ניידת טיפול נמרץ (אילוסטרציה: דורון גולן/ג'יני)
ניידת טיפול נמרץ (אילוסטרציה: דורון גולן/ג'יני)

צוות מד"א הציל את חייה של תינוקת שנולדה בבית בלידה מסובכת

צוות מד"א יילד הלילה (שישי) אישה בשנות ה-40 לחייה עם צירים מתקדמים בביתה שבצפון הארץ. התינוקת, שנולדה בלידת עכוז מורכבת, הייתה ללא דופק וללא נשימה, אך צוות מד"א נלחם על חייה, ולאחר פעולות החייאה ממושכת, ליבה שב לפעום

פורסם בתאריך: 9.7.21 12:40

הלילה (שישי), בשעה 03:30 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על אישה בשנות ה-40 לחייה עם צירי לידה בביתה שבצפון הארץ.

לבית הוזנק צוות אמובולנס של מד"א, שהיה סמוך מאוד למקום, ובמקביל הוזנקה ניידת טיפול נמרץ של מד"א. צוותי מד"א, שהחלו לטפל ביולדת, הבחינו שמתחילה לידת עכוז. הצוות, בראשות הפאראמדיק עופר ויניק, יילדו את האשה בלידה מורכבת ומסכנת חיים. בתוך דקות נולדה בת, כשהיא ללא נשימה וללא דופק.

פרמדיק מד"א עופר ויניק (צילום: דוברות מד"א)

פרמדיק מד"א עופר ויניק (צילום: דוברות מד"א)

החובשים והפרמדיקים של מד"א החלו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות ונאבקו על חייה של התינוקת עד שליבה החל לפעום. הם פינו התינוקת לבית החולים, שם נמשך הטיפול הרפואי שכלל סיוע נשימתי. האם פונתה באמבולנס כשמצבה יציב.

 

 

פרמדיק מד"א עופר ויניק סיפר: "מדובר באחד המקרים הקשים שחוויתי. הבנו שמדובר בלידה מסובכת שמחייבת חדר ניתוח, אבל הזמן היה קריטי ולא איפשר זאת. ידעתי שאני חייב ליילד אותה בבית. בעזרת הצוות ביצענו לידת עכוז מורכבת וכעבור דקות בודדת התינוקת הייתה בחוץ, כשהיא ללא סימני חיים. נאבקנו על חייה עד שליבה החל לפעום. במהלך פינוי דחוף לבית חולים ייצבנו את מצבה וביקשנו להכין את צוותי הרפואה בבית החולים, שהמתינו לנו בכניסה למיון והמשיכו בטיפול במחלקת הפגים. פינינו גם את האם, כשמצבה היה יציב וטוב. אלו היו רגעים דרמטיים ביותר ואני שמח שהצלחנו להביא את התינוקת לבית החולים כשהיא בחיים. המקום הכי בטוח ללדת בו הוא חדר לידה וחשוב להתפנות לבית החולים בזמן ככל שניתן ולא להמתין לרגע האחרון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר