קליש רותם והשרה שקד (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; דניאל בר און)
קליש רותם והשרה שקד (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; דניאל בר און)

קליש רותם תיפגש עם שרת הפנים שקד

ראש העירייה עינת קליש רותם והשרה שקד ייפגשו בעוד שבועיים, כשברקע המועצה הלעומתית והדחתם של שלושה סגנים בשכר. נודע, כי בניסיון להקדים את הפגישה, פנתה קליש לפעילים ב"ימינה" שיסייעו לה בכך, אולם לעת עתה הדבר לא עלה בידה

פורסם בתאריך: 13.7.21 11:45

ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם ושרת הפנים איילת שקד ייפגשו בעוד שבועיים. הפגישה תתקיים, כשברקע הקמת "קואליציית השינוי" – המועצה הלעומתית המונה 17 חברים – חמישה חברי קואליציה שהצטרפו ל-12 חברי האופוזיציה. עבור קליש ושקד תהיה זו הפגישה הרשמית הראשונה, מאז נכנסה שקד לתפקיד שרת הפנים. ישיבת מועצת העיר המיוחדת שלא מן המניין, שבה תדרוש "קואליציית השינוי לפטר שלושה סגני ראש עיר בשכר, תתקיים מחר (רביעי).

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי לאור המצב הפוליטי החדש, קליש ניסתה להקדים את הפגישה עם שקד, כך שתתקיים עוד בטרם תכונס ישיבת המועצה המיוחדת. לשם כך, אתמול (שני) נפגשה קליש עם פז גליקמן בלשכתה. גליקמן, הנחשב מקורב לשקד, הוא ראש מטה "ימינה – חיפה" וגם מי שהוצב במקום השלישי ברשימת "הבית היהודי" למועצת העיר. נודע, כי, לעת עתה, לא עלה בידי קליש להקדים את הפגישה.

 

 

הקשר בין ראש עירייה ושר הפנים הוא קשר מחויב המציאות, שכן משרד הפנים הוא הרשות הממונה על השלטון המקומי. בתקופתו של שר הפנים הקודם, אריה דרעי, יחסיה של קליש עם השר ומשרדו היו קרירים. הסיבה לכך, על פי ההערכות, הייתה הישארותה של סיעת ש"ס המקומית מחוץ לקואליציה העירונית, עד שהמהלך להכנסתה הבשיל.

כעת, כך נראה, קליש מקווה לפתוח דף חדש עם השרה והמשרד.

גורם במשרד הפנים אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "ברור שקליש צריכה קשר טוב עם שרת הפנים, בעיקר כעת, כשמועצה לעומתית מרחפת מעל ראשה. בידיה של שרת הפנים סמכויות רבות, למשל לאשר דחייה של מועד אישור התקציב, ובכך לתת לראש רשות ארכה, כמו שהיה במקרה של רון קובי בטבריה. ללא אישור תקציב, כולנו יודעים מהו התרחיש ההגיוני – ועדה קרואה".

גליקמן מסר: "אין תגובה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיקי

    לפי התקשורת קליש זלזלה בכץ שהיה אז שר התחבורה ותקציב עצום הוסט מחיפה למשהו כמו עכו . תוצאה נלווית אבד כל התקציב של יפה נוף ( זה כבר קרה במשמרת של מירי רגב כשרת התחבורה )
    רחובות העיר לא מטופלים ניקון וגיזום . למטב זיכורני דבר ראשון שעשתה שנכנסה לתפקיד היה לייקר את החניה לי תחנת הרכבת בדרום עיר . וחוץ מזה הכל בסדר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר