נעמה לזימי (צילום: בועז כהן)
נעמה לזימי (צילום: בועז כהן)

העירייה הפסיקה את ההתקשרות עם מרכז המוזיקה, המורות חוששות לפרנסתן

ח"כ נעמה לזימי מבקשת ממשרד החינוך להתערב לטובת המורות ב"מרכז יובל למוזיקה" (הקונסרבטוריון העירוני), שנמצאות כעת בחוסר ודאות בנוגע להמשך העסקתן, לטענתה, בגלל סכסוך בין העירייה למרכז ולמנהלו. העירייה בתגובה: "העירייה פועלת, בימים אלה ממש, על מנת למצוא פתרון להמשך העסקתן של המורות באופן מסודר"

פורסם בתאריך: 6.7.21 13:10

חברת הכנסת נעמה לזימי, עד לפני שבוע חברת מועצת העיר חיפה, שלחה מכתב למנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד"ר סער הראל, שבו היא מבקשת את התערבותו בנושא מורות התל"ן (תוכנית לימודים נוספת), שמלמדות מוזיקה ב"מרכז יובל – הקונסרבטוריון העירוני חיפה".

כותבת לזימי לד"ר הראל: "מורות התל"ן בחיפה נמצאות כעת במצב נורא של חוסר ודאות בקשר לתעסוקתן בעיר. עד כה, היו מורות התל"ן למוזיקה, אשר אינן עובדות משרד החינוך אלא מועסקות, הן כשכירות והן כעצמאיות, דרך 'מרכז יובל למוזיקה', בניהולו של רן פולסקי. זאת בניגוד לערים אחרות במדינה, בהן העירייה גובה ישירות את כספי התל"ן מההורים ומעבירה אותן למורות. מסיבות אשר אינן ידועות לי, או למורות התל"ן, החליטה עיריית חיפה להפסיק את התקשרותה עם 'מרכז יובל למוזיקה' בכלל ועם רן פולסקי בפרט. על אף שאיני מודעת לשיקולים המקצועיים של העירייה שהובילו להחלטה זו, אני מודאגת מאוד מההשפעה על מורות התל"ן בעיר, אשר מצאו את עצמן בעקבות זאת ללא יכולת להתפרנס. כתושבת חיפה וחברת מועצת העיר לשעבר, אני מכירה באופן אישי את חשיבות השירות של מורות התל"ן לתחום המוזיקה ולתחום החינוך העירוני בכלל. מדובר במורות מסורות ומחויבות מאין כמותן, שנושאות עימן ערך מוסף אדיר עבור ילדי חיפה והעיר כולה".

 

 

ממשיכה לזימי וכותבת: "יצוין בנושא זה, כי מקרים מעין אלה חוזרים ונשנים בחיפה מדי שנה, וכך מוצאות את עצמן המורות באופן קבוע לקראת תחילת שנת הלימודים ללא ודאות בנוגע להעסקתן, מה שמחדד את האפשרות להעסיקן דווקא באופן ישיר על ידי העירייה, ולא על ידי מעסיק חיצוני. למותר לציין, כי 30 מורות התל"ן העובדות בתחום המוזיקה בחיפה, אינן אחראיות לתפקודו של 'מרכז יובל', וכמותן מאות התלמידים, אותם הן מלמדות. לא עולה בדעתי סיבה – מדוע המורות והתלמידים צריכים לסבול נוכח בעיה מינהלתית בין העירייה ובין 'מרכז יובל', ששימש עד היום בסך הכל גוף מתווך בין המורות ובין העירייה, ויכול בוודאי להיות מוחלף על ידי גוף אחר. בהמשך לכך, אני מרגישה מחויבות לומר, כי מורות התל"ן בחיפה היו מעדיפות להיות מועסקות ישירות על ידי עיריית חיפה, וכך למנוע מאירועים כאלה להישנות בעתיד. גם אני תומכת בפתרון זה, שהוא מיטבי לדעתי עבור כל הנוגעים בדבר".

בסיום מכתבה מבקשת לזימי את התערבותו של ד"ר הראל, "על מנת למצוא פתרון התקשרות הולם בין עיריית חיפה ומורות התל"ן, אשר לא יפגע ביכולתן להתפרנס בכבוד ממקצוען החשוב, וביכולתם של תלמידי חיפה לרכוש השכלה מוזיקלית".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מורי התל"ן אינם מועסקים על ידי המשרד. יחד עם זאת, בבדיקה שערכנו עם הגורמים ברשות, הנ"ל פועלת למצוא פתרון להעסקתם שלא יפגע בשרות התל"ן".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה רואה חשיבות רבה בפעילותן של מורות התל"ן ומוקירה את תרומתן הרבה לחינוך ילדי חיפה. מסיבה זו, פועלת העירייה, בימים אלה ממש, על מנת למצוא פתרון להמשך העסקתן באופן מסודר על פי הנהלים הנדרשים על ידי גורם אשר יהיה מאושר על ידי העירייה. השינוי שחל בהעסקת המורות לריתמוזיקה ושאר המפעילים מתחום החינוך הגופני, התיאטרון וכד' בגני הילדים – נובע מכמה סיבות, אשר כלל אינן נוגעות לעיריית חיפה ושבראשן עומדת דרישת הסתדרות המורים לא לאפשר לגננות לגבות כספים כלשהם. על כל אלה מתווספת מגפת הקורונה, שפקדה אותנו השנה, שלא אפשרה, על פי המתווים שנקבעו על-ידי הממשלה, להכניס את המפעילים השונים לגני הילדים. עיריית חיפה, כאמור, תמשיך לפעול ככל הנדרש, על מנת למצוא מענה הולם, שבו הילדים ימשיכו לקבל את שיעורי ההעשרה, כפי שזכו לקבלם עד עתה, לצד הסדרת העסקת הגורמים המקצועיים באופן ראוי והוגן".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר