המהומות בחיפה. מאי 2021
המהומות בחיפה. מאי 2021

כתב אישום: תקפו ופצעו קשה את תושב חיפה ממניע לאומני גזעני

חמישה ערבים, שלושה מהם תושבי חיפה, מואשמים בהשתתפות באירועים הקשים שהתרחשו במהלך המהומות האלימות בעיר בחודש מאי האחרון. בין העבירות המיוחסות להם: מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה וחבלה במזיד ברכב ממניע של גזענות

פורסם בתאריך: 20.7.21 09:02

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נור וואכד (21), ג'ואן זבידאת (21) ואדם עומר (19) תושבי חיפה, ונגד שאדי מחמוד (24) וראני אבו טריף (19), שמקום מגוריהם נאסר לפרסום. כתב האישום מייחס להם עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד ברכב ממניע של גזענות ומעשה פזיזות ורשלנות ממניע של גזענות – כל אחד על פי חלקו, בגין מעורבותם בתקיפת תושב חיפה (48) וחבלה במספר רכבים על רקע לאומני גזעני.

האירועים המתוארים בכתב האישום התרחשו בחודש מאי השנה, בעיצומו של גל ההתפרעויות האלימות ברחבי הארץ, שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון ושל אזרחים יהודים וערבים.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עילית אפשטיין, נאמר כי ב-12 במאי, במסגרת תהלוכה ברחוב אלנבי בחיפה, שבה נשאו המפגינים דגל ישראל, נזרקו אבנים לעבר הבניין בו מתגורר הנאשם וואכד, שלא שהה בביתו. המשטרה הגיעה מיד למקום והשתלטה על התהלוכה. עוד נטען, כי לאחר שוואכד עודכן בנעשה ובעקבות שמועה שפשטה ולפיה יהודים יגיעו לפגוע בביתו, קרא וואכד לנאשמים האחרים להגיע אליו הביתה, והם הגיעו כשברשותם מסכות, כדי למנוע את זיהויים.

 

 

בלילה שלאחר מכן, נטען בכתב האישום, כמה מהנאשמים שיצאו מביתו של וואכד זרקו אבנים וזיקוק לעבר בית שעליו היה תלוי דגל ישראל, בקרבת בית הכנסת הסלוניקאי בחיפה, וכן פגעו במזיד באמצעות אלות בכלי רכב שחנו במקום, מתוך מניע של גזענות. בהמשך, כך נטען, הנאשמים, יחד עם אנשים נוספים שהיו רעולי פנים, תקפו גבר כבן 48 במכות, אגרופים ובבעיטות, בעת שהיה מוטל על הקרקע אחרי ששאלו אותו אם הוא ערבי או יהודי. הנאשמים גרמו לו חבלות חמורות והפקירו אותו על הקרקע כשהוא מחוסר הכרה. כתוצאה מהתקיפה נגרמו למתלונן חבלות חמורות שברים בפנים, ובצלעות והוא אושפז למשך שבועיים בבית חולים.

החקירה התנהלת ביחידה החוקרת ללוחמה בפשיעה של מרחב אשר במשטרת ישראל ובשירות הביטחון הכללי.

במקביל, השופט ניצן סלמן, נעתר אתמול לבקשת הפרקליטות והאריך את מעצרם של הנאשמים עד למתן החלטה אחרת.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר