שרית גולן שטיינברג ונעמה לזימי (צילומים: מיכה בריקמן, נופר חסון הנדלמן)
שרית גולן שטיינברג ונעמה לזימי (צילומים: מיכה בריקמן, נופר חסון הנדלמן)

מועצת העיר אישרה: עובדות הניקיון בעירייה יועברו להעסקה ישירה

מועצת העיר אישרה הערב את ההצעה לסדר של נעמה לזימי ושרית גולן-שטיינברג. בשלב זה יועברו להעסקה ישירה עובדות הניקיון בלבד ולא כל עובדי הקבלן. לזימי: "היום התקבלה החלטה הכי ערכית שהרשות יכולה לסמן כמצפן מוסרי. העסקתן הישירה של מנקות הרשות היא חיסול ההעסקה הקבלנית המנצלת"

פורסם בתאריך: 15.6.21 20:57

מועצת העיר אישרה בישיבתה הערב (שלישי) את ההצעה לסדר של חברות הקואליציה במועצת העיר נעמה לזימי מסיעת "חיים בחיפה" של ראש העירייה עינת קליש רותם ושל יו"ר סיעת "חיפה בשבילנו" שרית גולן-שטיינברג שמחייבת את עיריית חיפה להעסיק את עובדות הניקיון שלה בהעסקה ישירה ולא באמצעות חברות כוח אדם.

בהצעה לסדר שהגישו השתיים נכתב: "העירייה תתחיל תהליך קליטה מדורג של עובדי הקבלן שלה, כאשר תהליך זה יתחיל עם המנקות שהן החוליה 'החלשה' יותר מקרב עובדי הקבלן בעירייה ואשר הפכו בצדק לסמל של ההעסקה המנצלת בישראל (העסקה קבלנית) – דבר שמחובתנו לשנות ולתקן. לכן נכון מהבחינות המוסרית והערכית להתחיל איתן".

 

 

כאשר הועלה הנושא לסדר, התפתח ויכוח באולם המועצה בין גולן-שטיינברג, לזימי, יוסי שלום וסופי נקש ובין ראש העירייה, ממלא מקומה נחשון צוק והיועצת המשפטית ימית קליין. לאחר דין ודברים הוסכם, כי לזימי וגולן יוסיפו הבהרה להצעתן, לפיה תהליך הקליטה בשלב הזה יהיה רק עבור עובדות הניקיון, וזאת כדי להדגיש, כי לעת עתה מדובר בסקטור זה בלבד ולא בכל עובדי הקבלן. לצורך מימושה של ההצעה תתבצע בדיקה כיצד הדבר יתבצע וכן למציאת מקור תקציבי שיובא בעתיד לאישור ועדת הכספים.

לזימי אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "היום התקבלה החלטה הכי ערכית שהרשות יכולה לסמן כמצפן מוסרי. העסקתן הישירה של מנקות הרשות היא חיסול ההעסקה הקבלנית המנצלת בתחום השקוף הזה. אני מודה לכל חברי המועצה שעמדו מאחורי ההצעהה והגנו עליה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יש הרבה עבדי קבלן בעירייה.

    החל מתברואה, עובדי משק, גינון , חשמל ,תחזוקה,אפילו טכנאי מחשב. יש עוד הרבה מה לתקן.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנחנו עובדות משק דרך העירייה ואף אחד לא מזכיר אותנו לא מעלים לנו את המשכורות תמיד מזכירים את הסייעות ואותנו לא אנחנו עובדות קשה כל השנה וגם בחודשי הקייץ שעובדות בוקר בלי שעות משמרת ובלי פרמייה ולא מתחשבים בנו גם לא בחופשות מאז שיש חופש של החגים וחופש קייטנת קייץ אנחנו לא יוצאות לחופשה מרועץכזת כי לא מספיקות לנקות את הבית לתחילת שנה תתחילו לחשוב גם עלינו תודה רבה

  3. גבר

    להפסיק את כול עובדי הקבלן במדינה ולתת להם עסקה ישירה עם חוזה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את ההעסקה המפלה של עובדי קבלן יצרה ההסתדרות של מפלגת העבודה.. תזכורת ללזימיי

  5. שי

    התחלה מעולה
    בתקווה אחרי שיראו כמה זה משמעותי יתקדמו להעסקה ישירה בכלל המגזרים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר