בית הספר טשרניחובסקי (צילום: חגי פריד)
בית הספר טשרניחובסקי (צילום: חגי פריד)

תלמידים מטשרניחובסקי ומסין ישתתפו בגמר של תחרות סטארט-אפ

בתחרות שתתקיים אונליין ביום ראשון הקרוב יציגו 15 תלמידים מבית הספר טשרניחובסקי מיזמים עסקיים עם פוטנציאל לתרומה חברתית משמעותית בתחומים של איכות סביבה, חינוך, תחבורה, הגיל השלישי, בריאות וערים חכמות

פורסם בתאריך: 3.6.21 11:49

ביום ראשון הקרוב יתקיים גמר אונליין של תחרות "סטארט-אפ העתיד", שבה משתתפים תלמידים משכבת כיתות ו' בבית הספר הניסויי טשרניחובסקי יחד עם תלמידים מבתי ספר שונים בסין. התחרות יצאה לדרך לפני כחודש, כאשר היזם גיא אלמוג, בעל חברה שמטפחת קשרי מסחר וחינוך בין סין לישראל, הזמין את בית הספר להצטרף למיזם בינלאומי, שמקדם חינוך פיננסי ומעודד קשר תרבותי בין ישראל לסין.

בתחרות כולה משתתפים 20 קבוצות, 10 מכל מדינה, מתוכם 15 תלמידים מטשרניחובסקי, שנחלקים לארבע קבוצות, כאשר כל קבוצה עובדת על מיזם עסקי עם פוטנציאל לתרומה חברתית משמעותית. הילדים עובדים באתר "ויקאתון" של היזמית גלית זמלר, ומלוות אותן מורה למדעים ולאנגלית ומורות נוספות. התלמידים מתמודדים בתחרות מול 30 תלמידים מכיתות ז' בבית ספר מוביל בשנחאי.

בעידן האינטרנט והמובייל, בני נוער רבים נחשפים יותר ויותר לדפוסי התנהלות וחשיבה פיננסיים שונים ומגוונים. לצד הסקרנות למידע והרצון לייצר רעיונות חדשניים, רבים מהם זקוקים לפיתוח מודעות עסקית ויכולות חשיבה כלכלית. בעוד ישראל מעודדת לחדשנות טכנולוגית כחלק מהיותה מדינת סטארט-אפ, ולמעשה מטפחת ומפתחת יכולות יזמיות של ילדים ובני נוער כבר בגילאים צעירים, סין, לעומת זאת, דואגת לטיפוח היכולות של ילדים ובני נוער במגוון רחב ככל הניתן של תחומים, על מנת שיהיו מסוגלים לעשות הכל מהכל.

לתלמידים ניתנה האפשרות לבחור לפתח מוצרים שיהיו קשורים לאחד התחומים הבאים: איכות הסביבה, חינוך, תחבורה, הגיל השלישי, בריאות וערים חכמות. קבוצה אחת פיתחה אב טיפוס לבקבוק מים עם מתקן לכדורים לבליעה וטיימר הקלטה המיועד לבני הגיל השלישי ולסובלים מדמנציה. קבוצה שנייה פיתחה אפליקציה עם משחק שמעודד מודעות ואחריות לאיכות הסביבה, שבו קרב תמידי בין דמות חיובית ושלילית. קבוצה שלישית פיתחה משחק קופסה המיועד לילדים וסבים וסבתות, שמקנה מיומנויות בסיסיות חשובות בהפעלת ציוד דיגיטלי, ואילו הקבוצה הרביעית פיתחה אפליקציה לילדים שמטרתה לחבר ולאגד בין תושבי הדרום והצפון בזמן מלחמה.

בתחרות הגמר ביום ראשון יציג נציג של כל קבוצה את התוכנית העסקית שלה במשך חמש דקות, כשארבע דקות מתוכן יוקדשו למצגת עם התוכנית העסקית ודקה אחת לשאלה מחבר השופטים, שיורכב מאנשי חינוך ויזמים ישראלים וסינים.

המקום הראשון יזכה ב-1000 דולר, השני ב-500, והשלישי ב-200 דולר. בנוסף, חברי הקבוצות הזוכות יקבלו תעודות ואפשרות להשתתף בקורס יזמות מקוון.

 

 

בית הספר טשרניחובסקי מנהל זה כמה שנים אינטראקציה צמודה עם בתי ספר בסין, לאחר שנבחר בשנת 2020 על ידי משרד החינוך, כחונך בזירה הבינלאומית, בדגש על סין. בישראל יש חמישה בתי ספר שזכו למעמד של חונכים בינלאומיים, וטשרניחובסקי הוא היחיד מחיפה והיחיד שקיבל אישור ליצור קשר עם בתי ספר בסין.

כבר לפני שנתיים ביקרה בבית הספר משלחת של 41 מורים מבית ספר יסודי בעיר צ'נגצ'ון בסין ביוזמת היזם אלמוג, כדי ללמוד על המודל פה-אתיקה שפותח בטשרניחובסקי, העוסק בלימוד מיומנויות שיח באינטרנט ופנים אל פנים.

מנהל בית הספר, דורון וינברג: "התחרות הזו היא מהלך חינוכי מרגש שנולד לפני חודש, כאשר היזם אלמוג פנה אלינו וקישר אותנו עם גלית זמלר. כולנו מחזיקים אצבעות לתלמידים שלנו".

איך ישתמשו בכספי הזכייה, אם וכאשר?

"זו תהיה החלטת התלמידים, כמובן שבייעוץ ההורים והצוות. המסר – ילדים בהחלט יכולים ליזום ולהרוויח כסף, כשהמטרה היא פיתוח מוצר שתורם לחברה. זו נוסחה מנצחת".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר