רג'א זעאתרה (צילום: בועז כהן)
רג'א זעאתרה (צילום: בועז כהן)

נסגר תיק החקירה נגד זעאתרה והוא לא יועמד לדין

ליו"ר סיעת חדש במועצת העיר, שזומן לחקירה במשטרת חיפה בחודש מאי האחרון, יוחס חשד למעורבות בהפרות הסדר בעיר. זעאתרה אמר אז בתגובה: "הכל פוליטי. כל הפעילות שלי היא לגיטימית"

פורסם בתאריך: 1.7.21 12:04

משטרת חיפה החליטה לסגור את התיק נגד יו"ר סיעת חדש במועצת העיר רג'א זעאתרה והוא לא יועמד לדין. בעניינו של זעאתרה נפתחה חקירה בעקבות המהומות שאירעו בעיר, ויוחס לו חשד ל"התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור".

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" במאי האחרון התדפקו שוטרים על דלת ביתו של זעאתרה וביקשו ממנו להתלוות אליהם לתחנה לחקירה בחשד למעורבות בהפרות הסדר. אולם עוד לפני שנלקח לחקירה, החליטו השוטרים לשחררו. גורמים במשטרת ישראל מסרו אז, כי זעאתרה עבר בדיקה כמו כל אזרח וכי הוא שוחרר במקום, לא עוכב ולא נחקר. מספר ימים אחר כך, זומן זעאתרה לחקירה בתחנת חיפה. במשטרה אישרו את דבר זימונו לחקירה, וזעאתרה אמר אז בתגובה: "ברור שזה פוליטי. כל הפעילות שלי לגיטימית. מה שאינו לגיטימי ואינו חוקי הוא הגזענות של המשטרה".

 

 

בעקבות המקרה הגיש זעאתרה שאילתה לראש העירייה, שבה הטיח ביקורת קשה על התנהלות המשטרה במהלך האירועים בעיר וטען לאלימות נגד מפגינים ערבים ולמעצרים פוליטיים, כולל ניסיון כושל לעצור גם אותו. "במהלך האירועים כשלה המשטרה בתפקידה הבסיסי לשמור על הסדר הציבורי ולהבטיח את ביטחונם של תושבי העיר, יהודים כערבים", כתב זעאתרה בשאילתה, "מדיניות המשטרה הוסיפה שמן למדורה, ליבתה את האלימות וגרמה לפגיעה קשה ביחסים בין יהודים לערבים בחיפה. בעודה מבצעת עשרות מעצרי שווא, מעצרי הפחדה ומעצרים פוליטיים גרידא נגד מפגינים ופעילים ערבים, המשטרה נוהגת בכפפות של משי כלפי פעילי הימין הקיצוני. משפטנים וארגוני זכויות אדם הצביעו על הפרה בוטה של זכויות העצורים, לרבות אלימות חמורה כלפי קטינים ומניעת מפגש עם עורכי דין. בנוסף עולה תמונה מדאיגה של 'תפירת תיקים' למפגינים ופעילים פוליטיים, תוך ניסיון לעשות קרמינליזציה ודה לגיטימציה של כל פעילות פוליטית. גם השבוע המשטרה ממשיכה בהתססה; לרבות ניסיון כושל לעצור את חבר מועצת העיר הח"מ".

ממשטרת ישראל עדיין לא התקבלה תגובה, ותפורסם כאשר תתקבל.

את תגובתו של זעאתרה לא ניתן היה להשיג.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסי

    הכתב השמאלן שלכם הביא בפירוט יתר את טענותיו של זעאתרה "התמים" ו"המסכן". ממש מסכן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר