הרב שמואל ששון
הרב שמואל ששון

קריאה לתושבי מאחז אביתר: "בואו לגור בשכונת הדר בחיפה"

ראש הגרעין התורני של שכונת הדר, הרב שמואל ששון, פנה במכתב לתושבי המאחז, שאמורים לעזוב את בתיהם בסוף שבוע זה: "אני קורא לכם, רגע לפני שחיפה תיפול, עברו מאביתר וחזקו את שכונת הדר. מי יודע, אם לעת הזו הגעתם להציל את השכונה בפרט ואת חיפה בכלל"

פורסם בתאריך: 1.7.21 13:46

ראש הגרעין התורני של שכונת הדר, הרב שמואל ששון, פנה במכתב לתושבי המאחז אביתר, שבו הוא מפציר בהם לבוא להתגורר בשכונת הדר.

"אנו פונים אליכם על רקע הדיווחים להסכם פשרה ביניכם לממשלה ומבקשים כי כעת, עד אשר תאושר הקרקע, דבר שלהערכתנו ועם המציאות הקיימת שבה ישנם המנסים להכשיל כל מאמץ לפיתוח חלקי הארץ וההתיישבות – קלוש, אנו פונים אליכם למען הצלת עיר גדולה בישראל", פותח הרב ששון במכתבו ומוסיף: "לצערנו, לכל אורך השנים ובעיקר בתקופה האחרונה, בה הפרעות בערים המעורבות הלכו והתעצמו, לא ראינו את חברי הכנסת המגדירים עצמם ימין, נפעמים מאנשי הגרעין הנאבקים מדי יום בזריקת אבנים, שריפת צמיגים על ידי שכנינו, ולצד כל זאת, פועלים למען שמירה על צביונה של חיפה אך לא פחות מכך, מחזקים את התושבים הוותיקים… אנו, שכן באנו לחזק אתכם ולהיות איתכם בשעות גורליות ואף העמדנו עצמנו במבחן ביישובכם, באביתר, פונים אליכם כעת ומבקשים מכם להפנות את מאמציכם, לשים את האידיאולוגיה והערכים שעליהם התבססתם בעת הקמת היישוב, להגיע ולגור בהדר בחיפה".

ממשיך וכותב הרב ששון: "בשנים האחרונות, חיפה מתדרדרת אל פי תהום והמאורעות הופכים לדבר שבשגרה, ולצערנו אין מי שיעזור להחזיק את העיר, ולעיתים נראה, כי כעת, כאשר ממשלה חדשה נכנסה שהיא כידוע בעלת אג'נדות שונות, עתיד חיפה כמו שאר הערים המעורבות לוט בערפל. מיותר לציין, כי שכונת הדר היא משימה לאומית, וחוסנה של העיר והצפון כולו ואופיו ייקבע כאן ועכשיו. זה הזמן לעבור מהיישוב אלינו. בשכונה המונה מעל 40 אלף תושבים, ישנה עשייה משמעותית של כ-20 משפחות המתעקשות לשמור על צביונה של השכונה והצפון כולו. ההשפעה על החינוך, על הקליטה ועל הביטחון האישי בעיר מעורבת היא עבודה המצריכה אנשים כמוכם המבינים את המשמעויות".

בסיום מכתבו מתריע הרב ששון: "אני קורא לכם, רגע לפני שחיפה תיפול, עברו מאביתר וחזקו את שכונת הדר. מי יודע, אם לעת הזו הגעתם להציל את השכונה בפרט ואת חיפה בכלל".

 

 

הגרעין התורני בהדר החל את פעילותו ב-2009 עם הגעתן של 10 משפחות לשכונה. הגרעין, מייסודה של רשת "שעלי תורה" קם בקיץ תשס"ט, "כמענה לקריאה ההולכת וגוברת מצד תושבי העיר חיפה וראש העיר בראשם, לשמר ולחזק את האוכלוסייה היהודית בשכונה ולהוות קהילה צעירה ואיכותית התורמת לשכונה", כנכתב בדף הפייסבוק של הגרעין.

כיום מונה הגרעין כ-30 משפחות. לעומת זאת, במאחז אביתר מתגוררים כיום כ-50 משפחות, ועומד ותלוי נגדו צו פינוי של מפקד פיקוד המרכז. אתמול (רביעי) נודע, כי תושבי המאחז קיבלו את מתווה הפשרה לעזיבת בתיהם לקראת סוף השבוע הנוכחי, שבמסגרתו תיערך בדיקת מעמד הקרקעות ואם יימצא כי הן בבעלות המדינה, תקום במקום ישיבת הסדר ולאחריה ההתיישבות עצמה.

ל"כלבו – חיפה והקריות", אמר הרב ששון: "החלטתי לפנות לתושבי אביתר בהמשך לעשייה משמעותית קהילתית שעוסקת בקליטה, עלייה, רווחה ויהדות. אנחנו קוראים לעוד כוחות שהוכיחו את עצמם כאידיאליסטים, שמה שמעניין אותם זה ארץ ישראל – שיבואו! חיפה היא גם חלק מהארץ".

מה כוונתך ב"להציל עיר גדולה בישראל"?

"זו עיר שהתושבים שלה מתכחשים לזה שעברו מהומות. מחביאים את זה. כאילו זה לא קרה פה. כאילו אנשים בני 50 ו-60 לא זרקו אבנים. קרה כאן משהו ומה שקרה פה, זה מכיוון שהזהות היהודית לא מספיק חזקה פה, ואם יחזקו את הציונות והיהדות פה, הדברים האלה לא יחזרו".
לדברי הרב ששון, כבר יש היענות לקריאתו. "כבר היום יש סיור של משפחה בשכונה ואני מצפה שיצטרפו אליהם נוספים ויתעניינו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. החיפאית

    רק אם הם מכבדים את השונים מהם. חיפה עירי הפלורליסטית חיה במרקם של כבוד ודו קיום

  2. רינה

    תרגום:בואו ותסכסכו בין יהודים לערבים. נדליק אש ויהיה כף.
    ששון, תשכח מזה

  3. מירה

    מחזקת את ידיך ואת מסירותכם לעיר חיפה ולמדינת ישראל. אכן חשוב מאוד!!!

  4. אזרח

    אתם מבינים מה זה גרעין תורני? אנשים שבכל מקום גורמים הרס וזורעים שנאה. חיפה בסכנה? אני יליד חיפה, בן 70 תמיד היו יחסים נהדרים בין יהודים לערבים, עכשיו אתם תזרעו הרס כמו בעכו ורמלה. עוכרי ישראל גזענים קנאים אפלים.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תגובה הזויה ומוגזמת ומופרכת בהגדרת המצב בהדר – מצב השכונה בעייתי כבר שנים רבות בלי קשר למהומות האחרונות, וכפי שהיו מהומות נדירות מסוג זה בעבר בחיפה – יהודים וערבים חיו כאן וממשיכים לחיות זה לצד זה ובשיתוף פעולה. התנהגות פרובינציאלית מצד כלי התקשורת לתת לה במה. אולי גם תפרסמו שקהילת הגברים בחיפה שעובדים בתל אביב קראה לא להגביה את טמפרטורת המזגנים ברכבת כי הם יתעלפו מחום בדרך עד חיפה. מעניין אם יש לו הוכחות שראש העיר קראה "לחזק את האוכלוסיה היהודית בהדר". די בטוח שלא.

  6. חיפאי

    לא תודה, רק זה שלא יקרה.
    אנחנו בחיפה לא זקוקים לחבורת ההזויים הזאת, מספיק יש לנו את החזירים.

  7. דבי

    תעשו טובה ותצילו עיר אחרת. ראיתי מה קורה בעכו ובלוד וממש מפחיד אותי לחשוב שנזכה לאותה הצלה בחיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר