רג'א זעאתרה (צילום: רמי שלוש)
רג'א זעאתרה (צילום: רמי שלוש)

זעאתרה זומן לחקירה בתחנת חיפה ביום ראשון

הזימון לחקירה מגיע אחרי שביום שלישי האחרון הגיעו שוטרים לביתו של יו"ר סיעת חד"ש ודרשו ממנו להתלוות אליהם לחקירה, אולם הוא שוחרר עוד בטרם נלקח לתחנה. אתמול הגיש זעאתרה שאילתה לראש העירייה, שבה הוא מטיח האשמות קשות במשטרה

פורסם בתאריך: 28.5.21 09:00

יו"ר סיעת חדש במועצת העיר רג'א זעאתרה זומן לחקירה ביום ראשון בתחנת משטרת חיפה. זימון זה מגיע לאחר שביום שלישי האחרון, הגיעו שוטרים לביתו של זעאתרה וביקשו ממנו להתלוות אליהם לחקירה, אולם עוד בטרם נלקח לתחנה, הוחלט לשחררו. לדברי זעאתרה, הסיבה לבואם של השוטרים, כפי שנאמר לו, קשורה להפרות הסדר. במשטרה אמרו, כי זעאתרה עבר בדיקה כמו כל אזרח ושוחרר במקום, וכי הוא לא עוכב ולא נחקר.

 

 

אתמול (חמישי) הגיש זעאתרה שאילתה לראש העירייה עינת קליש רותם בנוגע להתנהלות המשטרה בעיר במהלך האירועים. בשאילתה מטיח זעאתרה האשמות קשות במשטרה. "בעודה מבצעת עשרות מעצרי שווא, מעצרי הפחדה ומעצרים פוליטיים גרידא נגד מפגינים ופעילים ערבים", כותב זעאתרה, "המשטרה נוהגת בכפפות של משי כלפי פעילי הימין הקיצוני. משפטנים וארגוני זכויות אדם הצביעו על הפרה בוטה של זכויות העצורים, לרבות אלימות חמורה כלפי קטינים ומניעת מפגש עם עורכי דין. בנוסף עולה תמונה מדאיגה של 'תפירת תיקים' למפגינים ופעילים פוליטיים, תוך ניסיון לעשות קרמיניליזציה ודה לגיטימציה של כל פעילות פוליטית. גם השבוע המשטרה ממשיכה בהתססה; לרבות ניסיון כושל לעצור את חבר מועצת העיר הח"מ ביום שלישי". במשטרה דחו את דבריו של זעאתרה ואמרו: "לא מדובר היה באירועי מחאה אלא קריאת תיגר על מדינת ישראל כמדינת חוק תוך ניסיון להשפיע על סוגיית המשילות".

זעאתרה מסר בתגובה: "נכון לשעה זו איני יודע על מה החקירה וטרם נועצתי בעורך דין. ברור שזה פוליטי. כל הפעילות שלי חוקית ולגיטימית. מה שאינו לגיטימי ואינו חוקי הוא הגזענות של המשטרה".

גורמים במשטרה אישרו, כי זעאתרה זומן לחקירה ביום ראשון.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר