ישיבת הדחת הסגנים. מועצת העיר חיפה (צילום: עידן עידו)
ישיבת הדחת הסגנים. מועצת העיר חיפה (צילום: עידן עידו)

סופית ורשמית: מועצת העיר חיפה הפכה למועצה לעומתית

לפני שעה קלה אישרה מועצת העיר את פיטוריהם של סגני ראש העירייה לזר קפלון ושהירה שלבי לדרישת "קואליציית השינוי". מהלך זה הגיע לאחר התפטרותו של סגן ראש העירייה דוד עציוני, כפי שדווח ב"כלבו - חיפה והקריות" לפני כ-10 ימים. מוקדם יותר היום דחה בית המשפט המחוזי את עתירת קליש וצוק שביקשו למנוע את כינוס הישיבה היום והשית עליהם הוצאות משפט בסך 12 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 18.7.21 19:27

לפני שעה קלה אישרה מועצת העיר את פיטוריהם של סגני ראש העירייה לזר קפלון ושהירה שלבי לפי דרישת "קואליציית השינוי". בכך הפכה מועצת העיר באופן רשמי, לראשונה בתולדות חיפה, למועצה לעומתית, שבה רוב חבריה מתייצבים כגוש אחד מול ראש העירייה עינת קליש רותם.

פיטורי הסגנים עברו ברוב של 18 בעד, שני נמנעים – קפלון עצמו וגרי קורן מסיעת חיפה ביתנו, ואחד נגד – צוק.

מהישיבה נעדרו קליש-רותם, ממלא מקומה מיכי אלפר, סגנית ראש העירייה שהירה שלבי, סיגל ציוני, ניר שובר, מנחם קפלן, אורי אוזן ואריה בליטנטל. כמו כן נעדר מהישיבה גם דוד עציוני, שהתפטר מתפקידו כסגן ראש העיר לפני כשבוע וחצי. רג'א זעאתרה יצא מהאולם בעת ההצבעה.

קליש מחבקת את תומכיה בתחילת הישיבה (צילום: בועז כהן)

קליש מחבקת את תומכיה בתחילת הישיבה (צילום: בועז כהן)

עוד בתחילת השבוע שעבר חשף "כלבו – חיפה והקריות", כי 17 חברי מועצה מהאופוזיציה ומהקואליציה יגישו בקשה לפיטורי שלושת סגני ראש העירייה, שאינם ממלאי מקומה של ראש העיר. על הבקשה חתמו חמישה חברי קואליציה: יעקב פיינגולד, תמי ברק, יואב רמתי, צביקה ברבי ושרית גולן-שטיינברג. החיבור בין האופוזיציה לחמשת חברי הקואליציה היה המשך ישיר להתנגדותם המשותפת עם האופוזיציה על עדכון סעיפים בתקציב 2021.

 

 

ביום שלישי האחרון בערב, הודיעה מזכירת מועצת העיר עדנה אברהם-הררי, כי אם חברי קואליציית השינוי לא יפקידו עד למחרת את ההסכמים או התקנון שנחתמו ביניהם – כפי שהדברים עלו בכתבה שפורסמה ב"כלבו חיפה – והקריות" – תידחה הישיבה ליום ראשון הקרוב.

לאחר שמועד הישיבה נקבע ליום ראשון, הגישו קליש-רותם וצוק בחמישי האחרון עתירה לבית המשפט, שבה ביקשו מתן צו ביניים למנוע את כינוס הישיבה עד לחשיפת ההסכמים או ההסכמות בין חברי קואליציית השינוי. היום (ראשון ) בצהריים דחה בית המשפט את העתירה. נשיא בית המשפט המחוזי, רון שפירא, פסק כי מועצת העיר תתכנס הערב כמתוכנן והשית על קליש-רותם וצוק את הוצאות בית המשפט של חברי קואליציית השינוי בסך 12 אלף שקלים.

בפתיחת הישיבה אמרה קליש-רותם: "דבר אחד היה לי ברור בכל מהלך ובכל פעולה שאעשה עליי להביא לעיר תועלת, אחרת אני לא בפנים. נבחרתי להיות ראש העיר של חיפה לפני שנתיים וחצי בבחירות ישירות ואישיות על ידי רוב מכריע של תושבי חיפה. אני גאה וזקופה על שעמדתי בכל מילותיי ובכל הבטחותיי לציבור בפגישות אקראיות ברחוב, בסיורים בשכונות, במפגשים מתוכננים, בראיונות לתקשורת – לא זגזגתי אפילו לא פעם אחת. כן, אני גאה בכל ההישגים שלנו עד כה, והם רבים. אני כאן עובדת למען כולם, ללא יוצא מן הכלל, ממשיכה למלא את כל הבטחותיי לציבור. לצערי הרב, עוד מעט ישלמו כמה אנשים יקרים, סגני ראש העיר, שבאו לעשות למען חיפה וגם עשו הרבה – מחיר כבד. לא בגללם, אלא בגללי. בגלל השנאה אליי".

חבר המועצה תבור להט מסיעת מרצ, המשמש גם יועצו של שר הבריאות ניצן הורוביץ, אמר: "זהו יום עצוב. אני אישית מודה שהאמנתי בדרכה של עינת. המפלגה שלנו הלכה איתה. אני רוצה להצטער בפני המצביעים שלנו על האמרה הזאת, כי בסך הכל אנחנו מאמינים בחזון של עיר גדולה, שמסתכלת שנים קדימה כמטרופולין אמיתי לצפון. אבל לצערי משהו באמצע השתבש. והדרך הזו למטרה הייתה מלווה בזלזול עמוק לשותפים, בזלזול בערכים שלנו וכתף קרה. זה בא לידי ביטוי עוד כשלקחתי על עצמי את תיק הגאווה. ניסינו לקדם תקציבים, לעשות מרצון טוב. אבל לצערי נעניתי בכתף קרה. גם בכתף, האמת, שלא נענינו. פשוט התעלמות מוחלטת. לצערי הרב ראינו את הדברים האלה גם במסדרונות השלטון. כמי שעובד במסדרונות השלטון בכנסת וגם בממשלה, ראינו ושמענו סיפורים רבים של שרים בממשלה ושל חברי כנסת שניסו שוב ושוב ליצור קשר עם עינת קליש והסגנים, לנסות לקדם משהו בעיר, לשמוע מה הם הצרכים של העיר, פשוט כדי לעשות טוב לעיר. הם רצו לקדם את המטרופולין הצפוני, מתוך חזון שצריכה להיות תחבורה לכולם, שצריך שדה תעופה, שחיפה תהיה המרכז הכללי של הצפון – והם פשוט נתקלו בכתף קרה.

"ניצן הורוביץ, חבר הכנסת שאני עובד בשבילו, פנה עשרות פעמים מעל שישה חודשים ופשוט לא קיבל תשובה. לצערי הרב הוא לא היחיד. מבחינתי ומבחינת חבריי למועצה זה תמרור אדום שאנחנו שמים לראש העיר, ואני קורא לך, ראש העיר, חזרי בך, התעשתי ובואי לדין ודברים עם 'מועצת השינוי', כי אנחנו רוצים את טובתה של חיפה, שהתקציבים יופנו לתושבים, אנחנו רוצים רפורמות שייטיבו עם התושבים. לכן ראש העיר, יש עוד שמונה חודשים עד העברת התקציב, בואי שבי עימנו ונגיע להסכמות כדי להיטיב עם כל תושבי חיפה".

חבר מועצת העיר יעקב פיינגולד פנה לצוק: "יש פה בעיה קשה בעיר הזו. הצטרפתי לפוליטיקה לעשות דברים גדולים לעיר הזו. מה שעשיתם בשנתיים וחצי זו הונאת פונזי. זה לא קרה אף פעם. קיבלתם כוח וקיבלתם שיכרון חושים. עצם העובדה שאתה רואה פה 19 אנשים ואתה רואה אותם מאוחדים, אוהבים האחד את השני – תגיד 'טעינו'. ההתנהגות שלך ושל קליש פשוט מזלזלת בכולם. נורא קשה לי לפטר אנשים עם משכורות, אני יודע מה זה, זה אפילו כואב – אבל גם אלו שמפטרים אותם היום יצטרפו אלינו, כי הם יודעים שאנחנו מאוחדים בשביל חיפה. אני מציע לכם, תשמעו, תקשיבו, אנחנו באים לעזור לכם לעשות קצת אחרת לטובת חיפה. אל תהיו עקשנים כמו שהייתם עד עכשיו. תעזרו לנו ונעזור לכם".


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עינת , אם יש את נפשך לדעת איך נפלת כל כך מהר ולמה התדרדרת כל כך נמוך אז לי לפחות יש תשובה.
    את מזלזלת באנשים.החוויה שלי שאת מתייקת מכתבים שכתבו לך תושבים בפח הזבל.
    אני כתבתי לך לא מעט.שלחתי מכתבים בדואר רשום ללישכתך.לא טרחת לענות.אפילו לא ברמת " התקבל במישרדנו" .הנפילה שלך הערב היא התוצאה הטבעית של הביטול והזלזול שלך. כלפי תושבי חיפה.

  2. חיפאית

    זה לא עליה השית בית המשפט 12000 ש"ח זה עלינו , אנחנו משלמים עבור תביעת הסרק הזו

  3. צוקליש די. הבנו. מספיק.

    ראש העיר שברחה ולא יכולה לקבל ביקורת כולל של שותפיה לקואליציה עד לא מזמן צריכה להתפטר או שמשרד הפנים ימנה ועדה קרואה.

  4. תושב שער עליה

    עד שיש ראש עיר שסופר את רוב שכונות החוף אז מתנכלים לה.
    פשוט ביזיון פוליטיקה לפני טובת האזרח.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר