שבת שלום (צילום: pixabay.com)
שבת שלום (צילום: pixabay.com)

זמני כניסת ויציאת השבת ופרשת השבוע

יום שישי, א' בתמוז תשפ"א, הדלקת נרות: 19:13, צאת השבת 20:31. פרשת השבוע: "קרח" - על כוחה של אמונה

פורסם בתאריך: 11.6.21 15:41

השוטר שנכנס לאכסניה דפק על השולחן ויצא. "מה פשר הדבר הזה?", שאל הבעש"ט את בעל האכסניה, "אני חייב כסף לפריץ, וזוהי התראה ראשונה להיום. בהתראה השלישית יהיה עליי לתת לו את הכסף, כרגע יש לי רק מעט מהסכום", ענה בעל הבית.

כעבור שעה קלה, מגיע השוטר, מכה על השולחן והולך. הבעש"ט שואל את בעל האכסניה "מהיכן תשיג את הכסף החסר?"; עונה לו בעל האכסניה: "אני סומך ובוטח בהקב"ה שיהיה בסדר". אחרי זמן קצר שב השוטר ודורש מבעל האכסניה להתלוות אליו. הבעש"ט ותלמידיו יצאו אחרי השוטר ובעל האכסניה לראות כיצד ייפול דבר.

מרחוק הם רואים כרכרה הדורה נוסעת לקראתם ונעצרת ליד בעל האכסניה. הנוסע בכרכרה משוחח בקצרה עם בעל האכסניה ומעביר לידיו סכום כסף. כאשר המשיכה הכרכרה לכיוון הבעש"ט ותלמידיו, הם שאלו אותו מיהו ומדוע העביר כסף לבעל האכסניה. הסביר להם האדם ההדור, כי לפי כמה ימים הוא התמקח עם בעל האכסניה על המחיר שישלמו לו על יין שיכר שהוא מייצר והוא הגיע כעת לסגור ולשלם כפי שהוא ביקש. הסכום ששולם על היין שכר – הספיק לתשלום החוב לפריץ.

 

 

"זוהי כוחה של אמונה, גם כאשר נראה שהעסק אבוד, תשועת ה' כהרף עין", אמר הבעש"ט לתלמידיו.

בין מתנות הכהונה המופיעות בפרשת השבוע ישנם בכורי אדם ובכורי בהמה. אומר הקב"ה לבני ישראל, כי חייו של יהודי צריכים להיות מתוך אמונה. גם כבכור בהמה – לדאוג לגשמיות, לעשות את ההשתדלות. מצד שני להיות כבכור אדם – להתחזק באמונה בהקב"ה שהכל לטובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר