הגורים לא מצליחים לעבור מעל החומה
הגורים לא מצליחים לעבור מעל החומה

דרמה לילית ברוממה: פקחי עירייה מנסים לאחד בין חזירת בר לגוריה (וידיאו)

אמיר סוסאן ואחסאן ווהבי, פקחים של עיריית חיפה, שהיו הלילה (בין שלישי לרביעיׂ) בסיור בשכונה, הבחינו בשלושה גורים של חזירת בר שמתרוצצים לבדם  ומסכנים את עצמם בכביש. התברר, שהאם דילגה מעל חומת האבנים עם שאר גוריה כדי להיכנס לחורשה, בעוד שלושת האחרונים לא הצליחו לעבור את החומה ונותרו מאחור

פורסם בתאריך: 23.6.21 20:29

דרמה לילית ברחוב הפרחים ברוממה. אמיר סוסאן ואחסאן ווהבי, פקחים של עיריית חיפה, שהיו הלילה (שבין שלישי לרביעיׂ בסיור בשכונה, הבחינו בשלושה גורים של חזירת בר שמתרוצצים לבדם  ומסכנים את עצמם בכביש. התברר, שהאם דילגה מעל חומת האבנים עם שאר גוריה כדי להיכנס לחורשה, בעוד שלושת האחרונים לא הצליחו לעבור את החומה ונותרו מאחור. כדי לשמור על הגורים מהמכוניות החולפות, החלו הפקחים לאותת לנהגים להאט, כשבמקביל החלו בניסיונות לאחד בין הגורים לאימם.

מאחר שלא ניתן היה לתפוס אותם ולהעבירם מעל החומה, הניחו הפקחים קרשים, אולי יצליחו הגורים לטפס עליהם ולהתחמק לתוך החורשה. כשיוזמה זו לא צלחה, הציבו כרית אולם, גם ניסיון זה לא צלח.

יעל וינר- יוספי, תושבת השכונה שנכחה במקום: "זה היה בסביבות 23:00 סמוך לגן המשחקים. הגורים נראים בני שבוע-שבועיים לכל היותר. שני הפקחים פשוט עצרו כל מכונית וביקשו מהנהגים לנסוע לאט ובזהירות כי יש במקום גורי חזירים. לצערנו, רגלו של אחד הגורים נדרסה, ונשבר לכולנו הלב. כשהיינו בשקט שמענו את האמא. היא כנראה ניסתה לחזור לגוריה, אבל כנראה שהנוכחות שלנו הפריעה לה. אי אפשר היה לתפוס אותם, הם מאוד מהירים. להבנתי, הפקחים התייעצו עם הווטרינר העירוני והאקולוגית העירונית שהמליצו להם להתרחק והסבירו, כי האמא לא תנטוש את הגורים. זה יפה לראות פקחים שנוהגים כך בשביל חיית בר. זה לא מובן מאליו. ראו עליהם שזה היה באמת אכפת להם".

 

 

סוסאן הופתע בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" לשמוע על המחמאות והפרגונים שנכתבים ברשתות החברתיות בתגובה למקרה.

סוסאן, השאלה שכולם שואלים היא האם הצלחתם לאחד את המשפחה?

"אני לא יודע, כי הלכנו אחרי כמה שעות. האמא פחדה. היא הייתה צעירה ולא ידעה איך להרים אותם בפה שלה. היא התחילה לעלות ולרדת מהחומה וללמד אותם לעלות את החומה, והם לא הצליחו לעלות. שמנו כל מיני דברים, כדי שיעלו על החומה, אבל לא הצלחנו. יעל, האקולוגית העירונית, הציעה שנתרחק, כי ייתכן שמדובר באמא צעירה שאין לה ניסיון עם גורים. היינו בקשר עין איתה, כי היא הסתובבה שם על קצה הגדר. זה שיש חזירים, זה לא אומר שזה לא כואב לראות את האמא למעלה, והם קופצים ולא מצליחים לעלות אליה. אני רוצה להאמין שהיא באה אחרי זה לקחת אותם, ואם היא לא הצליחה להרים אותם, אולי הלכה משם ולקחה אותם למקום אחר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. אהרון

    מזל שיש להם במה להתעסק…!!!!!
    הם גם משלמים ארנונה שניתן להם שירות והגנה

  2. דן

    בסופו של דבר החיפאים יגורו ביעא ובחורש והחזירים החמודים יגורו בחיפה רק בבקשה תלמדו אותם איך המעלית בבניין פועלת

  3. שאפו

    סוף סוף פקחים עם לב אדם כייף לקרוא כן ירבו רק כאלה ונאמר אמן!!! תודה רבה

  4. נ.

    מה עם הגור שנפגע ברגל? לא אספו אותו לטיפול? כואב הלב
    לפחות הפקחים ניסו לעזור.

  5. אריה

    לא ניתן להפוך אותנו להודו בה יש חיות ענק כמו פרות שהןקדושות ומסתובבות חופשי ברחובות.לא ניתן לפעילי זכויות בעלי החיים לאיים על העירייה ואזרחים בתביעות אם לא יתיחסו לחזירים כקדושים. צריך להגביל את בג"ץ ולשנות את החוק כדי לזרוק אותם ואת החזירים לכל הרוחות. אין לפגוע בבעלי חיים אחרים שלא נדחפים לטריטוריה של האדם.

  6. צפוני

    תושבי חיפה, מגיע לכם! תמשיכו לסעוד ולהאכיל את חזירי הבר…רק בבקשה לא התלונן שאיכות החיים שלכם נפגמת. בהצלחה.

  7. דודו רחמים

    איזו דרמה…ממש מבצע מורכב…ליחידת העילית של הדוחות

  8. מיכל

    כל הכבוד לפקחים על חמלה ועבודת קודש.החזירים מתוקים חכמים ורגישים.וברור שאמא זו אמא!!!!

  9. סיון

    זהו?? מה עם לקחת את הגור לוטרינר? להזמין לשם את הוטרינר הרשותי? באמת שאין להם מושג ועם כל הניסיון לעזור בסוף לא הצליחו, וזה פשוט מכמיר לב שאין לרשויות שלנו כלים לעזור.

  10. חיפאי

    איזה טימטום לטפח חיית בר בין התושבים וכל המתיפייפים האלה למות רק מלשמוע אותם מסכנים .. אוי הוא פיספס את אמא שלו מסכן … כל מי שממש מת על חזירי הבר שיאמץ לו חזיר בבית

  11. גילרפאל פרי

    כבוד לפקחים .
    כן ירבו כמותם!!!
    לכל בעל חיים יש תפקיד בטבע.
    ישר כוח לכל העוסקים בשמירה על הטבע ובעלי החיים .

  12. אימן מנסארי

    לדעתי צריך להכניס את כל התושבים למכלאה גדולה וממוזגת ולאפשר לחזירים מרחב מחיה מכובד ובטוח . שמחתי לעזור

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר