נהג/ת חדש/ה (צילום: אור ירוק)
נהג/ת חדש/ה (צילום: אור ירוק)

יותר מ-450 תאונות דרכים בחיפה בעשור האחרון – במעורבות נהגים צעירים

חיפה היא העיר השלישית במספר התאונות בהן מעורבים נהגים צעירים אחרי תל אביב וירושלים. נכון לשנת 2020, בחיפה יש 2267 צעירים בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה. שש תאונות בעשור האחרון, בהן היו מעורבים נהגים צעירים, היו קטלניות

פורסם בתאריך: 5.7.21 10:50

בעשור האחרון (2020-2011) אירעו כ-10,000 תאונות דרכים במעורבות נהגים חדשים צעירים (עד גיל 19) בתחום העירוני.

בחיפה ישנם 2267 נהגים צעירים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) נכון לשנת 2020. בעשור האחרון היו מעורבים 457 נהגים צעירים בתאונות דרכים בעיר, מהן שש תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד).

בבחינת מעורבותם של הנהגים החדשים בתאונות דרכים לאורך עשור, ניתן לראות כי בירושלים התרחשו הכי הרבה תאונות דרכים וכן הכי הרבה תאונות דרכים קטלניות, בהן לפחות הרוג אחד. העיר השנייה במספר התאונות בהן מעורבים נהגים צעירים היא תל אביב-יפו שבתחומיה אירעו כ-1000 תאונות במעורבות נהגים חדשים בין השנים 2020-2011, העיר השלישית היא חיפה בה אירעו 457 תאונות, בפתח תקווה התרחשו 308 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר בעשור האחרון ובבאר שבע 302 תאונות דרכים.

 

 

בשנת 2021 נרשמה עלייה דרמטית במספר הנהגים הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים, 33 נהגים צעירים נהרגו מתחילת השנה בכבישי ישראל, עליה של 120 אחוז בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה שבמהלכה נהרגו 15 נהגים צעירים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "נהגים חדשים הם חסרי ניסיון אך במקרים רבים בעלי ביטחון מופרז, שילוב קטלני שעלול להוביל לאסון. כדי לצמצם את מספר הנהגים החדשים המעורבים בתאונות דרכים ולפחית את מספר הנפגעים, חייבים להרחיב את ההסברה על הסכנות שבנהיגה וכן להגביר את האכיפה בעיקר באזור מרכזי הבילוי של הצעירים. רק על ידי נוכחות משטרתית בולטת ומרתיעה אפשר יהיה למנוע מהנהגים הצעירים מלבצע עבירות תנועה מסוכנות כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה במהירות מופרזת".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר