פעילות ערה בלפיד של בזן (צילום: מימי פרץ)
פעילות ערה בלפיד של בזן (צילום: מימי פרץ)

צפו: פעילות ערה בלפיד של בתי הזיקוק בגלל תקלה באחד המתקנים

לפיד הבטיחות של בתי הזיקוק פועל כעת בעוצמה רבה בשל תקלה במתקן האתילן. בזן: "בעקבות התקלה, הגזים העודפים נשלחו לטיפול בלפיד הבטיחות. צפויה פעילות לפיד ערה בשעות הקרובות". יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, שרית גולן שטיינברג: "עוד סיבה מדוע צריך לסגור את בזן במיידי"

פורסם בתאריך: 26.5.21 14:50

תקלה במתקן האתילן בבתי הזיקוק. לפני שעה קלה הודיעה קבוצת בזן על תקלה תפעולית במתקן האתילן, שבשלה נצפית כעת להבה גדולה באחד הלפידים.

בדקות האחרונות הועלו לרשתות החברתיות תמונות וסרטונים של הלפיד הבוער במתחם בזן. בבזן מיהרו לעדכן כי הסיבה לכך היא תקלה במתקן האתילן. לדבריהם, גזים עודפים שהועברו למתקן הבטיחות הם הסיבה לפעילותו הערה של הלפיד.

 

 

מבזן נמסר: "בעקבות תקלה תפעולית במתקן האתילן, הגזים העודפים נשלחו לטיפול בלפיד הבטיחות. צפויה פעילות לפיד ערה בשעות הקרובות".

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, שרית גולן שטיינברג: "בדקות אלו מוזרמים גזים ללפיד בשל תקלה במתקן האתילן במתחם בזן. מאחר שלא כל הגזים נשרפים בלפיד, אנו עדים לעשן שחור. המשמעות היא כי חלק מהגזים משוחררים לאוויר, ולכאורה מדובר בהפרה של היתר הפליטה. בשעות אלו, כשוועדת המנכ"לים יושבת לפגישותיה האחרונות, מפרה לכאורה בזן פעם נוספת את רישיון העסק. העשן עולה כבר יותר מחמש דקות דבר המהווה הפרה של היתר הפליטה. אם הוועדה צריכה עוד סיבה מדוע לסגור את בזן באופן מיידי ולא להמתין עוד שנים, הרי שהתשובה לפניכם. אני קוראת לחברי הוועדה לפעול בהקדם. לגבי האירוע, נציגי בזן יידרשו להעביר הסברים לתקלה לכאורה ולתת מענה איך התקלות במתחם לא פוסקות".

מימי פרץ, פעילה סביבתית: "לא ייתכן שבזן יזהמו את התושבים על בסיס יומיומי ויהיה להם מקום כאן. את הלפיד, שאנו רואים עם העשן השחור המיתמר, צילמתי מהעבודה שלי. לאיפה שנלך בנשר, בקריות, בנווה שאנן, הלפיד והמפעלים מזהמים. חייבים לסגור את המפעלים המזהמים לאלתר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיפה

    מעניין מה היה עושה רה"ע רון חולדאי בת"א אם היו מרימים בעירו את הר המכולות האימתני ,,,,,המסוכן,המכוער ,המאט והפוגע בזרימת האוויר הטבעית, והיוצר מפגע מפלצתי אדריכלי מכוער למראה, לעוברים והמתגוררים באזור בפרט ,ולמבקרים והתיירים בחיפה בכלל…….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר