בניין אגף אכיפת הגבייה של עיריית חיפה
בניין אגף אכיפת הגבייה של עיריית חיפה

חברת הניקיון תובעת מעיריית חיפה כ-750 אלף שקלים

בתביעה שהגישה חברת הניקיון, האבטחה והשמירה "פלוטל" נגד העירייה לבית משפט השלום בעיר, היא טוענת שהיא נדרשת לנקות שטחים גדולים יותר מהשטחים הנקובים בהסכם שנחתם עימה, שלא שולמו לה כספים עבור נייר לניגוב ידיים שרכשה ושעובדיה סובלים מהתעמרות מצד עובדים בעירייה

פורסם בתאריך: 6.7.21 16:27

חברת הניקיון, האבטחה והשמירה "פלוטל", האחראית על ניקיון בניין העירייה ובניין מלון ציון לשעבר, הגישה לבית משפט השלום בחיפה תביעה נגד העירייה בסכום של 746,901 אלף שקלים. בתביעה טוענת החברה לפגמים, נזקים ועלויות שהונחתו עליה וגרמו לה "הפסדים כבירים על לא עוול בכפה". כמו כן מבקשת החברה מבית המשפט לתת צו הצהרתי, לפיו ההסכם עבודה שנחתם בין החברה לעירייה בינואר 2018 מבוטל לאור "הפרתה של הנתבעת (העירייה – ב"כ) את ההסכם".

אחת הטענות שמעלה חברת הניקיון בתביעה, היא כי קיים פער בין השטח שעליו סוכם בחוזה ובין השטח בפועל שאותו נדרשת החברה לנקות. למשל, בניין מלון ציון לשעבר, שבו שוכנים, בין השאר, אגף אכיפת הגבייה, אגף החשבות והמחלקה לרישוי עסקים ועוד, מופיע בנספח ההתקשרות של החברה עם העירייה כשטח של 4050 מ"ר, בעוד שבפועל השטח נפרש על 4200 מטר. לטענת החברה, מדובר בהפרש של 150 מ"ר, שאותם היא נדרשת לנקות, אך "אינה מקבלת שום תמורה חרף פניות חוזרות ונשנות לתקן את השטח המוצהר או לחילופין לשלם לה עבור ניקיון ההפרש במ"ר". על הפרש השטח דורשת החברה סכום של 30,240 שקלים לתקופה של 42 חודשים.

עוד טוענת החברה בתביעה, כי בניין העירייה ברחוב חסן שוקרי מתפרש על לא פחות מ-6771 מ"ר, בשעה שלחברה דווח ששטחו הוא 5,624 מ"ר. על ההפרש בשטח ועבודת הניקיון בו דורשת החברה 277,487 שקלים לתקופה של 42 חודשים.

נייר טואלט ונייר ידיים

עוד נטען בכתב התביעה, כי על פי החוזה, החברה התחייבה לספק לעירייה נייר טואלט וחומרי ניקוי לכל הבניינים, אלא שלנייר ידיים היא התחייבה לספק רק להיכל העירייה. מן התביעה: "חרף המוסכם ומיד לאחר חתימת ההסכם נדרשה התובעת (החברה – ב"כ) לספק נייר ידיים לכל יתר הבניינים ולא לבניין העירייה בלבד, מבלי שסוכם על תשלום כל תמורה בגינם. התובעת הלינה על כך מספר פעמים, אם כי נכפה עליה להסכים בכפייה, שוב מבלי לקבל שום תמורה נוספת". החברה מעריכה בכתב התביעה, כי עלות אספקת נייר הידיים לשאר הבניינים, מלבד בניין העירייה מתחילת ההסכם ועד חודש יוני האחרון, נאמדת בכ-70 אלף שקלים.

מכתב התביעה: "לקראת חודש פברואר 2020 או בסמוך לכך, ועם התפרצות נגיף הקורונה בארץ, עלתה צריכת חומרי הניקוי והניירות לסוגיהם בצורה מאוד משמעותית, הוכפלה ואף שולשה ביחס להערכה שהייתה לסיפוק חומרי ניקוי לפני ולקראת החתימה על המכרז, כאשר היקף העבודה ומספר העובדים צומצם לשתי עובדות בלבד והתשלום שולם בהתאם, היינו – לפי שעות עבודה בפועל ולשתי העובדות בלבד. הצמצום בכמות העובדות, וכתוצאה מכך צמצום משמעותי בתשלום שעות עבודה בפועל עם הכפלת חומרי הניקוי והנייר שסופקו לאחר התפרצות נגיף הקורונה, הביא להפסדים ניכרים לתובעת וקושי לעמוד בהוצאות, כאשר מאידך גיסא בחודש מאי באו תלונות על אודות ניקוי לקוי, באופן לא מוצדק, מבלי להודות ברשלנות הנטענת, בשים לב לעובדה שהתובעת נתבקשה לספק שתי עובדות ניקיון בלבד, אשר ביצעו את עבודתן על הצד הטוב ביותר ולשביעות רצונה המלא של הנתבעת כעולה מדוח שביעות הרצון. לאחר פניותיה החוזרות ונשנות של התובעת בבקשה להשתתף באותן הוצאות בגין ציוד שהוכפל ואף שולש, שכן העלויות הכרוכות באספקתו הוכפלו בהתאם והחלו להכביד על התובעת, אישרה הנתבעת תשלום סך חודשי העומד על 15 אלף החל מחודש יוני 2020. מאוחר יותר ובחודש פברואר 2021 (כולל) החליטה הנתבעת, על דעת עצמה, לקזז את אותו הסכום ולחדול מלשאת בו, ללא כל נימוק מוצדק, על אף שאספקת הציוד נותרה על כנה, היינו בכמות כפולה לכל הפחות, אם כי מבלי שמשולמת בגינה תמורה כלשהי".

בתביעה טוענת עוד החברה, כי העירייה לא שילמה לה מענק מצוינות, כפי שהוסכם בחוזה, למרות "בקשות חוזרות ונשנות", וכי העירייה קיזזה ימי לה חג, כך ש"התובעת דאגה לשאת בתשלום דמי החגים לעובדיה בהתאם למוסכם במסגרת המכרז", דבר שלטענת החברה אינו כדין וללא כל הצדקה ומהווה הפרה גסה של הוראות החוק והפרת הסכם ההתקשרות. הסכום, לטענת החברה, נאמד ב-173,418 שקלים.

 

 

תלונות של עובדים

מוסיפה וטוענת החברה, כי אם לא די בכל האמור ומפורט לעיל, הרי שלאחרונה, היא החלה לקבל, לתדהמתה, תלונות מעובדיה המועסקים בעירייה, המובילות לנזקים כבדים ולהתפטרות עובדים, שעבדו תחתיה במשך שנים רבות וחלקם אף עשרות שנים. כך למשל, נטען, אחת העובדות עזבה את העבודה ללא כל הודעה מוקדמת, מסרה את כל המפתחות ונעלמה, וזאת לאחר שהוברר, כי נאלצה להתמודד עם השפלות בלתי פוסקות מטעם עובדי עירייה, שגרמו לה לעוגמת נפש, השפילו והביכו אותה אינספור פעמים, "באופן שהביא אותה לקצה וגרם לה לעזוב הכל, להתפטר ולא לחזור לעבוד בשירותי התובעת לאחר ששירתה אותה במשך עשרות שנים…".

עובדת נוספת, ערבייה, כך לטענת החברה, התלוננה על השפלות, התעמרות ויחס משפיל מצד אחת מעובדות העירייה על רקע המצב הביטחוני הרגיש ששרר בשבועיים הראשונים של חודש מאי האחרון. "אותה עובדת עירייה, באופן לא חוקי, משפיל ותוך זלזול גס בעובדת", נטען, "הרשתה לעצמה להשמיע בפניה אמירות גזעניות יזומות על אודות האירועים המתרחשים בירושלים ודחקה אותה לפינה תוך ניסיון עימות מביך איתה… התנהגות מסוג זה מעולם לא הייתה ולא תהיה מקובלת על התובעת אשר מעסיקה עובדים מכל העדות והדתות. התובעת מבזה בכל תוקף כל התנהגות מסוג זה ושומרת לעצמה את הזכות לפעול בדרכים נוספות מעבר לדרישת פיצוי במסגרת התביעה דנן".

לטענת החברה, בחודש שעבר היא שלחה לעירייה מכתב התראה להחזיר לה את הסכומים שקוזזו שלא כדין, אולם המכתב זכה בהתעלמות.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה תלמד את כתב התביעה ותגיב כמקובל לבית המשפט".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מבקר העיר

    למה אני נוטה להאמין לתובעת ? עובדי העירייה למעט מוקד 106,לוקים בתודעת שירות נמוכה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר