שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין (צילום: מרק ישראל סלם)
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין (צילום: מרק ישראל סלם)

עמידר החדשה תתקין מאות גלאי עשן בדירות הדיור הציבורי בחיפה

התקנת גלאי עשן מחויבת על פי חוק בבניית מבני ציבור בהתאם לרמת הסיכון, אולם במשרד הבינוי והשיכון ובעמידר הוחלט לקדם את המהלך גם במבני הדיור הציבורי, מתוך רצון להגביר את בטיחותם של הדיירים

פורסם בתאריך: 13.7.21 14:11

משרד הבינוי והשיכון, באמצעות חברת עמידר החדשה ובשיתוף כבאות והצלה לישראל, מרחיבים את הפרויקט, שבמסגרתו יותקנו מאות גלאי עשן בדירות הדיור הציבורי בחיפה.

בשלב הראשון הותקנו עד כה בהצלחה כ-8000 גלאי עשן בדירות הדיור הציבורי על ידי אנשי מקצוע של חברת עמידר החדשה, בדגש על דירות בהן מתגוררים אזרחים ותיקים. כעת עם הרחבת הפרויקט, תוגדל משמעותית התקנת הגלאים בכ-40 אלף דירות.

התקנת גלאי עשן מחויבת על פי חוק בבניית מבני ציבור בהתאם לרמת הסיכון, אולם במשרד הבינוי והשיכון ובעמידר הוחלט לקדם את המהלך גם במבני הדיור הציבורי, מתוך רצון להגביר את בטיחותם של הדיירים. מדובר בגלאי המתריע על הימצאות עשן עוד בשלבים מוקדמים, באמצעות השמעת צפצופים חזקים, המאפשרים כיבוי מוקדם של שריפה או הימלטות מהירה מהדירה. יצוין כי גלאים מסוג זה, שהתקנתם פשוטה, אינם זקוקים לתחזוקה ובעלי סוללה בעלת אורך חיים של כ-10 שנים.

בעמידר מציינים, כי הגלאים יותקנו בפרישה ארצית, כאשר במעמד ההתקנה יקיימו לוחמי האש הדרכת בטיחות לדיירים.

 

 

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "משרד הבינוי והשיכון רואה חשיבות עליונה בדאגה לביטחון דיירי הדיור הציבורי וקידום איכות חייהם. התקנת גלאי העשן בדירות הדיור הציבורי היא צעד מבורך וחשוב".

יו"ר חברת עמידר, יאיר זילברשטיין: "אני מברך על הפרויקט החשוב, שנועד להגביר את הבטיחות ואף להצלת חיים, ומודה לשותפינו, משרד הבינוי והשיכון וכבאות והצלה לישראל".

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי בירך על המיזם המשותף, שיחולל לדבריו מהפכת בטיחות באש בדיור הציבורי: "לוחמי האש מוזנקים בכל שנה לכיבוי עשרות אלפי שריפות הפורצות בדירות מגורים וגובות מחיר כבד בנפש וברכוש. גלאים מצילי חיים מקצרים משמעותית את זמן התגובה בשריפה, ויש להם חשיבות מכרעת לביטחון האישי של בני המשפחה. מדובר בפרויקט דגל משותף שיביא לשינוי תודעתי ציבורי ולהקטנת נזקי השריפות למשק ולאוכלוסייה".

חברת עמידר מנהלת כ-37,500 דירות דיור ציבורי, בהן מתגוררים כ-15 אלף גמלאים וכ-200 ניצולי שואה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר