פרחון הבז שניצל על ידי עובדי בזן (צילום: תמר עבדת, רשות הטבע והגנים)
פרחון הבז שניצל על ידי עובדי בזן (צילום: תמר עבדת, רשות הטבע והגנים)

עובדי בזן הצילו פרחון בז והעבירו אותו לידי רשות הטבע והגנים

פרחון הבז טופל על ידי העובדים בבטחה עם כפפות מגן, הואכל והועבר לנציג רשות הטבע והגנים בשמורת עין אפק. משם הוא יועבר לבית החולים לחיות בר, ולאחר שיתחזק ישוחרר לטבע. זהו המקרה שלישי בעת האחרונה של ציפורים שניצלו בצורה זו במתקני בזן

פורסם בתאריך: 14.6.21 14:25

עובדי בזן הצילו פרחון בז צעיר שהתעופף כשהוא תשוש בין המתקנים ומסרו אותו להמשך טיפול של רשות הטבע והגנים.

גיא כהן, עובד בזן, מספר: "קיבלנו דיווח מאחד העובדים על בז צעיר שמתעופף בין המתקנים, ולאחר שיחה עם רשות הטבע והגנים הבנו שבעונה הזו של השנה הבזים הצעירים פורחים מהקן, ולפעמים אין להם די כוח והם עלולים להיפצע. בתיאום עם רשות הטבע והגנים הוצאנו צוות על מנת להציל את הבז הצעיר ולפנות אותו לידי הרשות לבדיקה רפואית וטיפול".

פרחון הבז טופל בבטחה עם כפפות מגן, הואכל והועבר על ידי עובדי בזן לנציג רשות הטבע והגנים בשמורת עין אפק להמשך טיפול ושחרור לטבע.

 

 

תמר עבדת, מנהלת שמורת הטבע עין אפק ברשות הטבע והגנים, שקלטה את פרחון הבז: "פרחון של בז הגיע הבוקר לשמורת הטבע עין אפק על ידי עובדי בזן, שמצאו אותו מתעופף בין המתקנים במפעל. מכיוון שמדובר בפרחון שלא ישרוד לבדו בטבע ולא ניתן לשחררו בשמורה בשלב זה, הוא יועבר על ידי מתנדבי החיבולנס של רשות הטבע והגנים להשגחה בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן. לאחר שיתחזק ישוחרר בחזרה לטבע".

יצוין, כי זהו המקרה שלישי בעת האחרונה של ציפורים שניצלו בצורה זו במתקני בזן.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר