חיסון קורונה (צילום: אמיל סלמן)
חיסון קורונה (צילום: אמיל סלמן)

מאסר על תנאי וקנס לעובד משרד הבריאות ששלח את בת זוגו לשעבר לבידוד שווא

אילון רונד מחיפה, עובד לשעבר במיקור חוץ במשרד הבריאות, ניצל את גישתו למערכת הממוחשבת של משרד הבריאות ושלח לבת זוגו לשעבר, בארבע הזדמנויות שונות, הודעות שווא שהורו לה להיכנס לבידוד, כמי שבאה כביכול במגע הדוק עם חולה בנגיף הקורונה. בנוסף למאסר על תנאי ולקנס, הוא ישלם לבת זוגו לשעבר פיצוי של 10,000 שקלים

פורסם בתאריך: 17.6.21 17:41

שופטת בית משפט השלום בחיפה אורית קנטור גזרה היום את דינו של אילון רונד מחיפה, עובד לשעבר במיקור חוץ במשרד הבריאות, שניצל את גישתו למערכת הממוחשבת הרלוונטית במשרד הבריאות, כדי לשלוח הודעות על חובת הבידוד לבת זוגו לשעבר. רונד, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירה של הטרדה באמצעות מתקן בזק, נדון למאסר על תנאי ולקנס כספי של 30 אלף שקלים וכן 10,000 שקלים פיצוי לבת זוגו לשעבר.

על-פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עמוס איתן ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, רונד עבד כתחקירן אפידמיולוגי והחזיק בגישה למערכת הממוחשבת של משרד הבריאות. באמצעות המערכת הממוחשבת וכחלק מעבודתו, הזין הנאשם את פרטיהם של אנשים, שבאו במגע עם חולים בנגיף הקורונה, שאליהם נשלחו מסרונים אשר הורו להם לשהות בבידוד במשך 14 יום.

 

 

בארבע הזדמנויות שונות, הזין רונד בכזב את פרטיה של בת זוגו לשעבר, כמי שבאה כביכול במגע הדוק עם חולה בנגיף הקורונה. משכך, בארבע הזדמנויות שונות קיבלה בת הזוג לשעבר הוראות לשהות בבידוד ביתי והיא אכן שהתה בבידוד בעקבות הודעות אלה, עד שהוראת הבידוד בוטלה על ידי משרד הבריאות.

בנוסף למאסר על תנאי, לקנס ולפיצוי לבת הזוג לשעבר. הטילה השופטת על רונד התחייבות להימנע מעבירה בגובה של 40 אלף שקלים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר