תחנת הדלק "דיזול" במפרץ חיפה (צילום: המשרד להגנת הסביבה)
תחנת הדלק "דיזול" במפרץ חיפה (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

כ-920 אלף שקל קנס לתחנת דלק בצ'ק פוסט שפלטה אדי דלק רעילים

בפעילות פיקוח שביצע מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה, בסיוע איגוד ערים מפרץ חיפה, בתחנת "דיזול" בצ'ק פוסט, התברר, כי למרות שמערכת הניטור התריעה על תקלה מתמשכת בעמדות התדלוק, התקלה לא תוקנה, ולאוויר נפלטו אדי דלק רעילים ומסרטנים

פורסם בתאריך: 11.7.21 12:43

מנהל אגף תחבורה במשרד להגנת הסביבה, אמיר זלצברג, הטיל עיצום כספי בסך כולל של 919.6 אלף שקלים על חברת "דיזול לאנרגיות", המפעילה תחנת דלק בצ'ק פוסט בגין הפרת תקנות חוק אוויר נקי.

בפעילות פיקוח שביצע מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה, בסיוע איגוד ערים מפרץ חיפה, נמצאו בתחנה מספר הפרות: התחנה ניפקה בנזין לכלי רכב, כאשר הייתה תקלה במערכת השבת האדים בשלוש מתוך ארבע מנפקות במשך תקופה ממושכת (שתי עמדות במשך כחצי שנה, ועמדה אחת במשך כשנה); בנוסף, מערכת הניטור והבקרה של מערכות מישוב האדים לא פעלו כנדרש, והחברה לא השביתה את עמדות התדלוק התקולות.

 

 

כמו כן, מפעיל התחנה לא החזיק בתחנת הדלק את מלוא ממצאי הניטור הרציף של מערכות מישוב האדים והניטור ולא הציג אותם לפי דרישת הממונה. כתוצאה מליקויים אלו נפלטו מתחנת הדלק אדי דלק רעילים ומסרטנים לסביבה וגרמו לסיכון מיותר לבריאות הציבור.

כפי שעלה מדוחות הסיור ואף נאמר בסיכום השימוע על ידי נציגי החברה, מערכת הניטור התריעה על תקלה מתמשכת בעמדות התדלוק, אך למרות זאת החברה לא השביתה אותן והן המשיכו לנפק בנזין לכלי רכב. רק לאחר סיור הביקורת שערכו גורמי המקצוע של המשרד בתחנה, פעלה החברה כמצופה ממנה ותיקנה את הליקויים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סדום ועמורה

    קנס? קנס?! למה לא אישום פלילי וכלא? גרמו בוודאות גבוהה לסרטן בקרב מי-יודע-כמה אנשים.
    מדינת סדום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר