שהירה שלבי, קליש רותם, תבור להט (צילומים: מאיה אפרים, חגית הורנשטיין, ראובן כהן)
שהירה שלבי, קליש רותם, תבור להט (צילומים: מאיה אפרים, חגית הורנשטיין, ראובן כהן)

להט: "הצענו לחד"ש להצטרף למועצה הלעומתית אך הם לא הראו נכונות"

ראש העירייה הפנתה אצבע מאשימה כלפי יו"ר סיעת מרצ במועצת העיר תבור להט כמי שנותן יד להדחתה של סגנית ראש עיר, לראשונה בחיפה, מהמגזר הערבי. להט הגיב: "האופוזיציה הולכת על מהלך כולל והוליסטי של שינוי ושל תיקון מול ראש עיר כושלת, שפגעה קשות בעיר". חד"ש: "לא קיבלנו פנייה רשמית מהאופוזיציה"

פורסם בתאריך: 13.7.21 19:50

יו"ר סיעת מרצ בחיפה תבור להט חושף בפוסט שפרסם בפייסבוק, כי התנהלו מגעים לצירוף סיעת חד"ש למהלך של הקמת המועצה הלעומתית, אולם חברי הסיעה רג'א זעאתרה וסגנית ראש העיר שהירה שלבי לא הראו נכונות. "מתוך הרצון הגדול שלי ושל חבריי וחברותיי למהלך האופוזיציה לשיתוף גדול של סיעות מועצת העיר ומתוך רצון כן לשלב את נציגי החברה הערבית במועצה, הוצע לנציגי חד"ש פעמים רבות לאורך התקופה האחרונה להצטרף למהלך לאור האכזבה מראש העיר. לצערי, לא הייתה נכונות לאורך כל הזמן הזה, ואלו נשארו בקואליציה והחליטו להמשיך ולתמוך במהלכי ראש העיר, זאת למרות שלא היטיבה עם תושבי חיפה. בימים האחרונים עשיתי מאמץ מחודש להביא את נציגי הציבור הערבי בעירייה למהלך מול חברי האופוזיציה, אבל לצערי לא נרשם הישג", כתב להט.

מרצ הייתה מהסיעות הראשונות שחתמו על הסכמים קואליציוניים עם קליש טרם הבחירות, ובמסגרתם הובטח ליו"ר הסיעה הקודם, הרב דובי חיון, תפקיד סגן ראש עיר בשכר למשך חצי קדנציה. יחסי המפלגה עם ראש העירייה התערערו, לאחר שחיון פוטר על ידי קליש במייל בשל היעדרותו מהצבעה על התקציב ובשל יחסה לקהילה הגאה, תיק שבו החזיק להט.

 

 

ביממה האחרונה סופג להט ביקורת מכיוונה של ראש העיר. בפוסט שפרסמה קליש היא הפנתה כלפיו וכלפי תמי ברק, יו"ר נעמת במרחב, אצבע מאשימה כמי שהולכים להצביע בעד פיטוריה של שלבי, סגנית ראש עיר ראשונה מהמגזר הערבי.

להט לא נשאר חייב והגיב בפוסט נגדי: "האופוזיציה בעיריית חיפה הולכת על מהלך כולל והוליסטי – מועצה של שינוי ושל תיקון מול ראש עיר כושלת, שפגעה קשות בעיר. בבחירות האחרונות ראינו כמיהה לשינוי וחידוש בקרב התושבים. זה השתלב עם הרצון הגדול שלנו במרצ לקדם את הערכים, בהם אנו מאמינים לטובת כלל התושבים בחיפה. לצערי, למרות הבטחות הבחירות הגדולות, הייתה פגיעה בתקציבים לחברה הערבית, בתקציבי התרבות, בקידומה של הקהילה הגאה, בפלורליזם בעיר, בחיים המשותפים ובכלל באוכלוסיות השונות בעיר תחת כהונתה של ד״ר קליש רותם. שלא לדבר על ההידרדרות בעניינים אקוטיים כמו בעיית הזבל ברחובות וחזירי הבר, שיתוף הפעולה מול משרדי הממשלה, תוכניות מתאר, תאגידים עירוניים והחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי".

עוד עולה מדברי להט, כי היו ניסיונות לצרפו לקואליציה של קליש אך הוא דחה אותם. "למרות הצעות שקיבלתי למכביר בשבועות האחרונים, מסרב להיכנס לקואליציה של קליש. אין לי אמון בהנהגה שלה בעיר ובהובלה שלה את התושבים".

להט מבטיח כי הייצוג של נציגי חד"ש בוועדות השונות לא ייפגע: "המהלך מחר הוא חלק משינוי גדול ואינו אישי לסגן או סגנית כזו או אחרת. המחשבה הפוליטית הבסיסית שאין קשר בין ראש עיר וסגני ראש העיר, מנותקת לגמרי. עם זאת, כחלק מההסכמים עם שאר חלקי האופוזיציה, נדאג שייצוגם של נציגי חד"ש, נציגי החברה הערבית היחידים במועצה, לא ייפגע בוועדות או בתאגידים".

מחד"ש נמסר בתגובה: "בעינינו, מעמדו וייצוגו של הציבור הערבי בעיר הוא נושא שאמור להתעלות על מאבקי הכוחות בין אופוזיציה לקואליציה ולהיות נר לרגליהם של קברניטי העיר כפי שהיה עד כה. לא קיבלנו פנייה רשמית מהאופוזיציה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חבל לי צר לי מאוד

    הערה נלראש עיריית חיפה עינת קליש וליחיאל טרופר:
    לפני כמה שבועות נפתחה תערוכה גדולה שזוכה להדים מרגשים לכבוד 70 שנה למוזיאון חיפה לאמנות.
    הייתי בין האורחים בערב הפתיחה.
    חיפשתי וחיכיתי לשמוע ברכת ראש העיר עינת קליש. מסתבר שחגיגות יובל 70 שנה למוזיאון חיפה ,לא נראו לה ערוע מספיק חשוב ולא חשבה שמחובתה להיות בארוע שכזה,לכבד את המקום העובדים וכמובן את עשרות האמנים שעבודות חשובות שלהם נמצאות האוסף המוזיאון ובחלקן מוצגות בתערוכה.
    גם שר התרבות והספורט לא טרח להגיע לערב הפתיחה,הוא שלח סירטון איחולים ותודות לכל ראשי העיר שהיו בעיר לאורך השנים.החכם יחיאל טרופר לא מצא לנכון לברך את האוצרים שדאגו לאסוף את כל האוספים החשובים והכי נהדר היה לשמוע שהוא לא חשב לברך את האמנים.
    סוג של טיפשות לשלוח סירטון של עצמו מדבר שטויות מתוך משרד כשאולי הוא חושה שהוא הזמרת מדונה ששולחת קליפ של שיר חדש. ראש עיר חביבת חזירי בר ושר תרבות מקליט קליפים מטופשים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר