת החוף הינה בגלל התנגדות עיריית חיפה שחברת 'מפעלי ים בע"מ' תפעיל את החוף. לצערי… טרם הסדרתם את הנושא ולא הפעלתם את חוף הרחצה כמתחייב בחוק. התנהלות זו ואי הפעלת חוף הרחצה פוגעים קשות בציבור הרחב שזכותו לקבל את השירות המגיע לו. לאור האמור לעיל ומתוך דאגה לכלל ציבור המתרחצים הינכם נדרשים להפעיל את חוף הרחצה (השקט) לאלתר, ולמען הסר ספק עיריית חיפה היא האחראית למתרחש בתחום חוף הרחצה הנ"ל והיא האחראית לשלומם של כלל המבקרים בחוף".

לאור הלחץ שהפעיל הציבור החרדי לפתיחתו של החוף, לחץ שגבר והלך עם דרישת משרד הפנים לפתיחתו המיידית, היה ברור להנהלת העירייה, כי תיאלץ להגיע להסדר עם חברת "מפעלי ים". אתמול, לאחר כמה שיחות, נחתם ההסכם שמאריך את ההתקשרות של העירייה עם החברה לשנה בלבד, לעת עתה.

מעיריית חיפה נמסר, כי העירייה החלה לבצע פעולות מיידיות להכשרת החוף על מנת לאפשר את פתיחתו לציבור הדתי בהקדם האפשרי. היום (חמישי) הודיעה העירייה כי החוף ייפתח כבר מחר. כמו כן נמסר, כי השעות שבהן תפעל תחנת ההצלה הן 08:00–18:00 וכי בחודשים יולי-אוגוסט תפעל תחנת ההצלה עד 19:00. בימים ראשון, שלישי וחמישי יהיה החוף פתוח לנשים, בימים שני, רביעי ושישי יהיה החוף פתוח לגברים, ובימי שבת יפעל החוף כחוף מעורב.

בחברת "מפעלי ים" בירכו על ההסכם וביקשו להודות לחבר המועצה מסיעת אגודת ישראל אריה בליטנטל שהפעיל לחצים על הנהלת העירייה לפתוח את החוף וכן על ההירתמות להביא את הצדדים לעמק השווה. "חברת 'מפעלי ים בע"מ' חתמה עם העירייה על הסכם להפעלת החוף השקט לעונת הרחצה 2022 בלבד. ההסכם נחתם לאחר מו"מ אינטנסיבי ובזכותו של חבר המועצה אריה בליטנטל אשר דחף ולחץ על עובדי העירייה לסיים את ההסכם במהירות כדי לאפשר לציבור הדתי להגיע לחוף לאחר 60 יום בו החוף היה סגור", נמסר בהודעת החברה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר