אולם מועצת העיר חיפה (צילום: בועז כהן)
אולם מועצת העיר חיפה (צילום: בועז כהן)

אחרי ההודעה כי ישיבת פיטורי הסגנים נדחית, מועצת השינוי עתרה לבית המשפט

לפני זמן קצר הוציאה מזכירת מועצת העיר עדנה הררי-אברהם הודעה לחברי מועצת העיר, שבה נאמר, בין השאר: "מאחר שהישיבה שכינוסה התבקש עוסקת במישרין בסוגיית פיטורי ומינויי סגנים, אזי מתבקשת דחיית הישיבה עד להשלמת הבירור הנערך בדבר עריכת הסכמים, וזאת בזיקה להנחיות ולדוחות ביקורת של מבקר המדינה בנושא"

פורסם בתאריך: 14.7.21 13:29

סאגת ישיבת מועצת העיר שמבקשת להדיח את שלושת סגני ראש העיר נמשכת. לפני זמן קצר התבשרו חברי המועצה בהודעה מטעם מזכירת מועצת העיר עדנה הררי-אברהם, כי הישיבה נדחית ליום ראשון הקרוב.

"על פי הנחיות היועצת המשפטית של העירייה, הריני מודיעה בזאת על דחיית ישיבת המועצה המיוחדת שנקבעה להיום (רביעי) ליום ראשון הקרוב בשעה 18:00. החלטת ראש העיר להורות על דחיית הישיבה המיוחדת התקבלה על רקע פרסומים ומכתבים רשמיים שהוצאו על ידי חלק מחברי המועצה, לאורם נערכת בדיקה בדבר התקיימות הוראות סעיף 45א לחוק הרשויות המקומיות ('בחירות') על כל המשתמע מכך".

עוד כותבת הררי-אברהם: "על פי הנחיית היועצת המשפטית, מאחר שהישיבה שכינוסה התבקש עוסקת במישרין בסוגיית פיטורי ומינויי סגנים, אזי מתבקשת דחיית הישיבה עד להשלמת הבירור הנערך בדבר עריכת הסכמים, וזאת בזיקה להנחיות ולדוחות ביקורת של מבקר המדינה בנושא. למען הסרת ספק, ולשם עמידה בהוראות סעיף 9(ב) לפקודת העיריות, יש לקיים את הישיבה המיוחדת ביום ראשון הקרוב לכל המאוחר".

 

כבר אתמול נעשה ניסיון לבטל את ישיבת מועצת העיר שתוכננה להערב, בעקבות כתבה שפורסמה ב"כלבו – חיפה והקריות" שעסקה במכתבו של יו"ר סיעת הבית היהודי, יואב רמתי. במכתב פנה רמתי לציבור הדתי-לאומי והסביר את הסיבות להצטרפותו ל"קואליצית השינוי". רמתי דיבר במכתבו, בין היתר על "תקנון של קואליציית השינוי", ובעירייה החליטו להשתמש בכך כעילה לדחיית הישיבה.

אולם, המילה האחרונה עדיין לא נאמרה. בתגובה להודעת מזכירת המועצה, הגישו 17 חברי מועצת השינוי עתירה לבית המשפט למתן צו ביניים, שיורה לקליש רותם לקיים את הישיבה עוד הערב.

מן הבקשה: "הצו מתבקש כנגד החלטת המשיבה מספר 1 (ראש העירייה קליש רותם – ב"כ) לבטל את ישיבת המועצה אשר הייתה קבועה להיום בשעה 18:00 וההודעה על ביטולה שלא כדין נמסרה היום בשעה 13:37 לעותרים… לטענת העותרים, 17 חברי מועצה בעיר חיפה, הביטול אינו כדין ומכאן כי מתבקש בית המשפט ליתן צו לביטול ההחלטה במסגרתה בוטלה הישיבה. מאזן הנוחות נוטה לטובת העותרים. לא ייגרם כל נזק מקיום הישיבה כמתוכנן. מנגד, הנזק לשלטון החוק מביטול הישיבה והמשך כהונתם של סגנים, בניגוד לרצון המועצה, יש בו טעם להורות על ביטול ההחלטה.

"כאמור, ראש העירייה ביטלה את הישיבה שלא כחוק ומכאן כי סיכויי העתירה גבוהים… ביחד עם בקשה זו מוגשת עתירה מינהלית, במסגרתה יתבקש בית המשפט הנכבד ליתן את הסעדים הבאים:
א. להצהיר כי החלטת ראש העירייה להתנות את קיומה של ישיבת מועצה מיוחדת בהצגת הסכם פוליטי (שכבר הוצהר כי אינו קיים), אינה כדין.
ב. להורות לעירייה להימנע מכל החלטה עתידית לפיה תתקיים ההתניה האמורה.
ג. ליתן כל סעד אחר שבית המשפט הנכבד יימצא כראוי וצודק בנסיבות העניין".

ממועצת השינוי נמסר: "קליש, שיודעת שאין לה רוב בקרב חברי המועצה ובקרב תושבי העיר, ממשיכה לעסוק בתרגילים פוליטיים פסולים, כדי להרוויח עוד כמה ימי משכורת לסגנים שלה. במקום לפעול למען תושבי חיפה, קליש פועלת בעסקנות למען שכר סגניה. מוטב היה כי הייתה נאבקת על שמירת על החוק כמו שהיא נאבקת לשמור על הכיסא שלה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ניר

    חבורת חברי מועצה קשקשנים. עינת היתה ותישאר ראש העיר חיפה. תתפוצצו.

  2. קליש מספיק

    חוץ מספינולוגיה ותרגילים הזויים מה נשאר לה??
    אפילו לזימי בסיעה שלה כבר אמרה מה היא חושבת על הניהול שלה
    הגיע זמן לתת את המפתחות לראש עיר אחר. מצטערים יש גבול הבלאגן חוגג בכל תחום מחינוך עד חזירים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר