חזירי בר בבריכת מכבי (צילום: נטלי פרידלנד)
חזירי בר בבריכת מכבי (צילום: נטלי פרידלנד)

צפו: חבורה גדולה של חזירי בר ביקרה השבוע בבריכת מכבי

הנוכחים בבריכת מכבי הופתעו לפגוש השבוע חבורה גדולה של חזירי בר, אימהות וגורים, מתקרבת אליהם ואל הבריכה החיצונית. הסרטון, שצולם על ידי אחת הנוכחות במקום, הפך להיות ויראלי. מנהל הבריכה מדגיש שהחזירים לא נכנסו לשטח הבריכה: "מי שלא מכיר מתרשם כאילו זה בתוך הבריכה. הבריכות והמתקנים כולם נמצאים תחת קירוי סגור שקוף מהקרקע עד לגובה 7-6 מטר"

פורסם בתאריך: 19.6.21 18:03

קבוצה של חזירי בר, שהגיעה השבוע למדשאות של בריכת מכבי, עוררה את התעניינותם של הנוכחים במקום. נטלי פרידלנד, אחת מהנוכחות, נדהמה לראות את חזירי הבר מתקרבים כה קרוב לנוכחים ולבריכה החיצונית, שהחליטה לתעד את המקרה. הסרטון הפך להיות ויראלי בקבוצות הוואטסאפ.

פרידלנד מספרת: "קבעתי עם אבא שלי להיפגש בבריכת מכבי, שם הוא שוחה כל יום עם חברים. יש להם מין מרפסת כזו מחוץ לבריכה, שם הם יושבים ושותים תה ומקשקשים, ופתאום התאגדו סביבנו מלא חזירי בר – אימהות גדולות ושמנות והגורים שלהן. אמרתי שאני חייבת להעלות פוסט. זו בריכה גם למבוגרים וגם מתקיימים בה שיעורי שחייה לילדים. הילדות שישבו במרפסת הזו רצו בבהלה פנימה, המבוגרים פתחו טלפונים וצילמו כדי לתעד. הם אמרו שזה פשוט לא ייאמן, ולא משנה כמה מתקשרים לקו התלונות העירוני, מקבלים את אותה התשובה. בפועל כלום לא קורה".

 

 

מוסיפה פרידלנד: "אבא שלי אומר שזה לא דבר חדש ושהוא לא נרתע עד שהחזיר מתקרב אליו. אבל מה בדבר האנשים האחרים? היה איש שביקש להיכנס לבריכה דרך המרפסת הזו. הוא עשה עיקוף, והחזיר פשוט רדף אחריו עד שהוא בא למרפסת. מה היה קורה אם הוא היה נשאר לעמוד על הדשא? לך תדע. לא פניתי להנהלת הבריכה, אבל דיברתי עם אנשים ששוחים שם בדרך קבע ואמרו שזה דבר רגיל, שהם מיואשים מהמצב, אבל לא מתכוונים לשנות את השגרה שלהם בגלל חזירי הבר".

מנהל הבריכה, דוד גרשטיין, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "האישה יצאה משטח הבריכות הסגור והמסוגר כדי להתקרב לשטחים הפתוחים, לדשא, כדי לצלם ולראות את האטרקציה: חזירים בחיפה. מאמין שגם בחצר הבית שלה החזירים מסתובבים. כשאומרים 'בבריכת מכבי', מי שלא מכיר מתרשם כאילו זה בתוך הבריכה. הבריכות והמתקנים כולם נמצאים תחת קירוי סגור מהקרקע עד לגובה 7-6 מטר, שקוף, וניתן לראות כל הקורה בחוץ. הגברת הזו כל כך חששה ופחדה שראתה לנכון לצאת החוצה ולהתקרב ולצלם. אין כל חשש והם לא פוגעים ולא גורמים נזקים חוץ מחיפוש אחר אוכל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. דבי

    תודה למנהל מכבי על התשובה הרצינית והרגועה. ולגברת – האינטרנט מלא בסרטונים מכל רחבי הגלובוס על חיות בר בערים. גם באירופה ובארצות הברית. לא רק חזירים – גם דובים מטיילים להם שם בין הבתים. אכן כדאי ורצוי לחפש פתרונות הומאניים לבעיה. מקווה שיימצא כזה פתרון בקרוב.

  2. מיכל

    נורא ואיום חזירים שמסתובבים בכל מקום בעיר. מלא מחלות והם גם עלוךים להתקיף.

  3. שרון

    חזירי בר זה כלום לעומת מה שהעולם החדש מתכנן לנו.אתם תראו דברים שלא שלא ראיתם מעולם.

  4. סמי

    מה עשו לך? מטר ממך ולא מתקרבים אלייך האדם לקח להם את הבתים שלהם. לא נשאר להם איפה להיות. הם חמודים לא תוקפים אנשים. רק אם האדם תוקף או מסכן אותם אז הם מהגנים על עצמם וזה לגיטימי. בושה שלא השאירו להם מקום לחיות בו בשקט. גם לוקחים להם את המקום שלהם . גם שריטות ענק. מה אתם רוצים מהמסכנים האלה

  5. משה רייז

    במקום לשמוח שיש עדיין קצת טבע חי באזור חיפה – רק מחפשים תירוץ להיות ממורמרים ולכעוס על השלטונות.
    חזירי בר זה ממש לא מסוכן. הם בורחים כשאדם מתקרב אליהם. מי שלא בטוח – תנסו ותראו.
    הסיכון היחידי זה כשהם יוצאים לכביש מהיר. לזה יש פתרונות טכניים.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נכון החזירים לא מסוכנים רק מחפשים אוכל.אך זה לא מקומם!!! מקום החזירים בטבע! קורה שעוברים חזירים,כמו שעוברים נמיות,או איילים,או דובים וזה אטרקציה,אך לא שהם חיים איתנו,כמה שהם חמודים,וכמה שהם בסך הכל רוצים לחיות,לאכול,אך לא הגיוני שהם הפכו חייהם לשיגרה בביתנו,ברחובותינו,במקום בריכות שטחים פרטיים ועירוניים.
    חלילה בלי מתכוון עלול להיגרם אסון רק מאיזו חזירה עם אינסטינקט אימהי. רשאת העיר,החברה להגנת הטבע,צער בעלי חיים כולם חייבים להערוך למבצע הערכות לבניית תוכנית הומניטרית להוציא את החזירים מהעיר בצורה חכמה ,להכין שטחי האכלה בטבע,לגדר מקומות,וגם במגביל – שהאזרחים יפסיקו להאכיל ,שינתנו קנסות למי שיהרוס את התוכנית הזו.
    וגם שאנשים יפנימו חזירים הם חמודים אנושיים אך גם יש להתרחק מהם ולא להתגרות בהם.ראשת העיר שתיתעורר ותתחיל להנהיג פיתרון.

  7. אדריאנה

    בושה וחרפה איך שהתושבים מתייחסים לחזירים. אתם הגעתם למקום בו הם חיו ועדיין חיים. לא קיבלתם אותם, הברחתם אותם, צדתם אותם, הרעלתם אותם. הם למדו שאתם מפחידים הם למדו שקשורים אדם צריך להתגונן. עכשיו עם הקורונה הם למדו שאפשר לחיות איתנו. ואתם רוצים שוב להחזיר את הפחד? תתביישו אתם בני-אדם פחדנים. ככה לא מתנהגים

  8. אביב העמים

    אנחנו לא רוצים אותם מסתובבים בעיר !!
    מקומם בוואדיות.

  9. אור צפון

    לפני כחודשיים ראיתי שם חזיר, אולי התעניין ברכישת מנוי? נראה שיש קהל יעד נאמן…..

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפה חיפה את אלופה תודה לך מכבי על עונה כה יפה , וחזירים כה יפים

  11. איילת

    אין להם וודאיות יותר! הרסו להם את כל שטחי המחייה!!!!
    כל חיי גדלתי בחיפה מעולם לא ראיתי חזיר או תן או שועל וגרתי מטר מכל החורשות והיערות. היום הכל בנוי!!! מה ציפתם?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר