חזירי בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)
חזירי בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)

בזכרון יעקב זועמים: לא רוצים את חזירי הבר של חיפה

חשיפת "כלבו – חיפה והקריות" בדבר הכוונה של העירייה והרט"ג להעתיק חזירי בר מחיפה להר חורשן במסגרת ניסוי ראשון מסוגו בארץ, עוררה את זעמו של ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא. "לא מקובל ונתנגד בכל תוקף למהלך זה", כתב דשא למנכ"ל הרט"ג

פורסם בתאריך: 5.7.21 08:17

הידיעה הבלעדית שפורסמה אתמול (ראשון) ב"כלבו – חיפה והקריות", בדבר הניסוי שעיריית חיפה צפויה לבצע, בשיתוף עם רשות הטבע והגנים (רט"ג), שבמסגרתו יועתקו חזירי בר מחיפה להר חורשן, עוררה זעם רב בזכרון יעקב.

ראש מועצת זכרון יעקב זיו דשא פרסם אתמול פוסט בדף הפייסבוק שלו, שבו כתב: "נתנגד ונפעל נגד הכוונה להעביר חזירי בר מאזור חיפה לאזור זכרון יעקב. היום העברתי פנייה דחופה למנכ"ל רשות הטבע והגנים מר שאול גולדשטיין. הפנייה באה  בעקבות ידיעה עיתונאית בדבר הכוונה להעתיק, ולו באופן ניסיוני, חזירי בר מאזור חיפה לאזור זכרון יעקב. לא ניתן לפתור בעיה מוניציפאלית אקולוגית של ישוב אחד על ידי העברת הבעיה לישובים אחרים. אמשיך לעדכן בהתפתחויות".

ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא

ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא

בפנייתו למנכ"ל רט"ג שאול גולדשטיין, כותב דשא: "הועברה לידי ידיעה עיתונאית כי בכוונת עיריית חיפה, בשיתוף הרט"ג, להעביר חזירי בר מאזור חיפה לאזור שטח השיפוט של זכרון יעקב (הר חורשן). לא מקובל ונתנגד בכל תוקף למהלך זה. על אחת כמה וכמה שאיש לא נועץ עם גורמי המקצוע ברשות על כל המשתמע מכך".

 

 

 

מוסיף דשא במכתבו: "לא סביר ולא מקובל לפתור בעיה אחת, קשה ככל שתהא, של ישוב אחד ולהעביר את הבעיה לשטח יישוב אחר. במקרה הנדון – למרחב זכרון יעקב ולרשויות הגובלות בשטח זה, ובהן המועצה האזורית חוף הכרמל, המועצה האזורית אלונה ואף השפעה על רשויות אחרות. נבקש להבהיר כי אנו נתנגד לכל פתרון מסוג זה".

העתקים ממכתבו של דשא נשלחו, בין השאר, לראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, לראש מועצת בנימינה-גבעת עדה, איתי ויסברג ולראש המועצה האזורית אלונה, אריה שרון.

מרט"ג נמסר לכלבו: "במסגרת בדיקה משותפת נעשה ניסיון העתקה של מספר מצומצם של חזירים אשר יענד להם משדר gps אשר יעקוב אחר תנועתם והתנהגותם. לאור תוצאות הבדיקה יוחלט האם העתקת חזירים זה אמצעי נוסף שניתן יהיה להיעזר בו. להערכת הרשות ידרשו אמצעים נוספים, שיטה זאת הנה אחת מתוך רבות, והתוצאות, יהיו אשר יהיו לא יפסלו אף שיטה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אופטימי

    כבר לא מדובר על חזירים, אלא על סטארט-אפ לחלקי חילוף להשתלת איברים. שישארו אצלנו!

  2. התוהה

    איך לא חשבו כל הגאונים בעירייה, שצריך לשתף ולקיים דיאגלוג עם מי שרוצים להפוך אותו לפח הזבל של חיפה????

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר