אולם מועצת העיר חיפה (צילום: בועז כהן)
אולם מועצת העיר חיפה (צילום: בועז כהן)

גובר החשש: מועצת העיר חיפה בדרך להיות מועצה לעומתית

האם התפטרותו של סגן ראש העירייה דוד עציוני וההצבעות של חברי קואליציה עם האופוזיציה בישיבת מועצת העיר האחרונה מבשרים על הבאות? במערכת הפוליטית גוברות ההערכות שמועצה לעומתית היא רק עניין של זמן. המשמעות: פיטוריהם של סגני ראש עיר, שליטה בתאגידים העירוניים וראש עירייה שתתקשה עד מאוד ליישם את מדיניותה

פורסם בתאריך: 9.7.21 07:55

במערכת הפוליטית בעיר גוברות ההערכות, כי האופוזיציה תצליח לגייס לשורותיה מספר חברי קואליציה, ובכך להפוך את מועצת העיר חיפה למועצה לעומתית. אם תרחיש כזה אכן יתממש, תוכל המועצה הלעומתית לפטר את סגני ראש העירייה (שאינם ממלאי מקום ראש העירייה) ולשלוט בתאגידים העירוניים, כך, שבפועל, ראש העירייה תתקשה עד מאוד ליישם את מדיניותה.

גורמים במערכת הפוליטית מצביעים על כך שייתכן שרמז לבאות ניתן למצוא בהתפטרותו אתמול (חמישי) של סגן ראש העירייה דוד עציוני. עציוני, על פי ההערכות, הקדים רפואה למכה והעדיף להתפטר בעצמו בטרם יפוטר על ידי מועצה לעומתית.

גורמים במערכת הפוליטית יודעים לספר, כי גם בלשכת ראש העירייה גובר החשש מהיתכנות כזו. מועצה לעומתית תהווה מכה תדמיתית אנושה לראש העירייה, שלא ידעה לשמר את הקואליציה שלה, ובעיקר תנוצל לרעתה לקראת בחירות 2023.

כך או כך, גם אם תקום מועצה לעומתית, לא תהיה זו הפעם הראשונה שמועצת העיר תתייצב נגד מהלכים של הנהלת העירייה. בפברואר האחרון, למשל, קיבלה מועצת העיר הצעת החלטה של האופוזיציה, לפיה יש למחוק את תביעת הפינוי של עמותת לב ח"ש. לאחר מכן, הגיעו בזו אחר זו הצעות נוספות של האופוזיציה שהתקבלו, וקליש לא רוותה נחת, לשון המעטה. כך היה עם ההחלטה שבית הספר גבריאלי לא ייסגר, עם הנפקת תעודת משפחה לידועים בציבור – מהלך שנועד להיטיב בעיקר עם משפחות הלהט"ב – ועם ההחלטה מחודש אפריל האחרון לגבי בית הספר דגניה.

ישיבת מועצת העיר ביום שלישי השבוע הייתה סממן מובהק להתפוררות הקואליציה, כאשר חמישה חברים – יעקב פיינגולד, תמי ברק, יואב רמתי, צביקה ברבי ושרית גולן שטיינברג – הצטרפו כגוש אחד לאופוזיציה והצביעו נגד עדכון סעיפים רבים בתקציב 2021. לדברי גורמים המעורים במערכת הפוליטית, זו הייתה הנקודה שבה עציוני הבין בדיוק לאן נושבת הרוח.

 

 

הקואליציה של קליש רותם התאפיינה בחולשתה כבר בימיה הראשונים, כאשר מספר חבריה עמד על 19 בלבד. האופוזיציה מנתה אז 12 חברים, מה שאיפשר לה לזמן ישיבות שלא מן המניין. גם צירופו של יו"ר סיעת ש"ס אורי אוזן לקואליציה מאוחר יותר – לא הספיק כדי למנוע מחברי האופוזיציה לזמן ישיבות שלא מן המניין, שכן גם כשמנתה 11 חברים (שליש מחברי המועצה), היה די בהם, כדי לזמן ישיבות שלא מן המניין.

קליש לא השכילה לטפח את חברי הקואליציה שלה, ומערכות היחסים שלה עם כמה מהם ידעו זעזועים לא קלים. בחודש מאי אשתקד הדיחה קליש את צביקה ברבי מהקואליציה באמצעות הודעה שרשמה לו בקבוצת הוואטסאפ של הקואליציה, ובהמשך השיבה אותו לשורות הקואליציה. גם את סגנה, יו"ר סיעת מר"צ דובי חיון, היא פיטרה בשנה שעברה באמצעות הודעת מייל, משום שנעדר מישיבת אישור התקציב לשנת 2021.

לפני כחודשיים הודיעה קליש ליעקב פיינגולד על פיטוריו מראשות דירקטוריון אתו"ס. פיינגולד, מצידו, לא נשאר חייב, ובתגובה שלח לקליש מכתב מעורך דינו, שבו ציין כי פיטוריו נעשו בחוסר סמכות.

בנוסף, גם על חבריה לסיעה, קליש לא ידעה לשמור. יחסיה עם נעמה לזימי, שמונתה לחברת כנסת לפני כשבועיים, החלו מתערערים, כאשר לזימי יצאה בפומבי ובמופגן נגד החלטת העירייה להשתתף במימון שידור יום העצמאות בערוץ 13 מנמל חיפה בהשתתפות אייל גולן.

נזכיר גם, כי גרי קורן מסיעת "חיפה ביתנו" התפטר לא מכבר, בעקבות מינויה של שהירה שלבי לסגנית ראש העירייה.

את תגובתם של חברי האופוזיציה לא ניתן היה לקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ניר

    הכל בסדר. עינת כאן כדי להישאר והיא תנצח גם בבחירות הבאות. קל.

  2. טוב מאד ועדה קרואה דחוף.

    ההחלטה הראשונה של המועצה צריכה להיות סגירת מנהלת 2030 שמבזבזת לעיר 5 מליון שקל על כלום ושום דבר
    וביטול סגן חמישי בשכר גם חסכון של 3 מליון שקל על לשכה עוזר ותפקיד לא נחוץ.
    את הכסף להעביר לפעילות תרבות ספורט וחינוך.
    תחום התחבורה דרוש אדם ביפה נוף שיקדם תחבורה ציבורית ואת שיפוץ הכבישים ההרוסים בחיפה
    ויפסיק את בזבוזי החברה הזאת על גשרים מיותרים. מליארדים ירדו לטמיון על חלם.

  3. מאמין בניסים

    כל הדברים הללו הם תוצאה מעצם בחירה באדם לא מתאים לשרת את ציבור החיפאים בתור ראש עירייה. הפיתרון לבעיה המרכזית היא מציאת פיתרון מנחה לבחירת אדם מתאים לתפקיד. לא בטוח שנוסחה כזאת קיימת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר