בית הכנסת היביל בשכונת נווה הדר (צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
בית הכנסת היביל בשכונת נווה הדר (צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

עיריית חיפה ביטלה את ההיתר שנתנה למבנה היביל המשמש בית כנסת בנווה הדר

ההחלטה על ביטול ההיתר התקבלה אתמול בישיבה של רשות הרישוי בעקבות פנייה של רשות מקרקעי ישראל לעירייה, שבה הודיעה לה, כי המבנה הוצב על קרקע שלה ללא אישורה

פורסם בתאריך: 25.5.21 15:15

בעקבות חשיפת "כלבו – חיפה והקריות": רשות הרישוי של עיריית חיפה התכנסה אתמול (שני) והחליטה על ביטולו של ההיתר שניתן בינואר האחרון להקמת המבנה היביל, המשמש בית כנסת ברחוב הנגב בשכונת נווה הדר. על ההחלטה חתומים מ"מ ראש העירייה נחשון צוק, סגן ראש העירייה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה מיכי אלפר ומהנדס העיר אריאל וטרמן.

בחודש מארס האחרון חשף "כלבו – חיפה והקריות", כי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) דורשת מהעירייה לפנות את המבנה היביל המשמש בית כנסת שהוצב ללא אישורה ברחוב הנגב ולמרות שניתן לו היתר מרשות הרישוי של עיריית חיפה. לאור הדברים, העירייה הוציאה לבית הכנסת צו סגירה, ונימקה זאת בכך, כי בהיתר הבנייה שנתנה קיימות סתירות מהותיות וכי מדובר במבנה מסוכן. בתגובה להוצאת הצו, העמותה לקידום ופיתוח השכונה, המפעילה את בית הכנסת, עתרה לבית המשפט בבקשה להקפיא את הצו, אולם בדיון שהתקיים בבית משפט לעניינים מקומיים נמחקה הבקשה על ידי עורך דינה של העמותה, עו"ד רון ברנט.

בפרוטוקול הישיבה של רשות הרישוי שהתקיימה אתמול נכתב: "ב-25 ביוני 2020 הוגשה על ידי העמותה לקידום ופיתוח שכונת נווה הדר בקשה להיתר להקמת מבנה יביל לבית כנסת. הבקשה אושרה ברשות הרישוי ב-2 בספטמבר 2020. ב-13 בינואר 2021 ניתן לעמותה היתר בנייה להקמת מבנה יביל בשטח של 120 מ"ר, המיועד לשמש בית כנסת לתושבי השכונה. העמותה פנתה בבקשה להיתר בניה בייפוי כוח של אגודת 'מפעלי תורה וחסד חיפה', אשר נרשמה במסמכי הבקשה כבעלת המקרקעין. ב-25 בפברואר 2021 התקבל במשרדי יו"ר הוועדה המקומית וסגן ראש העירייה מכתב מטעם רשות מקרקעי ישראל בעניין היתר הבנייה דנן. במסגרתו צוין, כי ההיתר ניתן על חלקות בבעלות רמ"י, ללא הסכמתה או ידיעתה. עם זאת, הבהירה רמ"י כי עיריית חיפה נדרשת להסדיר את הנושא מול המרחב העסקי של רמ"י, כמקובל במקרים זהים. נוכח המכתב הנ"ל נבחן לעומק הליך מתן ההיתר ותוקפו החוקי על ידי אגף הרישוי והייעוץ המשפטי לוועדה המקומית, ובכלל זה נבדקו כלל המסמכים שהומצאו על ידי בעלת ההיתר, ונערכה ביקורת של אגף הפיקוח על הבניה במקרקעין שבנדון".

 

 

עוד נכתב בפרוטוקול: "ממצאי הבדיקה העלו פגמים הנוגעים לסוגיית הבעלות בקרקע המשליכים על חוקיות ההיתר, בשים לב לכך שהבקשה הוגשה על גבי מקרקעין של עיריית חיפה ורמ"י מבלי שניתנה הסכמתן לכך. מבדיקת אגף הפיקוח על הבנייה עולה, כי בוצעו בשטח סטיות מההיתר ובכלל זה: לא נבנה במקום המתוכנן; לפי היתר הבנייה – מבנה יביל על הקרקע, ובפועל – מבנה על עמודים עם פלטה מבטון".

כמו כן מצוינת בפרוטוקול חוות דעתו של היועץ המשפטי לוועדה מ-21 במארס 2021, שבה נכתב: "בהתאם לדרישות החוק והתקנות, מי שרשאי להגיש בקשה להיתר הינו בעל הנכס או מי שפועל בהרשאה חתומה מטעמו. במקרה הנדון, בהתאם לכלל המסמכים שהוצגו ומבירור מול רמ"י ואגף הנכסים בעיריית חיפה, אגודת 'מפעלי התורה וחסד' איננה בעלת המקרקעין, לגביהם התבקשה הבנייה. המקרקעין מעולם לא הועברו מרמ"י לעירייה, ומשכך העירייה לא יכלה לפעול להקצאתם לאגודה/לעמותה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לוליטה

    כל הפרוייקט שנקרא נווה הדר מיותר לחלוטין.פרוייקט עלוב,מקום לא נקי,עשרות דירות מועמדות להשכרה ללא דורש.בקיצור,מי שקנה שם דירה מרגיש כאילו הוא נמצא באחת הסמטאות של שכם.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל מה שווטרמן נוגע בו.. תכנון לקוי, בעיות וכשלים, ככה כבר 3 קדנציות לא ברור למה לא מוחלף מהנדס העיר שספג ביקורת קטלנית ב5 דוחות מבקר מדינה שונים..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר