תלמידים יהודים וערבים במפגש במוסד האקדמי ויצו (צילום: אביטל בר-שי)
תלמידים יהודים וערבים במפגש במוסד האקדמי ויצו (צילום: אביטל בר-שי)

בני נוער מסכנין ודיר חנא נפגשו עם תלמידים מחיפה במרכז האקדמי ויצו

המרכז האקדמי ויצו הוא אחד המוקדים, בהם מוצגת בימים אלה הביאנלה הים-תיכונית, תערוכת האמנות הגדולה, המתמקדת השנה בסולידריות חברתית. מנהלי הביאנלה שיזמו את המפגש בעקבות האירועים הקשים של החודש שעבר: "אנחנו מאמינים שבכוחה של אמנות לחולל שינוי ביחסים בין אנשים ובין תרבויות"

פורסם בתאריך: 8.6.21 16:43

בעקבות ההתנגשויות האחרונות בחיפה בכלל ובמושבה הגרמנית בפרט, שבה גרים זה לצד זה יהודים וערבים, מרגישים גם במרכז האקדמי ויצו, שמקום מושבו בלב המושבה, את המתח הרב שבין התלמידים היהודים והערבים ועד כמה המצב עדיין נפיץ וכל אירוע קל יכול להתלקח לאש גדולה. דווקא בשל כך, יזמו מנהלי הביאנלה הים-תיכונית, שמוצגת במסדרונות המוסד האקדמי וברחבי המושבה הגרמנית, בלו-סימיון פיינרו ואביטל בר-שי, מפגש בין בני נוער ערבים מעמק סכנין ודיר חנא, לבקר בתערוכה ולקיים מפגש  עם בני נוער מבית הספר הפתוח בחיפה.

מטרת האירוע שהתקיים הבוקר (שלישי), הייתה יצירת מפגש ישיר בין שני העמים, במטרה להפיג את הפחד והמתיחות שנוצרו, כאשר האמנות משמשת במה לדו שיח. המפגש כלל ביקור בתערוכה, שיחות בקבוצות ומשחק כדורגל משותף בעקבות הזכייה באליפות של מכבי חיפה.

תלמידים יהודים וערבים במפגש במוסד האקדמי ויצו (צילום: אביטל בר-שי)

תלמידים יהודים וערבים במפגש במוסד האקדמי ויצו (צילום: אביטל בר-שי)

"מפגש זה נובע מתוך אמונה שבכוחה של האמנות לחולל שינוי ביחסים בין אנשים ובין תרבויות", אומר פיינרו, "לשמש במה לשיח תוך התגברות על קולות השיסוי, הפחד והפירוד. מטרת המפגש הייתה להקנות לבני הנוער ערכים משותפים של סולידריות, סובלנות וכבוד הדדי, כאשר כל אחד יכול לומר את דברו במסגרת דיון שאין בו מנצחים או מפסידים".

 

 

 

הביאנלה הים-תיכונית 2021 היא אירוע אמנותי המתקיים במרחבים הציבוריים במושבה הגרמנית בחיפה. השנה, בסימן הסכמי השלום, מציגים בביאנלה אמנים מבחריין, איראן, אפגניסטן וטורקיה לצד אמנים ישראלים – ערבים, דרוזים ויהודים. זהו אירוע אמנות בקונטקסט ים-תיכוני בעל תפקיד חשוב ביצירת רשת חדשה של קשרים בין יוצרים ממדינות האזור, קשרים המבוססים על מערכות תרבותיות, בהן אמנות יכולה להגיב ולפעול ומציעה מרחב, שבו קולות שונים של העשייה המקומית יכולים להישמע ולהראות.

הביאנלה מציינת השנה עשור להיווסדה כמודל לשיתוף פעולה רב תרבותי ולדו שיח בין השקפות ודעות מגוונות של קהילות ושל קבוצות שונות. היא מציעה מקום לעיסוק בסוגיות חברתיות  רלוונטיות בחברה של ימינו, ואמנות כמגשרת בין תרבויות. השנה, תחת הכותרת "LIVING TOGETHER — CROSSING BORDERS" מבקשת הביאנלה הים תיכונית להתמקד בסולידריות חברתית ולהתעמק בתפיסת העיר כמרחב ציבורי משותף ומבקשת לשמר מגעים וקשרים בין אישיים חוצי גבולות.

פיינרו: "רצינו והצלחנו להגיע לדו שיח שיאפשר לצעירים לפרק סטריאוטיפים, לבנות אמון ולאפשר להיפתח לנקודות מבט שונות משלהם, תוך אמונה בדו שיח שמחולל שינוי בהבנת האחר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר