מתחם "גן אור" החדש (הדמיה: עמותת אקים)
מתחם "גן אור" החדש (הדמיה: עמותת אקים)

שבוע התרמה מיוחד של אקים חיפה להקמת מתחם שיקומי ב-41 מיליון שקל

המתחם החדש, שיוקם בכפר ביאליק, יכלול בית ספר לחינוך מיוחד ומרכז יום לבוגרים. יהיו בו שלושה אגפים וחצר, אשר יפעלו כיחידות נפרדות, אך יקושרו ביניהם ליצירת רצף טיפולי. מנכ"לית אקים חיפה: "אנו שואפים להעניק את הטיפול המיטבי ביותר לאנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית על מנת שיממשו את מלוא הפוטנציאל שלהם וישתלבו בחברה שבה הם חיים"

פורסם בתאריך: 24.5.21 16:09

החל ממחרתיים (רביעי) ועד 1 ביוני תקיים עמותת אקים חיפה שבוע התרמה מיוחד בעיר ובקריות, שמטרתו לגייס כספים להקמתו של בית ספר לחינוך מיוחד ומרכז יום לבוגרים, "גן אור" שיהיה המתחם השיקום העדכני ביותר באזור הצפון. בנייתו של המתחם החדש, שיוקם בכפר ביאליק, צפויה להסתיים באוגוסט 2022, ועלותו המשוערת היא 41 מיליון שקלים. לדברי מנכ"לית אקים חיפה, מיכל סגל, העמותה גייסה עד כה סכום משמעותי אך התחלתי כדי להתחיל את הבנייה, לכן בימים הקרובים יקימו חברי העמותה ומתנדביה, כולל מתנדבים מחו"ל, עמדות התרמה במרכזי קניות שונים בעיר (גרנד קניון חיפה, קניון קסטרא, קניון שער הצפון בקרית אתא). כמו כן הוקם אתר אינטרנט מיוחד לתרומות. בנוסף, ניתן לתרום באמצעות אפליקציית ביט בטלפון 054-2590816 ובדומה לשנים קודמות, יוקם מוקד טלפוני שיאויש על ידי מתנדבים בטלפון 04-8679352, בין  השעות 17:00-08:00.

 

 

מתחם "גן אור" יכלול שלושה אגפים וחצר, אשר יפעלו כיחידות נפרדות, אך יקושרו ביניהם ליצירת רצף טיפולי: בית הספר וגן הילדים שיכללו כיתות, חדרי טיפול ומטבח לימודי; מרכז יום עם מתחם כיתות, חדרי טיפול וסדנאות אמנות וגינון; אגף שירותים משותפים עם בריכת שחיה טיפולית, אולם ספורט, מטבח מבשל וחדרי טיפול, שיעוצבו כך שיוכל לשמש גם את הקהילה המקומית; חצר עם משתלה טיפולית, פינת חי, אזור לגינון טיפולי ומתחם לרכיבה טיפולית.

מתחם "גן אור" החדש (הדמיה: עמותת אקים)

מתחם "גן אור" החדש (הדמיה: עמותת אקים)

"אנו שואפים להעניק את הטיפול המיטבי ביותר לאנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית על מנת שיצליחו להביע את עצמם בצורה הטובה ביותר, יממשו את מלוא הפוטנציאל שלהם וישתלבו בחברה שבה הם חיים. על מנת להשיג מטרות אלו אנו צריכים מתקנים בנויים בסטנדרטים הטובים ביותר, מצוידים בטכנולוגיות העדכניות ביותר ומאוישים באנשי צוות מקצועיים. מתחם 'גן אור' הנוכחי, שנבנה לפני כ-40 שנה, ממוקם באזור התעשייה קרית אתא וכתוצאה מגידול בכמות המטופלים ושינויים רבים שעבר לאורך השנים, הוא אינו מותאם לסטנדרטים המודרניים והעדכניים של מרכזי טיפול ושיקום. בנוסף, האזור עתיר התעשייה, שבו הוא ממוקם, מגביל ומקשה על פעילויות חוץ ויציאה לקהילה, וזה כשלעצמו מונע מהילדים והבוגרים כאחד לממש את מלוא יכולותיהם וצורכיהם", מסבירה סגל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר