מכרם חורי, שלומי מנגר, רמי דותן (צילומים: חגי פריד, דודו בכר, ירון צור לביא)
מכרם חורי, שלומי מנגר, רמי דותן (צילומים: חגי פריד, דודו בכר, ירון צור לביא)

פרסום ראשון: אלה הם יקירי העיר חיפה לשנת 2021

מתוך הרשימה שהגיעה בלעדית לידי "כלבו - חיפה והקריות" עולה, כי בכבוד יזכו, בין השאר, השחקן מכרם חורי; שלומי מנגר; פרופ' ארנון סופר; תא"ל (מיל') רמי דותן, ופרופ' רפי ביאר. הרשימה היא המלצת ועדת השמות ויקירי העיר, והיא תובא לאישור מועצת העיר הקרובה

פורסם בתאריך: 23.6.21 15:37

ועדת השמות ויקירי העיר בעיריית חיפה, בראשות ראש העירייה, החליטה מי יהיו יקירי העיר לשנה זו. מתוך הרשימה שהגיעה בלעדית לידי "כלבו – חיפה והקריות" עולה, כי בכבוד יזכו השחקן מכרם חורי; שלומי מנגר; פרופ' ארנון סופר; תא"ל (מיל') רמי דותן, ופרופ' רפי ביאר.

תא"ל (מיל') רמי דותן התמודד לראשות העירייה בבחירות בשנת 1989, ומאז שימש במשך שנים ארוכות חבר מועצה ובתפקידים עירוניים, גם כחלק מסיעתו של יונה יהב; בשנת 1990 התמנה ליו"ר האגודה למען החייל ושימש בתפקיד זה עד שנת 2003.

מכרם חורי הוא שחקן מוכר, שאף זכה בפרס ישראל לתיאטרון ובפרס אופיר; הוא שימש מנהלו של התיאטרון הערבי החיפאי אלמידאן והוא חבר המועצה הציבורית של ארגון "בצלם"; שיחק בהצגות ובסרטים רבים לאורך השנים, כאשר בשנות ה-80 הפך לשחקן מוכר בכל בית עם שידורה של הסדרה "מישל עזרא ספרא ובניו" על קורותיה של משפחה יהודית בעיר חלב שבסוריה.

שלומי מנגר נחשב לאחד מעמודי התווך של חיי הלילה החיפאים. בשנות ה-80 הקים את בית הספר לצילום "קמרה אובסקורה" בהדר, כשבמקביל הפך להיות דמות מובילה בתחום התרבות עם הקמת מועדון ה"היי וויי" בקולנוע "ארמון" המיתולוגי, שאחר כך שינה את שמו ל"עיר השנייה". מועדון זה הפך לאבן שואבת ללהקות רוק מוכרות וכאלו שהחלו את דרכן בו. מאוחר יותר, עם הריסת הקולנוע, עבר מנגר להקים את "הסיטי הול" במקום שבו שכן בעבר קולנוע "חן". בשנים האחרונות מנהל מנגר מועדון הופעות וריקודים ב"וונדרבר" בעיר התחתית.

 

 

פרופ' רפי ביאר הוא מומחה בקרדיולוגיה, שימש מנהל הקרית הרפואית רמב"ם בין השנים 2019-2006 ואף שימש דיקן הפקולטה לרפואה בטכניון; הוא נחשב למי שיזם ויישם את בית החולים התת קרקעי ברמב"ם.

ארנון סופר הוא פרופסור לגאוגרפיה ומדעי הסביבה, שנמנה עם מקימי אוניברסיטת חיפה; מחקריו על הדמוגרפיה בישראל מהוות נדבך חשוב כל אימת שנושא האיום הדמוגרפי עולה לסדר היום. הוא אורח מבוקש בפאנלים אקדמיים ותקשורתיים שעוסקים בתחומי התמחותו.

מי שעוד יקבלו את אות "יקיר העיר" הם: אורה חיים, אריאלה קנה, יהודית אופיר, מרגלית בנימי, רחל אשרוב, רן לין, שלמה מרקל, הרב אליהו זיני, ולדימיר פטרוב, חיים ולינגר, יעקב בזק, יצחק ענתבי, בנצי כץ, נסים שקלי, עזריאל דנסקי, פתחי פוראני.

מהשנה שעברה זכורה מחווה מרגשת, כאשר ד"ר יהודית זוסמנוביץ זכתה לקבל את אות יקיר העיר טרם מותה בטקס מרגש שהתקיים סביב מיטתה.

יצוין, כי הרשימה היא המלצת ועדת השמות ויקירי העיר, והיא תובא לאישור מועצת העיר הקרובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לשלומי
    הכי מגיע לו, איש מקסים!!!

  2. קרן

    כל הכבוד לשלומי
    איש מקסים, אישיות מדהימה!!
    המשך לגרום לאנשים להנות ולחייך❤
    בהצלחה

  3. מתי טיקטינסקי

    לא דעתי שיש חיי לילה בחיפה. אפילו קפה הפוך אי אפשר לקנות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר