בית הספר ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)
בית הספר ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)

עיריית חיפה משהה את הסרת האזבסט ממבנה בית הספר ליאו באק

ראש העירייה עינת קליש רותם הודיעה על כך בחשבון הטוויטר שלה: "מפקח האזבסט שנשכר על ידי שקמונה לא ימשיך בתפקידו, על פי דרישתי. בשלב זה ועד לסיום הבדיקה מול המשרד להגנת הסביבה, הפרויקט מושהה על ידינו". המשרד להגנת הסביבה:  "חוזרים ומזכירים, כי על בעל הנכס לסיים את הסרתו עד לתאריך 4 באוגוסט 2021"

פורסם בתאריך: 23.5.21 13:30

עיריית חיפה החליטה להשהות את הפרויקט להסרת האזבסט ממבנה בית הספר ליאו באק, שתוכנן להתבצע בסוף שנת הלימודים הנוכחית. על ההחלטה הודיעה ראש העירייה עינת קליש רותם בציוץ בחשבון הטוויטר שלה. "מפקח האזבסט שנשכר על ידי שקמונה לא ימשיך בתפקידו, על פי דרישתי. לאור אחריות העירייה לביצוע הפרויקט, אנו בודקים את הנסיבות וחוות הדעת שהומצאו לנו רק כעת ומחייבים בחינה מחודשת ויסודית. בשלב זה ועד לסיום הבדיקה מול המשרד להגנת הסביבה, הפרויקט מושהה על ידינו", כתבה קליש רותם.

מעיריית חיפה נמסר: "עיריית חיפה דורשת ממרכז החינוך ליאו באק לפעול לאלתר מול המשרד להגנת הסביבה להמצאת חוות דעת סופית לקבלת הנחיות ברורות בנושא הסרת מפגע האזבסט.
ראש העירייה קיימה בשבוע שעבר ישיבה, שבה הומצאה לידיה חוות דעת מומחים, לראשונה, לפיה הסרת תקרת האזבסט במבנה החטיבה העליונה עלולה לגרום בסבירות גבוהה לזיהום סביבתי חמור ואי יכולת להשתמש במבנה למשך שנים. בישיבה הנחתה ראש העירייה להפסיק את ההתקשרות עם המפקח החתום על חוות דעת, השוללת מכל וכל ביצוע הפרויקט במתכונתו הנוכחית כולל הסרת התקרה ולעצור את התהליך עד לבדיקה מקיפה".

עוד נמסר בהודעת העירייה, כי נוכח מורכבות הפרויקט ואי הבהירות הקיימת, העירייה דורשת כי ליאו באק והמשרד להגנת הסביבה יפעלו במשותף לשם גיבוש חוות דעת סופית הכוללת הנחיות ברורות לאופן ביצוע הפרויקט.

קליש רותם: "נמשיך בימים הקרובים בשיח עם הגורמים הרלבנטיים, כאשר לנגד עינינו עומדת בריאות התלמידים ותחושת הביטחון של הוריהם ותושבי הסביבה. כמו כן עיריית חיפה תעשה ככל יכולתה לסייע במציאת מקום חלופי בבוא העת ובמידת הצורך".

ביוני אשתקד הודיע המשרד להגנת הסביבה כי יעביר תקציב של 5 מיליון שקלים לבית הספר להסרת אזבסט פריך מותז שנמצא בגג ובתקרות בית הספר. העבודות להסרת האזבסט נדרשו להיעשות בתנאים מחמירים, ביניהם סגירתו של המבנה על סביבתו ואיסור כניסה וכן בניית חלל אטום למניעת פיזור שבבי האזבסט לסביבה. בעקבות החלטת המשרד להגנת הסביבה להעביר את המימון, התעורר חשש כי פתיחתה של שנת הלימודים עשויה להתעכב. מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר טען, כי העירייה היא זו שאחראית לעיכוב, כשמנגד הפנתה העירייה אצבע מאשימה כלפי מאיר בטענה כי מסר לה נתונים חלקיים. באוגוסט האחרון הוחלט לדחות את העבודות להסרת האזבסט לשנה הנוכחית. לפי דרישתו של המשרד להגנת הסביבה, על בית הספר להשלים את הסרת האסבסט עד אוגוסט 2021.

 

 

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "המשרד להגנת הסביבה אינו צד לבחירת בעלי המקצוע בעבודות אזבסט, וכאשר מוגשת אליו תוכנית ההסרה לאישור, הוא בוחן אותה באופן מקצועי וכן את עמידת המפקח והקבלן המורשים בתנאיו. מועד סיום הסרת האזבסט הפריך שהותז כבידוד אקוסטי במבני ציבור נקבע בחוק למניעת מפגעי אזבסט ואבק מזיק התשע"א – 2011, והמשרד להגנת הסביבה חוזר ומזכיר, כי על בעל הנכס לסיים את הסרתו עד לתאריך 4 באוגוסט 2021. אין בסמכות המשרד לשנות מועד זה, שכבר נקבע לפני עשור. יצוין, כי הסיכון בהימצאות האזבסט במקום, קיים בכל עת. מסיבה זו הקצה המשרד תקציב ייעודי לטובת ההסרה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. הורה לתלמידה בליאו בק

    נראה כי הנהלת העירייה לא מסוגלת לטפל אפילו בפרויקט אחד בלי להסתבך.
    מה עובר עליהם?

  2. לא מאמין

    אני לא מאמין למה שאני קורא. היה מומחה שטען שפרויקט הסרת האסבסט יגרום לאסון סביבתי ולהרעלת אסבסט בקרב אלפי ילדים ותושבים סמוכים שתתפרץ בצורת מחלות סרטניות וריאתיות קטלניות בעוד 20-30 שנה. אז מה עשתה העיריה? הדיחה אותו. עכשיו הם יחפשו מומחה שיאשר שאין שום בעיה עם הפרויקט? אם הפרויקט הזה ייצא לדרך מדובר ברצח המוני, והאחראים יגידו להגנתם שבסה"כ הם מילאו פקודה. סליחה קיימו את החוק.

  3. הבעת אי אמון של קליש בחברת שקמונה

    מה אמורים ההורים המודאגים לעשות כאשר העירייה מדשדשת למרות כל ההזהרות.

  4. צפריר

    חבל שהנתונים לא נכונים.
    ליאו באק היה בקשר רציף עם ההורים. כולם הבינו לפי כל חוות הדעת שלא כדאי לפרק את האסבסט אלא לכסות אותו שלא מתפזר. כל הנתונים הלא נכונים המפורסמים פוגעים בפרוייקט. חבל לכולנו . הפיתרון מאוד פשוט לביצוע. הודיעו כבר על תהליך בדיקה שלאחר הביצוע.

  5. הורה בליאו בק

    הפרויקט הזה אם ייצא לדרך יהווה אסון סביבתי שיגרום לאלפי ילדים לחלות במחלות אסבסט בבגרותם, וגם התושבים המתגוררים בסמוך לביה"ס צפויים לחלות בתוך עשר-עשרים שנה או פחות.
    מי ייתן את הדין על כך?
    האסבסט בתקרות ליאו בק נחסם בסביבות שנת 2000 מאחורי לוחות גבס. יש לוודא שהלוחות אוטמים היטב, לתקן איפה שצריך ולחפש מבנה חלופי – מה שהיה צריך לעשות כבר מזמן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר